Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Op mijn Linksys DMA2100 v2 extender heb ik het idee een bug te hebben ontdekt.
Het kan natuurlijk ook een configuratie fout aan mijn kant zijn, daarom leg ik hier het probleem voor.

Via de extender en windows 7 media center kijk ik naar anologe tv van Ziggo, dat gaat opzich perfect, nu is het alleen zo dat als ik de extender aanzet en een kanaal ga bekijken, er rondom balken zijn te zien. Dit had ik met Vista eigenlijk nooit. Nu kan je via Zoom 3 veschillende mogelijkheden kiezen, net als in Vista is hier goed mee te leven.

De volgende dag start ik de extender weer op (win7 is niet uit geweest) en tot mijn verbazing zie ik weer balken rondom, de zoom instellingen blijken niet bewaart te zijn gebleven.
Wel zie ik dat er bijvoorbeeld bij Ned1 een vinkje staaat bij "zoom 3" terwijl als ik naar het beeld kijk het toch echt "zoom 1" stand is. Als ik hem dan op zoom 2 zet en daan wer terug op zoom 3 is het beeld weer goed. Dit probleem doet zich bij alle zenders voor, ongeacht welke zoom instelling ik heb geactiveerd.

Concreet is dus het probleem dat het vinkje wel op de goede plek staat, maar het beeld niet met die stand corrospondeerd. Wat zou ik hier aan kunnen doen?

Het is gewoon niet leuk om nu te zappen. Zowieso haat (understatement) ik balken en om op een 37inch maaar 24inch beeld te hebben maakt mij al helemaal geirriteerd. Waarom kan niet alles gewoon 16:9 zijn.

De extender beschikt over de laatste Firmware update. Dit probleem doet zich ook voor op de dma2200 overigens.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Misschien zijn de Media Center extenders nog niet helemaal compatibel met Media Center van Windows 7. Dus waarschijnlijk zul je moeten wachten tot oktober ongeveer, aangezien dan pas Windows 7 uitkomt voor de consumenten en Linksys/andere fabrikanten hun softwarepatches voor 7 vrij gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
7MC is praktisch gelijk aan VMC + tv pack.

Daarnaast zou je toch verwachten aangezien de RTM versie van Windows 7 al klaar is en verstuurd is naar de OEM`s dat dergelijke firmware updates al lang uit zijn. Ten opzichte van de RC`s is er ook al niets meer verandert.

Het zou mij in ieder geval enorm verbazen als het een firmware probleem zou zijn. Is er niemand die deze problemen ook ervaart danwel hier onderzoek naar heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Support vraag bij Linksys neergelegd en beantwoord met:
Geachte heer Siepel,

Betreft: Uw e-mail bericht d.d. 31-08-2009
Referentienummer: xxx

Vriendelijk dank dat u contact op heeft genomen met Linksys support over uw DMA2x00 en Windows 7

Helaas moet ik u mededelen dat er geen support op windows 7, momenteel wordt enkel support op de volgende besturingssystemen;
- Windows 2000 met service pack 4 en hoger.
- Windows XP (32Bits) met service pack 2 en hoger.
- Windows Vista (32Bits) alle edities.
- Mac OSX versie 10.0 en hoger,

Ik hoop u hiermee de benodigde informatie te hebben verstrekt.
Mocht u verder nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
xxx
Linksys technical support
Nou ja goed dat ze nog geen ondersteuning bieden kan ik me nog wat bij voorstellen, maar wat een waardeloze mail. Wanneer komt er dan wel ondersteuning? Komt er uberhaupt ondersteuning? Wordt er wel iets gedaan met de bug melding? Is het bekend of er nieuwe firmware uitkomt voor Windows 7?
Is dit specifieke probleem al bekend?
Dat soort vragen zou je toch graag beantwoord willen zien. Ze lopen nu achter de feiten aan. Zodra Win7 massaal verkocht wordt en blijkt dat dit soort problemen zich voordoen doen ze er weer een aantal weken over enz.
Echt een totaal gebrek aan service, ik had van Linksys veel meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

RTM en RC zijn natuurlijk nog niet de definitieve produkten. Het gaat in dit geval dan ook niet alleen om het al dan niet wijzigen van software, maar ook om er voor te zorgen dat support zich kan voorbereiden op de vragen.
De officiele release van Windows7 laat tot oktober op zich wachten. Officiele support van zowel Microsoft als third party leveranciers voor die datum is natuurlijk aardig, maar van geen enkele kant een verplichting. Kortom, geef Linksys ook even de tijd om, nu de RTM bekend is, hun patches te schrijven en te testen... Ze hebben nog maar een week of 6...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• siepeltjuh
  • Niet online
Via MSDN is Windows 7 gewoon te krijgen. De RTM versie is wel degelijk de definitieve versie.

Natuurlijk snap ik dat er geen ondersteuning op kan worden gegeven, maar ik had toch verwacht dat ik iets meer antwoorden zou krijgen op mijn vragen.
Ik had op zijn minst verwacht dat ze zouden aangeven wanneer er wel support is en dat ze verwachten dat er wel of geen nieuwe firmware komt etc.

Nu moet ik 6 weken wachten terwijl er misschien helemaal geen win7 support komt voor deze extenders. Dan koop ik liever een x360 waar wel win7 support voor komt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Cisco wil ook gewoon verkopen, natuurlijk, dus sta er niet van te kijken als alleen de 2200 een nieuwe Firmware krijgt of dat men zegt dat je dan maar de 2300 moet gaan kopen.

Niks nieuws helaas, en Cisco is daar ook niet uniek in.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

alt-92 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:19:
Cisco wil ook gewoon verkopen, natuurlijk, dus sta er niet van te kijken als alleen de 2200 een nieuwe Firmware krijgt of dat men zegt dat je dan maar de 2300 moet gaan kopen.

en iedereen schelden op microsoft omdat 3rd parties geen drivers maken voor hun oude producten.

• siepeltjuh
  • Niet online
alt-92 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:19:

Cisco/Linksys heeft echter aangegeven dat er geen opvolger komt. Vind het gewoon tegenvallen van een dergelijk merk dat zich als AAA in de markt zet. Van sweex had ik het wel begrepen, maar inmiddels is de ondersteuning van dergelijke merken niets minder dan dat van Linksys, Asus enz.

Ook al gaan ze geen support geven, dan had ik nog een net antwoord verwacht waar dat gewoon in wordt verteld ipv het verschuilen achter regels van het hoofdkantoor.

Hauppauge heeft als merk wat dat betreft een veel betere support. Hun drivers zijn ook vaak verre van top, maar er wordt met de community veel gecommuniceerd, aangepast en gezamenlijk verbeterd.

Beetje offtopic, maar het komt erop neer dat we dus aan de X360 als extender vast zitten. Eewig zonde dat Microsoft niet goed doorzet met dit ideale concept en wat aanmodderd met halfbakken oplossingen. Ik had gehoopt dat er een tuner backend in Windows Home server zou zitten, dat is waar de meeste actieve MCE gebruikers naar opzoek zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

siepeltjuh schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 00:47:

Beetje offtopic, maar het komt erop neer dat we dus aan de X360 als extender vast zitten. Eewig zonde dat Microsoft niet goed doorzet met dit ideale concept en wat aanmodderd met halfbakken oplossingen. Ik had gehoopt dat er een tuner backend in Windows Home server zou zitten, dat is waar de meeste actieve MCE gebruikers naar opzoek zijn.
Dat laatste is niet een kwestie van niet willen trouwens ;) eHome team wil dat ook dolgraag doen - getuige de uitbreidingen die voor TV en Windows 7 in WHS (media center uitbreidingen) zijn gedaan maar de Cable companies en uitzend gemachtigden werken daarin niet mee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Nu windows 7 uit is maar eens opnieuw contact gezocht, inmiddels op fora van degroeneknop, thegreenbutton en linksys wordt geklaagd ver het probleem, nergens een oplossing of iemand die en poot uitsteekt.

Het antwoord:
Gezien het probleem zich niet voordeed bij Windows Vista, en nu wel bij Windows 7, adviseer ik u contact op te nemen met de support van Microsft, gezien dit mogelijk een sychronisatie bug van MediaCenter naar MediaCenter Extender of een gewijzigde standaardinstelling kan zijn.
En microsoft verwijst weer naar Linksys aangezien het probleem zich op de X360 (ook extender) niet voordoet.

Pagina: 1