Toon posts:

Abit KT7-A + Duron 800 + FSB?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yoyo medetweakers, ik heb een Abit KT7-A + Duron 800. Thermoengine cooler dus dat is geen probleem.

Het probleem is dat de FSB bijna niet omhoog wil. Als ik em op multiplier 8 en FSB 105 (840 mhz) zet loopt ie al zeer onstabiel. En FSB 107 loopt ie bijna al gelijk vast.

Als ik FSB op 133 mhz zet, is systeem nog niet eens stabiel met multiplier 6,5 (864 mhz). Ik heb 133 mhz. geheugen.

Voltage staat op 1,85.

Ik heb em nu lopen op 10,5 x 100. Hij is SUPERstabiel. Op zich vind ik 1050 wel goed maar een echte tweaker wil natuurlijk MEER :).
Zet ik em echter op 10,5 x 101. Of 10 x 101, loopt ie gelijk vast.

Wat doe ik verkeerd?? De temp van de processor komt niet boven de 47 graden (Stressed).
Moet ik dat voltage juist omlaag doen of moet ik em eerst een weekje inbranden ?

HELP!!!

Verwijderd

Topicstarter
SPAM }:O

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
waarschijnlijk gewoon pech, een brakke chipset :(
Je kunt btw nog wel een fannetje op het heatsinkje zetten, scheelt wel wat :)

inbranden helpt niet voor de chipset :):)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
je kunt het eens proberen met je geheugen op cas 3-3-3 op 100 mhz...
(dan weet je of het aan je mem ligt)

Verwijderd

Topicstarter
Zit volgens mij al een fannetje op standaard bij Abit of nie :)

Verwijderd

zet multiplier op 6.0

dan heb je een 800 op 133MHz FSB.. dat is sneller dan 900 op 100MHz FSB

edit:
anders clock je je cpu 2x over.. eerst met multi en daarna met fsb.. :) en er zit idd al een fannetje op.

Verwijderd

Britney: wat een hoop bs zeg!
Die Abit KT7-A moet tot 133Mhz FSB stabiel lopen als je geheugen e.d. het aankan.

Weet je zeker dat je geheugen 133 Mhz is? Zoja, is het CAS3 en staat het ingesteld op CAS2? Misschien heb je een nieuwe BIOS nodig om lagere multipliers stabiel te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen is 100% zeker weten 133mhz.
Misschien is et een probleem dat er 3 bankjes in zitten. 1 van 128 en 2 van 64.

Waar precies kan ik die cas latency time vinden? Ik ben nog niet zo bekend met deze bios :(.

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Deze staat default op 3. Dus dat mag geen probleem zijn. Dit staat in 1 van de menu's onder je instellingen van je SDRAM-bank0/1 (of zoiets) die default op 8/10ns staan en je kunt veranderen in slow, normal, fast en turbo en nog iets in het midden. Maar dit mag het probleem niet zijn. Teruggaan lijkt me het beste als je het zelfde probleem hebt met slecht 1 bank gevuld. En neem dan de bank het verste van de proc vandaan. Hopelijk werkt dit beter want mijn KT7A krijg ik niet meer geunlocked maar hij haalde met potlood 152MHZ en nu probleemloos 7 x 133. Wat jij hebt mag dus niet. Kijk voor de zekerheid nog even op je North of Southbridge waar het groene stickertje KT7A overheen, en niet die met de fan, zit of je chipcode overeenkomt met de code die te lezen is in je handleiding. (wat ook het enige verschil is tussen de foto van de twee bordjes.
lang verhaaltje dat wel maar succes.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Verwijderd

Mijn duron 800 loopt op 1000 met een Abit KT7a en een spire MA324-20B3 cooler
Instelling van 7,5 x 133 en een core volt van 1,85.
Alles loopt super goed
Pagina: 1