• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik wil graag mijn Bios van mijn MSI P35 Neo3 updaten, omdat ik laatst een nieuwe Intel C2Q Q9550 heb gekocht en de Bios die ik nu heb (v1.1) ondersteund die niet. Ik heb het geprobeerd met dat Live Update ding van de MSI site en dat werkte alleen op een gegeven moment vroeg hij of ik een Rescue Disk wilde maken, maar dat moest met een Floppy etc en dat heb ik allemaal niet. :S Toen heb ik maar gewoon gecanceld aangezien hij toch nog niks geïnstalleerd had... Alleen is het echt nodig om zo'n Rescue Disk te maken? Want ik kon ook gewoon kiezen om het niet te doen, maar ik wist niet of dat een groot risico zou zijn. :9

Btw, er staat bij Mijn Computer ook dat er een Diskettestation is terwijl ik dat helemaal niet heb. :S

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2h6wnjo.png

[ Voor 11% gewijzigd door bello2185 op 29-08-2009 12:11 ]

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:22

Theimon

Snapte!?

In principe kan je ook zonder Rescue Disk af.

Voor zover ik weet kunnen de recentere borden ook BIOS roms lezen vanaf USB. In deze thread wordt een link gegeven naar het MSI forum (waar je je wel even moet registreren), daar kan je een flashtool voor USB vinden.

Over dat je nog wel een diskettestation ziet.....misschien staat de FDD controller nog aan in het BIOS en herkent Windows dat als een echte FDD.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• bello2185
  • Niet online
Oke, ik heb nu de nieuwe Bios (v1.4) gedownload en die USB Flasher, alleen ik weet niet echt hoe ik nou verder moet gaan...? :S

PS. Dat Floppy ding is nu weg. :)

[ Voor 12% gewijzigd door bello2185 op 29-08-2009 15:16 ]

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Oh trouwens, heb je trouwens de Live Update afgemaakt zonder een Rescue Disk te maken? Je gaf aan dat je de keuze had of je er wel of geen wou maken.

Zit er bij die USB flasher geen README?

Ik zit nu trouwens de README van dat BIOS bestand door te kijken. Een USB procedure staat er gewoon in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Reflash BIOS by USB Disk Under DOS Mode Procdure

1. Know your model number 
a. Open your case and look for the MS-XXXX number on the motherboard between the PCI slots, also check the version number that is written there as well. (Some motherboards are named like P45 Diamond; make sure you have the right version number)

b. Boot up your system & take a look at the top left screen during POST, you should see something like “A7516IMS V1.4 082708” This means the board is MS-7516 with BIOS version 1.4
Hint: Many systems are clearing this message very fast, the bios version is then unreadable, and you can either press “PAUSE” or disable the “Quick Boot” in the BIOS setup.

2. Download the BIOS that matches your motherboard AND version number (some motherboards are named like P45 Diamond; make sure you have the right version number) to your USB devise. BIOS can be found according to the CPU type of your board like if your CPU is Intel 775 type then look here
http://global.msi.com.tw/index.php?func=prodpage2&maincat_no=1&cat2_no=170

Or if your CPU is AMD AM2+ type then look here
http://global.msi.com.tw/index.php?func=prodpage2&maincat_no=1&cat2_no=171

3. Extract the BIOS-archive that you have downloaded by double clicking to bootable USB device.

4. Boot your system from a USB device

5. When you get the DOS prompt, type the following sequence:
(assuming USB Flash drive uses F:/ (F Prompt)
F:>cd<space> XXXXVXX(document name) <enter>
F:\XXXXVXX>afud4234<space>AXXXXIMS.XXX(bios name) <enter>

6. Reboot your system when prompted

Een methode om je USB stick bootable te maken vind je hier.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• bello2185
  • Niet online
Ik heb dat Live Update maar niet gedaan, omdat ik daarna op dat MSI forum las dat het eigenlijk helemaal niet goed werkte voor Bios Updates.. :o
Bij de USB Flasher zat btw geen Read-me.

Maar dat de USB instructies in de BIOS Read-me stonden had ik even niet gezien. |:(

Dit is wat ik nu heb:

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/16lir5y.png

Welk bestand moet ik nou op het USB stickie zetten en hoe moet ik die USB Flasher gebruiken? 8)7

EDIT: Zie net dat ik het helemaal niet hoed uit te pakken... |:(

[ Voor 7% gewijzigd door bello2185 op 29-08-2009 16:22 ]

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Je moet het uitpakken naar de USB stick. Maar ik zou eerst ff een bootable stick ervan maken en dan pas de files erbij zetten.

• bello2185
  • Niet online
Okeuj, alles staat nu goed op dat stickie en hij is bootable volgens dat programma, alleen als ik nu tijdens het booten op F11 druk om die USB Stick te selecteren om het Flashen te starten zegt hij dat er geen OS op staat! :?

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ik heb me maar even geregged op het MSI forum voor die thread over de USB flasher. Daar zit inderdaad geen README bij, maar wel een extensieve thread met screenshots hoe het werkt en ook nog een troubleshooting FAQ plus tips and tricks!!!

Ik zou zeggen: succes. Op die manier kan het bijna niet fout gaan.

• bello2185
  • Niet online
Yes! :D
Het is gelukt, bedankt voor je hulp. :)
Nu geeft alleen Windows Update een foutmelding dat hij niet meer kan updaten. :?

• Theimon

Theimon

Snapte!?

En heb je het nu voor elkaar gekregen volgens die MSI forum-thread? Of wilde je pc ineens wel booten van USB? (handig voor mensen die dit topic tegen komen in een search...)

Windows Update heb ik geen verstand (meer) van. Dat is meer iets voor WOS.

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-02 22:05
Ik probeer nu mijn p45 neo-f te updaten met die tool van MSI, maar hij blijft hier hangen :? Hij doet niks. Als ik op een knop druk, piept ie :P Komt dit omdat ik een 64bit windows gebruik?

Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/5996/watwnh.png

Edit: NVM, kwam omdat hij het niet doet als je firefox ook aan hebt staan tegelijk... :?
Edit2: Het is gelukt. Dank voor dit topic! De msi tool werkte perfect :)

[ Voor 24% gewijzigd door Luqq op 29-08-2009 19:46 ]

• bello2185
  • Niet online
@ Theimon

Ik probeerde het eerst met mijn 1GB stickie, maar om de één of andere manier werkte die gewoon niet. :?
Dus toen heb ik een ander stickie van 500MB geprobeerd en toen kon gewoon updaten, daarna heb ik de CMOS ge-reset met die jumpers. En nu werkt alles gewoon zoals het moet. :)

PS. Die Windows error lag aan die CMOS reset, aangezien de datum toen een beetje vaag was. :P
Ik heb hem nu goed ingesteld en hij werkt weer. :)

@ Luqq

Ik dacht dat ik op het dat forum las dat alleen de 32 Bits versie van Vista werd ondersteund, maar misschien hebben ze hem nu al ge-update. :9

EDIT: Zie dat ut nu al werkt. :)

Pagina: 1