Ati radeon 4870 aansluiten op crt tv

Pagina: 1
Acties:

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik probeer nu al een tijdje mijn philips matchline (crt) tv aan te sluiten op mijn computer met als videokaart een ati 4870 radeon 1gb. De radeon bied de volgende aansluitingen:

-2xdvi
Een soort uitgebruide s-video aansluiting waar de volgende stekkers inpassen:
-s-video
-een soort uitgebreid s-video stekkertje die opsplitst in de 3 hdmi tulp stekkers

Mijn tv bied de volgende aansluitingen:
-s-video
-rgb
-3 x scart

Nu staat mijn computer ruim 10 meter van de tv, dus via s-video lukt het niet (tenzij ik een dure, erg lange s-video kabel koop). Bovendien heb ik nog genoeg aan tulp audio kabels liggen om de afstand te overbruggen.
Wat ik dus heb geprobeerd is het volgende:
Ik heb een verloop stekkertje dat ik nog had liggen in de "uitgebreide s-video aansluiting" van de video kaart gestoken. Dit verloopstekkertje veranderd de "uitgebreide s-video aansluiting" in de bekende gele tulp aansluiting voor het beeld. Vervolgens heb ik een lange audio kabel (10 meter, roode en zwarte tulp) aangesloten op de gele tulp uit mijn videokaart en de gele tulp van mijn tv (dus in bijde alleen de zwarte tulp kant)

Echter nadat ik dit had gedaan werd mijn beeld van de computer opeens blauw (het is een analoog scherm dat op de linker dvi aangesloten was doormiddel van een verloopstekkertje van dvi naar vga). Als ik het scherm op de andere dvi aansluit is het wel goed beeld. Verder krijg ik ook geen beeld op mijn tv en lukt het mij niet om het de blauwe dvi aansluiting weer goed te krijgen, hoe kan dit?

Kan het zijn dat er nu iets kapot is aan mijn videokaart?

Zelf snap ik er niets van en ik kon op het internet ook niets vinden, dus alle hulp is welkom.

(ik weet niet of het een software probleem is of hardware, vandaar dat hij bij software staat)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou zelf Videokaarten & Beeldschermen een logischer plek hebben gevonden, ook gezien de De grote tv-out FAQ die in de VB FAQ staat :)
Ik heb een TR aangemaakt om je topic alsnog te laten verhuizen, maar begin anders eerst even met de TV-out FAQ (mazzel dat je een CRT hebt, sluit goed aan bij de FAQ).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• huub8
Ja, dat was inderdaa beter geweest

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Signature

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 22:02
huub8 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:33:
Ik probeer nu al een tijdje mijn philips matchline (crt) tv aan te sluiten op mijn computer met als videokaart een ati 4870 radeon 1gb. De radeon bied de volgende aansluitingen:

-2xdvi
Een soort uitgebruide s-video aansluiting waar de volgende stekkers inpassen:
-s-video
-een soort uitgebreid s-video stekkertje die opsplitst in de 3 hdmi tulp stekkers

Mijn tv bied de volgende aansluitingen:
-s-video
-rgb
-3 x scart

Nu staat mijn computer ruim 10 meter van de tv, dus via s-video lukt het niet (tenzij ik een dure, erg lange s-video kabel koop). Bovendien heb ik nog genoeg aan tulp audio kabels liggen om de afstand te overbruggen.
Wat ik dus heb geprobeerd is het volgende:
Ik heb een verloop stekkertje dat ik nog had liggen in de "uitgebreide s-video aansluiting" van de video kaart gestoken. Dit verloopstekkertje veranderd de "uitgebreide s-video aansluiting" in de bekende gele tulp aansluiting voor het beeld. Vervolgens heb ik een lange audio kabel (10 meter, roode en zwarte tulp) aangesloten op de gele tulp uit mijn videokaart en de gele tulp van mijn tv (dus in bijde alleen de zwarte tulp kant)

Echter nadat ik dit had gedaan werd mijn beeld van de computer opeens blauw (het is een analoog scherm dat op de linker dvi aangesloten was doormiddel van een verloopstekkertje van dvi naar vga). Als ik het scherm op de andere dvi aansluit is het wel goed beeld. Verder krijg ik ook geen beeld op mijn tv en lukt het mij niet om het de blauwe dvi aansluiting weer goed te krijgen, hoe kan dit?

Kan het zijn dat er nu iets kapot is aan mijn videokaart?

Zelf snap ik er niets van en ik kon op het internet ook niets vinden, dus alle hulp is welkom.

(ik weet niet of het een software probleem is of hardware, vandaar dat hij bij software staat)
Volgens mij gaat een audio-tulp ook niet werken als video-doorvoer.
Je kan voor c.a. 10euro een alles in 1 kabel halen bij de lokale pc-boer.

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/A-/-V-Kabels/73/1042751/HQ-AudioVideo-Kabel.html

Via s-video--->tulp verloopje.

• huub8
Wat is het veschild dan (behalve natuurlijk dat die dan drie draden bevat met 2 x audio en één keer beeld) het is toch gewoon een twee aderige kabel met tulp aan het uiteinde?

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:29
Gaat zeker werken met een audio kabel hoor, heb zelf ooit nog iets veel mooiers in elkaar gezet met een stuk luidspreker kabel, kapot geknipte scart adapters en 2 tulp audio kabels (meer omdat het kan dan om een paar euro uit te sparen) :+

Als het goed is kan je ook de component kabel gebruiken (rood,groen,blauw tulp) en dan daarvan de blauwe met tulp stekkers naar de composite van je tv (gele tulp). Bij mij met een nVidia kaarte werkt dit, weet niet hoe ATi dat doet.

Probleem waar ik wel tegen aan liep is dat mijn TV iets te oud was ( jaar of 15 ) en daardoor geen signaal geeft dat er een TV aangesloten is en denkt de PC dus dat er niks aanhangt. Werkt met iets van weerstand ofzo. Wat nieuwere TV's hebben daar geen last van zo ver ik weet.

Wat dat blauwe beeld betreft zou ik het niet zo 1-2-3 weten, maar misschien iets in de driver settings?

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 22:02
Mijn ervaring is dat over het algemeen de ''echte'' videokabels beter werken.
Ik laat ze zelf altijd maken, dan heb je dikkere kabel die de kans op storingen verkleind.
Audiotulpjes zijn meestal vrij dun, en daarom denk ik dat 10mtr overbruggen niet fanatastisch zal werken.
Pagina: 1