front panel audio connector naar bracket aan de achterkant.

Pagina: 1
Acties:

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-01 09:29

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een audio bracket (voor aan de achterkant van m'n pc) waar ik mijn front audio connector op een MSI K9A2 CF mobo op kan aansluiten.

Uit het boekje van het mobo haal ik dat het om de volgende connector gaat:
Front Panel Audio Connector: JAUD1
This connector allows you to connect the front panel audio and is compliant with
Intel® Front Panel I/O Connectivity Design Guide.
PIN SIGNAL DESCRIPTION
1 AUD_MIC Front panel microphone input signal
2 AUD_GND Ground used by analog audio circuits
3 AUD_MIC_BIAS Microphone power
4 AUD_VCC Filtered +5V used by analog audio circuits
5 AUD_FPOUT_R Right channel audio signal to front panel
6 AUD_RET_R Right channel audio signal return from front panel
7 HP_ON Reserved for future use to control headphone amplifier
8 KEY No pin
9 AUD_FPOUT_L Left channel audio signal to front panel
10 AUD_RET_L Left channel audio signal return from front panel
Een flinke zoektocht leidde tot een net niet oplossing:
http://www.frontx.com/store/order_ab.html (3e item). Dit is eigenlijk precies wat ik zoek (pin layout komt overeen, afgezien van een ontbrekende AUD_GND pin, maar dat is niet heel belangrijk toch?), alleen heb ik liever een bracket zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://i595.photobucket.com/albums/tt32/bloasfist/616527_0.jpg.
Heeft iemand een idee waar ik zoiets kan krijgen?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Mag ik vragen waar je dit voor wilt gebruiken? Aan de achterkant van je mobo heb je deze aansluitingen allemaal toch al? Kun je hetgeen dat je probeert te bereiken niet simpeler en zonder dit onderdeel oplossen? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:14:
Mag ik vragen waar je dit voor wilt gebruiken? Aan de achterkant van je mobo heb je deze aansluitingen allemaal toch al? Kun je hetgeen dat je probeert te bereiken niet simpeler en zonder dit onderdeel oplossen? :)
Ik wil de secondary output gebruiken voor een andere kamer (eentje voor de kamer waar de pc in staat, en eentje voor de huiskamer waar de tv in staat verbonden de pc en met een touch screen voor bediening).
Nu heb ik nml het geluid van de film in de kamer die ernaast getoond wordt in de kamer waar de pc staat. Wanneer ik de secondary audio output aan applicaties op het scherm in de pc-kamer toewijs kan in de ene kamer een film gekeken worden terwijl in de andere kamer een muziekje op staat bv...

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
je zal met 1 onboard geluidskaart nooit 2 bronnen tegelijk op aparte uitgangen kunnen afspelen. kortom als je de film en de muziek aanzet hoor je het door elkaar in allebei de kamers...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Xander
  • Nu online
nedernakker schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:15:
je zal met 1 onboard geluidskaart nooit 2 bronnen tegelijk op aparte uitgangen kunnen afspelen. kortom als je de film en de muziek aanzet hoor je het door elkaar in allebei de kamers...
Sure about that? :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0XjL9Lb1cV63Rg1BiNCzwtut/thumb.png < even klikken

Met de AD1988B chip op mijn Asus P5B Deluxe/WiFi-AP krijg ik het toch echt voor elkaar om winamp alleen door de koptelefoon aangesloten op de front-aansluiting te laten spelen... Als de software die TS voor zijn films gebruikt hetzelfde truukje kent kom je een heel eind?

@TS: Ik weet niet welke audiochipset je hebt, maar de recente drivers van Realtek en C-Media vragen volgens mij allebei wat je hebt aangesloten op het moment dat je er een stekkertje in prikt. Dan kun je zonder problemen je surround-back aansluiting gebruiken voor een tweede paar stereospeakers. Alleen geen idee of je daar dan ander geluid uit gaat krijgen...

• nedernakker
daar krijg je ander geluid uit. is surround he, dus dat wordt een erg raar geluid, dat truukje in winamp kende ik nog niet, maar, hoe configureer je je andere geluid dan? wat met de film die je over je andere line out afspeelt, hoor je die dan wel in je koptelefoon?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Geen idee of hij er nog is maar:
http://www.kapaza.be/Comp...272268/Audio_Bracket.html
Lijkt mij dezelfde, hoewel ik ook mijn bedenkingen heb hoe je dat voor elkaar wil krijgen. Zie bovenstaande posts. :-)

• Xander
  • Nu online
nedernakker schreef op donderdag 03 september 2009 @ 06:10:
daar krijg je ander geluid uit. is surround he, dus dat wordt een erg raar geluid, dat truukje in winamp kende ik nog niet, maar, hoe configureer je je andere geluid dan? wat met de film die je over je andere line out afspeelt, hoor je die dan wel in je koptelefoon?
Ik kan muziek door mijn koptelefoon (of line-out) luisteren en geluid van mijn film horen over de SPDIF, geen probleem. Winamp kan ik forceren op beide analoge uitgangen, Nero ShowTime (waarmee ik net een film probeerde te spelen) kan ik forceren op de SPDIF:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/86cLAKHZ2uXI6phcABuKvVMy/thumb.png

Misschien dat analoog 5.1 lastiger wordt (even niet in de gelegenheid om het te testen), misschien dat de audiochip van de TS het helemaal niet kan, maar ik zou de mogelijkheid in ieder geval niet bij voorbaat uitsluiten.

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
*kuch* Om maar even de eerste hit op 'alc888' (de geluidschip op een MSI K9A2 CF) te quoten:
The ALC888 series are high-performance 7.1+2 Channel High Definition Audio Codecs providing ten DAC channels that simultaneously support 7.1 sound playback, plus 2 channels of independent stereo sound output (multiple streaming) through the front panel stereo outputs.
Dat is precies waar ik hem voor wil gaan gebruiken. Één keer 5.1 (had ook 7.1 kunnen zijn) voor de huiskamer, en één keer 2.0 voor de pc kamer...
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:19:
Geen idee of hij er nog is maar:
http://www.kapaza.be/Comp...272268/Audio_Bracket.html
Lijkt mij dezelfde, hoewel ik ook mijn bedenkingen heb hoe je dat voor elkaar wil krijgen. Zie bovenstaande posts. :-)
Waar denk je dat ik dat plaatje vandaan heb :p. Dat is inderdaad wat ik zoek kwa bracket, alleen zoek ik er één met een mobo-connector die compliant is met de Intel® Front Panel I/O Connectivity Design Guide (zie mijn eerste post voor pin-layout).

Wat ik dus vroeg was of er iemand een adresje heeft waar ze dergelijke brackets kant en klaar verkopen, of dat ik zelf moet gaan solderen.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

onzin, in het boekje van mn moederbord staat precies hoe je dat kan enabelen..

• nedernakker
I stand corrected, ik had werkelijkwaar geen idee dat dat mogelijk was, en dat 1 chip op de kaart daar uberhaupt toe in staat was. dit is zelfs een leuk iets waar ik zelf misschien nog wel gebruik van kan maken :P

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
bloasfist schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:18:
[...]
Waar denk je dat ik dat plaatje vandaan heb :p. Dat is inderdaad wat ik zoek kwa bracket, alleen zoek ik er één met een mobo-connector die compliant is met de Intel® Front Panel I/O Connectivity Design Guide (zie mijn eerste post voor pin-layout).

Wat ik dus vroeg was of er iemand een adresje heeft waar ze dergelijke brackets kant en klaar verkopen, of dat ik zelf moet gaan solderen.
Stuur eens een mailtje naar MSI. Misschien kunnen ze je daar in de juiste richting helpen, of zelfs zo een bracket leveren. Vragen kost niets.

Verwijderd

Met betrekking tot de bracket zou ik in dit geval een goedkoop geluidskaartje kopen en de printplaat gedeeltelijk slopen, vervolgens kabeltje solderen.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dan kan je beter een bracket als in de TS kopen en daar een nieuwe kabel aan zetten of indien mogelijk de kabel die er aan zit her-solderen. Een goedkope geluidskaart hiervoor vernielen is zonde, dan kan je net zo goed gewoon die goedkope geluidskaart gebruiken voor je doel en die het geluid laten produceren.

[ Voor 6% gewijzigd door kluyze op 03-09-2009 23:43 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-02 12:21
nedernakker schreef op donderdag 03 september 2009 @ 06:10:
Je kan in het programma instellen welke geluidskaart het moet gebruiken. Vaak is de default setting "primary sound device", waardoor hij dus automatisch de standaard uitgang kiest. Je kan echter een andere kiezen. Dit werkt meestal ook met het kiezen tussen koptelefoon en normale aansluiting van dezelfde kaart. Of dit ook in XP werkt weet ik niet; heb dit altijd in vista en 7 gedaan. Nooit in XP.

In winVista en 7 kan je makkelijk een andere uitgang aanwijzen als primaire uitgang waarbij ook alle applicaties deze uitgang gaan gebruiken zonder dat je ze hiervoor opnieuw op hoeft te starten. (met enkele uitzonderingen: soms crasht of stopt een programma met geluid spelen bij het schakelen)

Opnieuw, in winXP heb ik dit niet getest.

[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 04-09-2009 07:39 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• pieland
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb je uiteindelijk zo'n audio bracket voor die front audio connector gevonden?

Ik zoek er ook een, dus ik hoor graag waar ik hem zou kunnen kopen.

B.v.d. voor je reactie.!
Pagina: 1