Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Heey,

Toen ik deze pc kreeg:
Acer Aspire M1600-AE71

specs (Systemrequirementslab)
CPU: You Have: 2 processors running - Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz
CPU Speed: You Have: 3.00 GHz
System Ram: You Have: 2.0 GB
Video Card: You Have: NVIDIA GeForce 8300 GS (GeForce 8300 GS)
Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card
Video RAM: You have - 512 MB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - Yes
Vertex Shader Ver.:, You have - 3.0
Pixel Shader Ver.:, You have - 3.0

Operating System: You Have: Microsoft Windows XP Professional (Build Service Pack 32600)
DirectX Version: You Have: 9.0c
Free Disk Space: You Have: 878.4 GB
Er zat oorspronkelijk Windows Vista op, hier was ik geen fan van. Dus heb ik Windows XP Professional erop gezet. Nooit ergens last van gehad. Maar afgelopen maanden verliep mijn virusscan en in die korte tijd zijn er zoveel virussen/fouten in mijn pc geslopen dat ik heb besloten mijn pc te gaan formatteren. Het probleem is, bij het formatteren heb je toch een opstartcd nodig? Die ben ik kwijt. Heel huis doorzocht ik vind wel nog een opstart CD van Medion maar die kan ik niet gebruiken lijkt me.

Nu wil ik me pc helemaal gaan formatteren want anders crashed die binnenkort nog. Nu had ik ergens vaag gelezen dat het Acer laptops mogelijk was via een bepaald programma alles naar fabrieksinstellingen te zetten. Is dit ook mogelijk bij Pc's? En is dit nog steeds mogelijk omdat ik Windows XP erover heen heb gezet.

Conclusie: Hoe kan ik mijn pc formatteren of na fabrieksinstellingen zetten. Dus dat ik weer Windows Vista heb. Zonder mijn opstart cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
Normaal gesproken heb je geen cd nodig maar kun je ALT+F10 indrukken bij het opstarten om de Recovery te starten vanaf de veborgen partitie, maar omdat je zelf XP hebt geinstalleerd kan het zijn dat dit niet meer werkt omdat je mbr is overschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:44
Heb je een windows installatie cd? dan kan je alles daarmee formatteren. Vervolgens moet je wel weer Vista installeren. Vaak krijg je die op een cd er bij geleverd.
Als je het formatteert is ook vista / xp er af, en zal je die dus opnieuw moeten installeren.
(of herstellen van een andere niet geformatteerde partitie)

[ Voor 10% gewijzigd door zwittrooper op 29-08-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je geen recovery DVD set hebt gemaakt bij de eerste keer opstarten en je wil toch weer Vista erop zetten kun je bij Acer voor pak 'm beet een euro of 60 een vervangende installatieDVD aanvragen.

Waarschijnlijk heb je die toch nodig omdat je met een beetje pech/mazzel (net wat je wil) je preinstalled recovery partitie gewist hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Aha, daar was ik al bang voor. Zo'n CD kan je niet ergens bij een of ander computerzaakje 2e hands huren voor 1 keertje. Of moet ik gewoon 60 euro betalen voor die originele installatiecd.

Geen enkele andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Waarschijnlijk zit er een oem sticker op je PC van een bepaalde vista versie, deze vista versie zou je via de minder legale wegen kunnen binnen hengelen en i.c.m. je oem key kan je dan de juiste windows vista installeren en activeren.

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
Kijk eerst eens in schijfbeheer of de recovery uberhaupt (nog) aanwezig is (EISA partitie oid), anders is deze met wat prutswerk in dos wel werkend te krijgen. Andere optie is een standaard Vista oem dvd 't je gebruiken en dan te activeren met de key onder/achterop je pc. Drivers kun je zo van de site van Acer of de desbtreffende fabrikanten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Oke nu ga ik een domme vraag stellen:

Hoe kom ik in het schijfbeheer en hoe kan ik dan zien of er nog een recovery aanwezig is? En hoe kom ik aan een OEM dvd-tje van Vista. Want via torrents en die rotzooi kan toch niks fatsoenlijks tussen zitten lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272280

Je kunt ook van een vriend/familielid een originele oem xp cd (of vista als je dit toch zou willen) lenen om het zaakje te formatteren en installeren.
Je kunt dan de key gebruiken die je al hebt om het toch een legale installatie te houden.
Dit is veiliger dan zomaar via schimmige bronnen een cd/dvd binnen hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Foxio schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:19:
Aha, daar was ik al bang voor. Zo'n CD kan je niet ergens bij een of ander computerzaakje 2e hands huren voor 1 keertje. Of moet ik gewoon 60 euro betalen voor die originele installatiecd.

Geen enkele andere optie?
Het lijkt mij de handigste optie als je onverhoopt nog een keer in de problemen komt en je alsnog een herinstallatie moet doen. Een werkende installatieDVD van je leverancier lijkt me nooit weg :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Hoe ziet zo'n Recovery CD eruit? Want ik heb nu van ACER een Blank Recovery DVD maar daar staat zoals de naam al zegt helemaal niets op.

Dus ik heb OF een recovery cd/dvd nodig of een Windows Vista/XP DVD/CD?

Of allebei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

Foxio schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:33:
...
Er zat oorspronkelijk Windows Vista op, hier was ik geen fan van. Dus heb ik Windows XP Professional erop gezet
...
Domme vraag, maar waarom installeer je niet terug Windows XP? Dat kan je er toch ook maar alleen opgezet hebben als je de CD had? Je kan ook Windows 7 altijd proberen ...
Pagina: 1