Hallo
Ik ben al een tijd bezig om een Windows Home Server share te mounten op een Ubuntu laptop.
Ik kan handmatig de share mounten door in de terminal te typen ( sudo mount -a)
Hierna kan ik de share benaderen om muziek af te spelen, in bestandsbeheer is hij nu ook aanwezig als gemount.
Wat ik ook probeer het lukt niet om het bij het booten direkt te krijgen.
In /etc/fstab de volgende regel toegevoegd,
//192.168.1.40/music /mnt/muziek cifs username=username van share,password=Password van share,users,auto 0 0
deze regel was voldoende om de share te mounten op een Lacie BD ,hier had ik geen problemen mee maar op deze server werkt het niet.
De rechten op de server staan goed denk ik omdat je wel met sudo kunt mounten.
Er zijn zoveel verschillende topics over dit onderwerp en alles al geprobeerd maar automatisch mounten bij het booten lukt niet.
Wat doe ik verkeerd.?
Wim
Ik ben al een tijd bezig om een Windows Home Server share te mounten op een Ubuntu laptop.
Ik kan handmatig de share mounten door in de terminal te typen ( sudo mount -a)
Hierna kan ik de share benaderen om muziek af te spelen, in bestandsbeheer is hij nu ook aanwezig als gemount.
Wat ik ook probeer het lukt niet om het bij het booten direkt te krijgen.
In /etc/fstab de volgende regel toegevoegd,
//192.168.1.40/music /mnt/muziek cifs username=username van share,password=Password van share,users,auto 0 0
deze regel was voldoende om de share te mounten op een Lacie BD ,hier had ik geen problemen mee maar op deze server werkt het niet.
De rechten op de server staan goed denk ik omdat je wel met sudo kunt mounten.
Er zijn zoveel verschillende topics over dit onderwerp en alles al geprobeerd maar automatisch mounten bij het booten lukt niet.
Wat doe ik verkeerd.?
Wim