Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] OS toevoegen aan boot.ini

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik had windows opnieuw installeerd op mn nieuwe terabyte schijf, dus besloot ik mn andere windows schijf maar te formatteren zonder de gevolgen te overwegen.

Nu heb ik windows opnieuw geinstalleerd op mijn D: schijf, maar kan ik mijn andere versie op C: niet meer booten omdat die niet in de boot.ini staat.

Kan iemand mij vertellen hoe ik die er handmatig in zou kunnen zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Ik heb het antwoord echt nodig =(
Modbreak:de betaalde servicedesk is twee deuren verder, daar kun je wel instant antwoord verwachten.

[ Voor 56% gewijzigd door alt-92 op 29-08-2009 19:26 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
een topic kicken binnen 24 uur is bij tweakers niet toegestaan.

Wat heb je zelf al uitgezocht? google maar eens op boot.ini aanpassen

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-11 12:37
Antwoord is vast niet al te moeilijk op google te vinden. Daarnaast lijkt het me handig als je aangeeft in welke volgorde je welke windows versies hebt geinstalleerd op welke schijf ;)

http://blog.bjornhouben.com

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Tuurlijk wel...

Ga maar lezen: http://vlaurie.com/computers2/Articles/bootini.htm

Hier een how-to... lees die maar even door. dan kom je er wel zelf uit ;)

Al is deze denk ik makkelijker: How to edit the Boot.ini file in Windows XP

[ Voor 29% gewijzigd door RaZ op 29-08-2009 17:30 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Sorry van het kicken , dat wist ik niet.

On topic:

Ik heb eerst op C: Windows geinstalleerd, en daarna op D:

En die tutorials snap ik niet, want dan zou ik dus eigenlijk 2 keer hetzelfde in mn boot.ini moeten zetten of niet?

Ik weet namelijk niet hoe ik in de boot.ini kan aangeven dat hij op de C: schijf moet zoeken voor de windows

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-11 12:37
Welke windows versies ? Dit maakt namelijk ook verschil. Normaliter moet je eerst de oude versie van Windows installeren (bijv XP) en vervolgens pas de nieuwe (bijv vista/win 7).

*Hint, bij vista / win7 moet je met bcdedit aan de slag.*

[ Voor 14% gewijzigd door punisher007 op 29-08-2009 17:47 ]

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn allebei Windows XP.
Voor als het misschien nog helpt, ik probeerde voorafgaand aan de foutmelding 2 partities van een schijf weer samen te voegen. Misschien is de hal.dll kapot?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:33:

En die tutorials snap ik niet, want dan zou ik dus eigenlijk 2 keer hetzelfde in mn boot.ini moeten zetten of niet?
Als je goed kijkt zie je dat hij verwijst naar 'n andere partitie anders heb je iets verkeerd gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2009 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij verwijst naar een andere partitie, maar dat is toch een onderdeel van een schijf die in stukken is gesplitst?

Ik heb ook al dingen als
"multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS.0="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect"

"multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS.0="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect"

tot met 4 geprobeerd, maar dat veranderd ook niets

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2009 18:01 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die getallen die je nu gebruikt werken alleen als het om dezelfde (fysieke) disk gaat, maar je zegt dat je twee harde schijven erin hebt zitten.
Kijk dus goed waar je actieve partitie is, en op welke disk dat is.
The purpose of the Boot.ini file in Windows XP levert je nog wat meer uitleg op, iets wat je ook zelf had kunnen vinden door bijvoorbeeld te gaan [google=boot.ini].

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Mijn actieve partitie is op de D schijf.
Maar zoals ik al eerder vermeldde is de windows die ik wil draaien op de C schijf, en cijfertjes veranderen in de boot.ini hebben tot nu toe niks gedaan, of begrijp ik dingen verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, hij werkt, ik deed maar een 0 in plaats van een 1 en hij werkte ineens, bedankt voor de hulp :D

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2009 20:44 ]

Pagina: 1