Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:02
Ik overweeg om in de toekomst wat bij te verdienen, dus inschrijving bij de KvK is verplicht. Dit kost ca 50 euro per jaar (rechtsvorm eenmanszaak/zzp).

- Als je spullen aan particulieren verkoopt (ook via een webshop) ben je ook verplicht deel te nemen aan HBD - Hoofdbedrijfschap Detailhandel (http://www.webwinkelblog....bedrijfschap-detailhandel). Kosten 79 euro

- Heb je een kopieerapparaat of fax, dan komt de stichting Reprorecht bij je innen. Kosten 17,12 eruo

Zijn er nog meer instanties waar je verplicht aan moet betalen of lid worden?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

zx9r_mario schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:50:
dus inschrijving bij de KvK is verplicht. Dit kost ca 50 euro per jaar (rechtsvorm eenmanszaak/zzp).
Klopt
- Als je spullen aan particulieren verkoopt (ook via een webshop) ben je ook verplicht deel te nemen aan HBD - Hoofdbedrijfschap Detailhandel
Hangt er ook van af welke 'spullen' je verkoopt. Als ik als fotograaf afdrukken van foto's lever aan particulieren heeft dat niks met detailhandel te maken.
- Heb je een kopieerapparaat of fax, dan komt de stichting Reprorecht bij je innen.
Hier heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, terwijl al meer dan twintig jaar een bedrijf aan huis hebben (en sinds een paar jaar meerdere bedrijven) :)

Verder hebben ze het op de site alleen over kopieerapparaten, lees niks over een fax. Ook kun je je afvragen hoe een stichting wil gaan bewijzen dat jij thuis een kopieerapparaat hebt staan :z
Vraag het bij de KvK? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Gizz op 29-08-2009 12:58 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik heb ook een kopieërapparaat....nog geen reprorecht gezien...
Het waterschap komt ook bij je langs...(briefje) en gaat vragen of jij een kantoor hebt met toilet enzo...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:46
- Heb je een kopieerapparaat of fax, dan komt de stichting Reprorecht bij je innen. Kosten 17,12 eruo
Óf, en hoeveel je moet betalen is volgens mij afhankelijk of je veel kopie maakt van kranten en tijdschriften e.d. Ik heb er in ieder geval nog nooit voor betaald.
Verplicht niet, maar zeker als de goederen verkoopt lijkt het me dat je goede algemene voorwaarden wilt hebben, een branchorganisatie die je daarbij helpt kan ook nooit kwaad denk ik. :)

-

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:02
Als je als ZZP minder dan 15 uur per week werkt, dan hoef je de reprorecht niet te betalen. En je kunt een ontheffing aanvragen als je geen kopieerapparaat hebt.

http://www.reprorecht.nl/...-de-regeling-ook-voor-mij

Verder worden faxen en multifunctionals ook als kopieerapparaat aangeduid

http://www.reprorecht.nl/Begrippenlijst_2

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:26

Onbekend

...

Dit is eigenlijk een kopiëerheffing, net zoals op lege cd's e.d..
Maar als je als bedrijf dit niet betaald met de mededeling dat je het kopieerapparaat alleen voor eigen werk gebruikt, vinden ze het te veel moeite om er achteraan te gaan. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

ZZP is geen rechtsvorm, dat heet gewoon 'eenmanszaak'. Reprorecht komt alleen als je een kantoor hebt of als je personeel hebt, weet niet welke van de 2 het criterium is. Zelfde geldt voor BUMA die komen zeiken over paar tientjes per jaar als je een radio op kantoor hebt staan. Allemaal peanutsbedragen overigens, en beiden afaik inderdaad irrelevant als je kantoor aan huis zonder personeel houdt.

Professionele website nodig?

Pagina: 1