Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Morgen ga ik vliegen en ik besef nu dat ik nog wat moet improviseren met huis tuin en keuken middelen...

Camera: Canon PowerShot SX110 IS. Vaste uitschuifbare lens met een diameter van 42 mm aan het uiteinde.

Situatie: van achter een ruit in een vliegtuig fotograferen.

Wat ik wil: reflecties van de ruit voorkomen.

Wat ik moet maken: een afneembaar (rubber) iets wat ik tussen de lens en de ruit van het vliegtuig kan plaatsen, zonder de lens of de ruit te beschadigen.

Wat ik ongeveer voorhanden heb: oude binnenband van een fiets, gaffa/ducttape, alle soorten en maten tiewraps, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 14:21

Zoefff

❤ 

Workflow? Joah, dit vind ik wel onder workflow vallen! :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is een donkere doek niet makkelijker? Een beetje zoals de fotograaf heel vroeger wegdook achter zijn toestel, maar dan tussen ruit en toestel, ipv om de achterkant van het toestel af te dekken? Geeft wat meer bewegingsvrijheid dan een rubber kap denk ik?

Ik zie het dan voor me dat je die doek rondom met tape aan de ruit bevestigd, maar wel losjes, dus wat plooien er in. En dan een gat er in waar de lens doorheenpast en dan een tye-wrap om doek en lens heen (als de lens daar stevig genoeg voor is tenminste), zodat dat ook afgesloten is. Doordat de doek een beetje ruim (niet te ruim, dan gaat ie in beeld hangen) vast zit kan je de camera verschillende kanten op richten.

Hoeft op zich ook geen grote lap te zijn.

Ik kan me tenminste lastig voorstellen dat je met een stuk fietsband iets kan maken wat goed lichtdicht afsluit en ook nog eens buiten beeld blijft.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik wil niet met doeken gaan werken. De ruitjes zijn al erg klein en ik ben niet de enige die meevliegt. M.a.w.: ik mag de overige passagiers niet hinderen.

Daarnaast heb ik nog meer apparatuur bij me. Zoals zendapparatuur (paar experimenten uitvoeren) en een GPS ontvanger. Een camera laat je niet zomaar aan een vastgeplakte doek met een tiewrapje hangen. :P

Ik neem ook een pakje met vochtige glasdoekjes mee. :)

Edit:

Kwam er net achter dat de binnendiameter van een toiletrol kokertje 43 mm is. Dit kan ik wel passend maken als ik de binnenkant bekleed met zwarte gaffa tape. Nu nog iets verzinnen waarmee ik ook ik een hoek kan fotograferen. :)

[ Voor 22% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 29-08-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:43

Sick Nick

Drop the top!

Lekker signalen door het vliegtuig sturen dus :P Maar ik zou gewoon een klein emmertje (van bv een bak huzarensalade), die zwart spuiten en van binnen bekleden met zwart filt of desnoods gewone stof. Dan in de bodem een gat waar je lens precies doorheen past. Dan heb je al veel minder reflecties. Wil je minimaal reflecties dan gewoon je lens tegen de ruit aan zetten, dat kan prima zonder schade zolang je niet rond schuift. Je zit toch met een stukje van de behuizing tegen de ruit en niet meteen met het glas van je lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Heb misschien nog ergens een spuitbus met een zwarte dop. Kan ik vast wel wat mee, even denken/zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik heb karton gevonden.

Ik ga daar een bakje mee fabriceren. Alleen nog iets verzinnen om 'm lichtdicht te krijgen in de lensopening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 14:21

Zoefff

❤ 

Ducktape? :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 08:43
Beetje laat, maar ik zou een gootsteenontstopper pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Heb het toch zonder moeten doen. Constructie was te gammel. Zal sowieso niet gewerkt hebben, want het kleine vliegtuigje hobbelde en schudde te erg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
De foto's hadden wel veel nabewerking nodig, omdat ze een soort grijze waas hadden, maar met dank aan Abobe Lightroom heb ik ze aardig kunnen oppoetsen. :)

Enkele foto's die ik gemaakt heb:

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/37r6p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/25tz22w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/taopxc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2gx1l4n.jpg

En de video's:

:)

[ Voor 3% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 02-09-2009 22:10 ]

Pagina: 1