USb poorten, Ethernet en bios werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb een pc die ik opnieuw moest opzetten.

voor zover ik heb kunnen ontdekken gaat het om de volgende pc:

Fujitsu Siemens Scaleo M C 240 0 256MB

Nu heb ik de PC geformateerd, drivers gedownload (die waardeloos zijn geen setups). Via apparaatbeheer de VGA en Netwerk drivers geinstaleerd.

Drivers op een Cd gebrand want USb poorten werken niet :S

Ook werkt de ethernet poort niet lampje brandt wel maar windows blijft zeggen er is geen kabel aangesloten.

Ook bij het opstarten zie je helemaal niks van een Bios. Scherm blijft 10 seconden zwart en dan boot windows XP.

Wat ik al heb geprobeerd:

Geheugen in andere slot, andere geheugen, Geprobeerd de CMOS reset te vinden, niks in de handleiding op Siemens site, geen tekst op de moederbord, voor zover ik heb kunnen ontdekken is het een Foxconn.

Verder ben ik niet kunnen komen.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast Bedankt,

Emrulez

Owja hoewel de audio geinstaleeerd is heb ik ook geen geluid, heb de audio drivers gedownload maar weer geen setup. :(

• rorydeleur
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 15:12
Met F2 of F10 moet je in de Bios terecht kunnen kunnen komen, start de PC en begin op 1 van die te drukken, lukt het niet, probeer die ander. Zodra je erin bent, restore to factory defaults

Ps. Veel driver hebben geen setup (root-zij-dank), maar een inf-bestand. Klik in Apparaatbeheer op het apparaat waar je een andere driver voor hebt rechts, en klik op eigenschappen, daarna het tabblad stuurprogramma, klik daar op stuurprogramma bijwerken en volg de wizard. Bij de selectie waarde drivers staan selecteer je de folder waar je de driver hebt staan (lokaal/cd/etc)

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11-2025
Of de [Delete]-knop om in het BIOS te geraken..

Verwijderd

Chipset drivers ook geinstalleerd ?

• Emrulez
Met de F2 knop kom ik in het bios terecht. Ik heb daarna setup default gedaan.

Ik heb de drivers dan ook via apparaatbeheer geinstaleerd.

Ik heb als eerste de chipset drivers, daarna de VGA daarna Ethernet, en je had ook nog audio drivers maar audio was al geinstaleerd hoewel deze het neit deed

EDIT: Het lijkt er dus op dat de bios gewoon in orde is. Alleen je ziet eht dus niet wanneer de PC boot wat denk ik neit zo erg is aangezien de pc wel sneller boot hierdoor.

Mischien moet ik een bios update doen.

Maar het irritante is dus dat de usb poorten en ethenet poort niet werkt waardoor ik dus niet veel kan aansluiten.

[ Voor 35% gewijzigd door Emrulez op 29-08-2009 15:19 ]

• Emrulez
Echt niemand die me kan helpen?

Is het moederbord mischien stuk?

Ik heb van alles geprobeerd.....

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Werken de USB en ethernetpoorten niet, of kan je ze in Windows niet gebruiken? Zo te zien het laatste, vaak moet je beginnen met chipsetdrivers installeren en dan pas andere drivers. Je zult toch wat duidelijker moeten zijn over wat je precies gedaan hebt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Het zou kunnen helpen om uit te vinden wat voor chipset (en dus de USB controller) je hebt, en wat voor netwerkkaart het om gaat. Daarnaast vertel je niet wát voor Windows versie je installeert. Wat staat er allemaal in je device manager? Kun je eventueel een screenshot maken en posten?

• Emrulez
Ik zal eht wat uitgebreider vertellen:

Ik heb dus de PC geformateerd en daarna Windows Xp Service Pack 3 Geinstaleerd.

Daarvoor had ik al drivers gedownload.

Deze heb ik toen op een USb Stick gezet, maar wanneer ik de USb stick aansluit dan herkent windows hem dus niet.

Ik heb dus toen gekeken bij apparaatbeheer : Daar stond alleen een uitroepteken bij De VGA en Ethernet.

Ik daarna de drivers op een Cd gebrand, cd's werken dus wel.

Eerst de chipset driver geinstalleerd, daarna de VGA en daarna de netwerk kaart.

Opnieuw opgestart, Ethernet kabel aangesloten helaas blijft de melding:
Een van de netwerk kabels is niet aangesloten.

Toen maar effe gekeken of de audio werkt deze werkt ook niet hoewel er geen uitroep teken stond bij apparaat beheer.

De netwerk adapter is een Intel PRO/100 VE.

Enig idee hoe ik erachter kom welke chipset het is?
Ik kan wel een screenshot maken maar helaas niet posten omdat niks dus werkt :(

Nog meer info nodig?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Schroef de kast open en kijk walke typenrs je tegenkomt. Op die manier kun je prima achterhalen wat voor moederbord, wat voor chipset en wat voor losse chips je in het ding hebt zitten.

Verwijderd

Even het programma Everest downloaden, deze geeft je meer informatie over je computer.

Overigens laat de volgende keer de PC installeren door iemand die er verstand van heeft. Indien je drivers installeert probeer dit altijd via apparaatbeheer te doen via .inf bestanden. Veel "setup" drivers installeren programma's die compleet onnodig zijn. Tevens vertragen deze de computer ook weer.

• Emrulez
Volgens de Chipset drivers gaat het om een Intel 915G/P/GV

Kast is al opengeschroeft ik zal kijken of wat kan ontdekken.

Heb het programma Everest al, alleen werken de poorten dus niet waardoor ik niks op de PC kan plaatsen.

Tevens heb ik de drivers ook via apparaatbeheer geinstaleerd.

Dit is niet de eerste keer dat ik Xp installeer.

[ Voor 46% gewijzigd door Emrulez op 30-08-2009 16:49 ]

• Emrulez
Heb everest geinstaleerd:

Moederbrodnaam: Fujitsu Siemens D1520
Chipset: Intel Brookdale-G i845GE

Nog meer info nodig?

• Emrulez
Dit is wat ik heb gedaan:

1 : Ik heb de bios geupdate met een diskette --> geen veranderingen

2 : XP opnieuw geinstaleerd

3 : Alle drivers dit keer via de intell website gedownload --> Geen veranderingen :(

Wat ik ook aansluit Windows herkent het niet. Of het nou een USB Stick is of Ethernet kabel.

Alle drivers zijn correct geinstaleerd.

Betekent dit dat de moederbord het gewoon niet meer 100% doet?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:17
Heb je usb in de bios aangezet?
Kijk eens in de kast of de usb verbindingen goed aangesloten zijn. Dus voorkant kast en achterkant kast.

Probeer eens een ubuntu livecd, en of daar de usb poorten werken, dan weet je of het hardware is.
In ubuntu in dos scherm typen "lsusb" dan zie je je usb apparaten (doe dit 3x voor de zekerheid).

[ Voor 18% gewijzigd door jan99999 op 31-08-2009 19:30 ]

• Emrulez
jan99999 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:29:
Heb je usb in de bios aangezet?
Kijk eens in de kast of de usb verbindingen goed aangesloten zijn. Dus voorkant kast en achterkant kast.

Probeer eens een ubuntu livecd, en of daar de usb poorten werken, dan weet je of het hardware is.
In ubuntu in dos scherm typen "lsusb" dan zie je je usb apparaten (doe dit 3x voor de zekerheid).
Ik heb de LiveCd van Ubuntu 9.04 gebruikt.

Ben de terminal ingegaan de commando lsusb uitgevoerd:

Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub

Ook in de bios gekeken Lan Controller en Audio Controller zijn Enabled niks kunnen vinden over USb poorten.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Chipset: Intel Brookdale-G i845GE
Dat is dus geen Intel 915 chipset zoals je een paar posts hierboven aangaf.
Check, ook met je LiveCD eens of dingen zoals USB daar wel werken.
En geef, nu we toch bezig zijn, eens de output van "lspci".

Verder zeg je wel:
Alle drivers zijn correct geinstaleerd.
Maar ik ben nog steeds niet echt overtuigd...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Emrulez
Petervanakelyen schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:13:
[...]

Dat is dus geen Intel 915 chipset zoals je een paar posts hierboven aangaf.
Check, ook met je LiveCD eens of dingen zoals USB daar wel werken.
En geef, nu we toch bezig zijn, eens de output van "lspci".

Verder zeg je wel:

[...]

Maar ik ben nog steeds niet echt overtuigd...
De 915 chipset drivers kwamen van Fujitsu Siemens, Met everest ben ik er achter gekomen Chipset: Intel Brookdale-G i845GE.

Via de intel website de juiste drivers gedownload en geinstaleerd.

Nu de lspci uitgevoerd:

00:00.0 Host bridge: Intel Corporation 82845G/GL[Brookdale-G]/Ge/PE DRAm Controller/Host-Hub Interface (rev 03)
00:02.0 VGA Compatible Controller: Intel Corporation 82845G/GL[Brookdale-G]/GE Chipset Integrated graphics Device (rev 03)
00.:id.0 USb Controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) USB UCHI Controller #1 (rev 02)
00.:id.1 USb Controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) USB UCHI Controller #2 (rev 02)
00.:id.2 USb Controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) USB UCHI Controller #3 (rev 02)
00.:id.7 USb Controller: Intel Corporation 82801DB/DBM (ICH4/ICH4-M) USB2 ECHI Controller (rev 02)
00:1e.0 PCI Bridge: Intel Corporation 82801 PCI Bridge (rev 82)
00:1f.0 ISA Bridge: Intel Corporation 82801DB/DBL (ICH4/ICH4-L) LPC Interface Bridge (rev 02)
00.1f.1 IDE Interface: Intel Corporation 82801DB (ICH4) IDE Controller (rev 02)
00:1f.3 SMBus: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) SMBus Controller (rev 02)
02:08.0 Ethernet Controller: Intel Corporation 82801DB Pro/100 VE (CNR) Ethernet Controller (rev 82)

Hele hoop moeten typen maar dit kreg ik dus

• Petervanakelyen
Wel, het is dus alleszinds zo dat je ethernet-kaart, en je USB-controllers wel goed worden gedecteerd.
Dat wil niet zeggen dat ze werken, maar het is een stap in de goede richting.

Nu heb ik nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag: werken USB-apparaten zoals USB-stickjes in Ubuntu wel ? Werkt je LAN-verbinding wel in Linux ?

Je kan zien of je een IP-adres krijgt in Ubuntu dmv. een cirkeltje rechtsbovenaan met groene bolletjes.
Of met het commando "sudo ifconfig" in een terminal.

• Emrulez
Petervanakelyen schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:40:
Wel, het is dus alleszinds zo dat je ethernet-kaart, en je USB-controllers wel goed worden gedecteerd.
Dat wil niet zeggen dat ze werken, maar het is een stap in de goede richting.

Nu heb ik nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag: werken USB-apparaten zoals USB-stickjes in Ubuntu wel ? Werkt je LAN-verbinding wel in Linux ?

Je kan zien of je een IP-adres krijgt in Ubuntu dmv. een cirkeltje rechtsbovenaan met groene bolletjes.
Of met het commando "sudo ifconfig" in een terminal.
OW sorry helemaal vergeten.

Nee ook USB sticks worden niet gedetecteerd in Ubuntu. En ethernet ook niet.

No network Connection

• Petervanakelyen
Dan denk ik dat je netwerkkaart, USB controller, audio, en wellicht nog een hele hoop kaput is.
En da's ook niet zo verwonderlijk, aangezien het bijna allemaal in één chip zit.

Oh ja: kan je booten vanaf USB met dat ding ? Als hij daarbij wel je externe HDD of USB-stick herkend, ligt het niet daaraan.

[ Voor 26% gewijzigd door Petervanakelyen op 31-08-2009 21:07 ]

• Emrulez
Petervanakelyen schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:05:
Dan denk ik dat je netwerkkaart, USB controller, audio, en wellicht nog een hele hoop kaput is.
En da's ook niet zo verwonderlijk, aangezien het bijna allemaal in één chip zit.

Oh ja: kan je booten vanaf USB met dat ding ? Als hij daarbij wel je externe HDD of USB-stick herkend, ligt het niet daaraan.
Booten vanaf USB gaat helaas niet, Alleen CD-Rom - Diskette - HDD - Legacy Lan Card.

• Petervanakelyen
Emrulez schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:13:
[...]

Booten vanaf USB gaat helaas niet, Alleen CD-Rom - Diskette - HDD - Legacy Lan Card.
Tja, dan zou ik ook zeggen dat het gewoon kapot is...
Toevallig hier een Fujitsu Siemens Scenic xS waarvan ook één USB-poort dezelfde symptomen vertoont. Geeft wel stroom (want een USB-LED-light werkt wel) maar er wordt geen enkel apparaat gedetecteerd. Op de onderste USB-poort werkt alles wel perfect.

En inderdaad, ook de hub en de controller van de niet-werkende poort zijn door Windows gedetecteerd.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
trek voor de grap eens de voedings kabel uit het stopcontact als je systeem aanstaat..

grote kans dat je netwerk adapter dan ineens weer werkt..

raar? zeker.. maar k heb het al een aantal keer meegemaakt.. zowel met PCI als onboard adapters..

even de stroom er bruut afschoppen werkte in 90% van de gevallen :D

de rest was helaas wel een rotte NIC

[sub] mischien werkt dit ook nog wel voor je USB poorten :Y) )

[ Voor 8% gewijzigd door SMSfreakie op 01-09-2009 10:27 ]

404 Signature not found

• Petervanakelyen
SMSfreakie schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:26:
trek voor de grap eens de voedings kabel uit het stopcontact als je systeem aanstaat..

grote kans dat je netwerk adapter dan ineens weer werkt..

raar? zeker.. maar k heb het al een aantal keer meegemaakt.. zowel met PCI als onboard adapters..

even de stroom er bruut afschoppen werkte in 90% van de gevallen :D

de rest was helaas wel een rotte NIC

[sub] mischien werkt dit ook nog wel voor je USB poorten :Y) )
Ik ben daar niet zo'n voorstander van, maar heb het even geprobeerd vanaf een LiveCD van Ubuntu, en voor mijn USB-poort werkt het niet. Maar het kan eventueel wel werken, blijkbaar...

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:53:
[...]

Ik ben daar niet zo'n voorstander van, maar heb het even geprobeerd vanaf een LiveCD van Ubuntu, en voor mijn USB-poort werkt het niet. Maar het kan eventueel wel werken, blijkbaar...
als je er zeker van bent dat het geen driver issue's etc meer kunnen zijn :]

( PCI nic kan je natuurlijk uitbouwen voor het zelfde effect :') )

404 Signature not found

Pagina: 1