Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC overgenomen van een maat van me, maar ik heb geen driver voor het geluid. Ik denk dat ik een onboard geluidskaart heb, maar kom er niet achter wat voor driver ik moet downloaden. Kan iemand mij vertellen hoe ik erachter kom wat mijn type geluidskaart ik heb en hoe ik aan de driver kom?

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02 21:37
Kast open schroeven en kijken of hij op het moederbord zit of niet.

Zo ja: Kijken naar het merk moederbord en het type. Dan op de site van de fabrikant van het moederbord de juiste drivers downloaden.

Zo nee: Geluidskaart eruit halen en kijken welk merk en type het is. Dan op de site van de fabrikant van de geluidskaart de juiste drivers downloaden.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-02 21:54
Als de aansluitingen voor het geluid achterop boven zitten, bij de usb-aansluitingen etc, dan is het een onboard kaart. Als de aansluitingen beneden bij die grotere horizontale balkjes zitten, dan is het een losse kaart.

• rorydeleur
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 15:12
Probeer de Unknown Device Identifier van HunterSoft..
http://www.zhangduo.com/udi.html

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 15:11
friggler schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:45:
Kast open schroeven en kijken of hij op het moederbord zit of niet.
even van taktische kant bekeken, waarom kijk je niet naar de achter kant van de kast? Als insteek kaart der in ziet zie je dat daar ook al wel, openschroefen is nergens voor nodig. Je moet t natuurlijk niet moeilijker maken dan dat het is he ;) :P

Specs!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Alsof de kasten van tegenwoordig zo moeilijk open te maken zijn ;)

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 15:11
Absoluut niet, 1 thumb screw bij mijn Lian Li ;), maar mijn kast heeft ook een window, nog makkelijker :P
Ecter, niet elke kast is zo makkelijk open te schroefen, en ook is het makkelijk, jezelf nooit moeilijker maken dan het is ;)

Specs!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02 21:37
Ik redeneer naar de kwaliteiten van de poster. Als hij al niet eens weet of het een onboard kaart is of niet (wat je inderdaad zo kunt zien), dan denk ik dat hij er niet veel verstand van heeft. En aangezien je toch moet weten om welk merk en type het gaat kun je beter de kast open schroeven.
Pagina: 1