win7 crashed constant

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb win7 ultimate op een nieuwe pc gezet maar om de x minuten crashed het naar een knipperend en of zwart scherm. Het begint met de melding "Radeon Family Driver has stopped and succesfully recovered". Blijkbaar met weinig succes want zodra het crashed kan ik niets meer. Weet iemand wat ik hiermee aanmoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:38

Arethusa

Niet die server

Specs van de pc? Heb je de troubleshooter doorgenomen? Hoe heb je win7 ultimate overgezet?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwste drivers van ATI Radeon installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:59:
Weet iemand wat ik hiermee aanmoet?
Lijkt me voor de hand liggen, je videokaart driver doet het niet goed.
Heb je zelf een ATI driver geinstalleerd, of gebruik je de in-box Windows 7 driver?

Scheelt als je dat soort dingen (en ook de videokaart zelf) voortaan vermeld in je startpost overigens.

Terug naar de vorige versie (rollback driver) of helemaal eraf halen en een oudere wel werkende versie installeren - als dat al nodig is.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 29-08-2009 13:03 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:34
Zoals melding al aangeeft is het een video driver issue.
Laatste driver geïnstelleerd?

Heb je er meerdere monitoren aan hangen?
Heb zo'n soort gelijk iets gehad met een HP laptop icm met Vista als er 2 schermen aan hangen.
Deze probeerde aantal keren te recoveren en daarna bsod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb win7 32b er clean op geinstalleerd.

Daarna heb ik de drivers gedownload van de radeon website.

ik heb de computer zelf samengesteld maar wel in elkaar laten zetten door databyte
de specs zijn

moederbord ga-ma790xt-ud4p/atx am3 ddr3
proc phenomii x3 720 2.80ghz
kaart sapphire ati hd4850.512mb
ram 4gb dd3

edit, ik heb net de 9.8 drivers voor de videokaart weer gedownload, ben benieuwd of het helpt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb besloten om win7 er maar opnieuw op te gooien want hij startte helemaal niet meer.

Hoe haal ik eventueel oude drivers weg, of moet ik alleen maar de nieuwe erop gooien?

Heb ik ook driver nodig voor het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 10:18
Ja je hebt ook moederbord drivers nodig (chipset drivers). Als je windows 7 er helemaal opnieuw op gaat zetten hoef je uiteraard niet de oude drivers te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
Sigma2k8 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:42:
Ja je hebt ook moederbord drivers nodig (chipset drivers). Als je windows 7 er helemaal opnieuw op gaat zetten hoef je uiteraard niet de oude drivers te verwijderen.
Chipset drivers heb je tot nog toe niet nodig voor windows 7. Die worden meegeleverd met de installatie van windows 7 op het moment. Ik heb nog geen downloads gezien voor (Intel iig, AMD werk ik niet mee dus kan ik niet weten in dit geval) chipset drivers die NIEUWER zijn dan met de windows 7 RTM install.

Wat mij ook op een goede vraag brengt, draai je RTM of RC?

Na windows 7 install (Schoon) eerst windows update draaien en alle extra drivers installeren, daarna naar http://ati.amd.com gaan en laatste drivers voor windows 7 er op knallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Razwer op 29-08-2009 14:09 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorydeleur
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 13:16
Als je je Device manager opent, klik rechts op de eigenschappen van je video-kaart, op het tab-blad drivers staat een knop Roll Back Driver... zo haal je je huidige driver weg, ervan uitgaande dat Windows er nog zelf één aan boord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik draai RC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
RC heeft nog wel wat vervelende bugs. Als je probs hebt zou ik maar ff geduldig zijn en de RTM installeren. Je kan ook RTM nu al installeren en 3x 30 dagen opnieuw re-armen totdat je een key kan scoren ergens. Ik heb verschillende issues gezien die voorkomen op de RC en niet in de RTM. Bijvoorbeeld Cisco VPN client driver issues, en hoorde gisteren nog een knul klagen over een bug met het locken van een pc.
Het blijft beta software en er zitten duidelijk nog redelijk grote bugs in de RC.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Hoe zit het met je voeding? Ik had op Vista ook altijd deze bugs na het bouwen van mijn PC, en het bleek gewoon dat ik slecht geïnvesteerd had in de voeding. 450 Watt dacht ik genoeg aan te hebben, maar met een videokaart, TV kaart, firewire kaart, 3 x harde schijf, 2 x dvd brander (had nog een oude liggen), en een stuk of 6 apparaten aan de USB gehangen, bleek het toch niet genoeg. (Of het was gewoon een slechte voeding die onregelmatig stroom leverde, zie hieronder)

Ik kreeg onder Vista dezelfde bugs: Display driver has recovered, voornamelijk als ik Aero gebruikte. Ik heb een Radeon 1950x Pro.

Een aantal maanden aan het sleutelen geweest, totdat iemand opmerkte in mijn vriendenkring dat mijn videokaart wellicht onregelmatig stroom kreeg. De voeding die ik had was de el-cheapo die gewoon bij de kast zat die ik kocht, niks speciaals. Ik verving em door een 650 Watt voeding van een beter merk, en sinds die dag geen problemen meer. Niet met Vista, en nu ook niet met 7.

Het is mijn ervaring dat de el-cheapo voedingen die ze standaard bij kasten leveren vaak niet de hoeveelheid wattage kunnen leveren die ze adverteren, of naar mate ze meer stroom moeten leveren dit onregelmatig doen, teveel fluctuaties etc..... Nu weet ik niet hoe dat met jouw PC zit, maar als je dit met software niet kunt oplossen, wellicht zou je dan eens moeten kijken naar de voeding.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de voeding is coolermaster 800 watt dus daar zou het niet aan moeten liggen...

hoe kom ik aan de RTM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
1) Een MSDN of Technet abonnement aanschaffen.
2) Wachten tot 22 Oktober en dan kopen.
3) Illegaal downloaden van een torrent en/of usenet site.

Ligt er maar net aan of je legaal of illegaal wil zijn.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En we weten allemaal dat de laatste optie hier niet besproken gaat worden, toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razwer schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:08:
[...]
Chipset drivers heb je tot nog toe niet nodig voor windows 7. Die worden meegeleverd met de installatie van windows 7 op het moment. Ik heb nog geen downloads gezien voor (Intel iig, AMD werk ik niet mee dus kan ik niet weten in dit geval) chipset drivers die NIEUWER zijn dan met de windows 7 RTM install.
Los van het probleem in dit topic, toch even laten weten dat ik voor mijn moederbord (Intel DG43NB) chipset drivers heb van op de site van Intel voor Windows 7 die wel degelijk een verschil maken met de drivers die in Windows 7 zitten.

Wat betreft de TS zijn moederbord (GA-MA790X-DS4) op de site van Gigabyte vind je Windows 7 chipset drivers terug ...
Pagina: 1