Partitioneringsproblemen!! Met spoed hulp nodig...

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Sinds Windows gisteren de geest gaf, heb ik niets dan problemen met m'n twee HDs. Hoe ik ook partitioneer, met FDISK of PartitionMagic, NDD blijft aangeven dat er iets fout is met de extended partition op HD1. Terwijl het vroeger altijd perfect heeft gewerkt...

Daarnaast wil het maar niet lukken om op HD2 een extended partition met één logisch station te maken, elke keer wordt er unallocated space van ongeveer 8 megabyte voorgesmeten... wat ik ook doe...

Deze problemen staken de kop op vanaf het moment dat ik m'n HDs switchte van de normale EIDE-controller naar de HighPoint UDMA66 controller. Kan het daar mee te maken hebben?

BTW, Mijn PC beschikt over het nieuwste ABIT BE6-2 BIOS en dus ook over de nieuwste HighPoint BIOS...

Is er een programmaatje waarmee ik m'n HDs wat voortvarender mee onder handen kan nemen? Het lieftst met de mogelijkheid om mijn C-drive heel te houden want daar staat nog aardig wat belangrijke info op!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Kom op, is er echt niet iemand die enige hulp kan bieden???

Erg raar probleem is het. Ik heb nu m'n beide HD's compleet leeg gesmeten en met FDISK compleet leeg gemaakt. Daarna op HD1 een nieuwe primaire en extended partitie gemaakt met in de extended partitie drie logische stations. HD2 Is een extended partitie met één logisch station.

Als ik W98SE wil gaan installeren, begint de SETUP te klagen over niet-gealloceerde ruimte. Als ik SETUP die laat configuren, komt er een 8 megabyte D-schijfje bij die fysiek op m'n tweede HD staat... deze 8 mb partitie wordt als primary herkend terwijl het dat dus niet is!!!

Please help!!! Ik ga morgen naar een LAN-party maar met een brakke PC zal er niet veel gebeuren... :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe