Ik heb een Abit sa6r maar wat houd dat speed error hold in wat in het softmenu aan staat? Je kan het op enabled en disabled zetten. In me bios boekje ben ik het niet tegen gekomen.
deze functie heb je nog als je gaat overklokken 
als je bijvoorbeeld een Celeron2 566 hebt dan heb je een standaard multiplier van 8,5 en een standaard FSB van 66Mhz. als je nu gaat overklokken en de FSB op 75Mhz zet zal je peecee bij het opstarten gaan mekkeren en de volgende melding geven: "CPU Unworkable"
door nu de speed errorhold te wijziging van disabled naar enabled (of andersom, ik weet het niet exact meer) dan zal deze melding niet meer verschijnen en de peecee gewoon verder booten
als je bijvoorbeeld een Celeron2 566 hebt dan heb je een standaard multiplier van 8,5 en een standaard FSB van 66Mhz. als je nu gaat overklokken en de FSB op 75Mhz zet zal je peecee bij het opstarten gaan mekkeren en de volgende melding geven: "CPU Unworkable"
Werken? Dat doe ik morgen wel!
Da's leuk, dat ie niet meer crashed 
Maar, kan je nog wel in je BIOS komen als je CPU 'echt' unworkable wordt vanwege de FSB, en je BIOS dat dus niet in de gaten heeft, omdat je Speed Err. Hold uit hebt staan?
Maar, kan je nog wel in je BIOS komen als je CPU 'echt' unworkable wordt vanwege de FSB, en je BIOS dat dus niet in de gaten heeft, omdat je Speed Err. Hold uit hebt staan?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Ofcuz. Je kan altijd wel in je bios komen. Mocht ie niet meer opstarten moet je ff jumpertje op je mobo kortlsuiten. Zodat ie standaard bioswaarden weer pakt.Op zaterdag 03 maart 2001 15:33 schreef bramvrzt het volgende:
Je kan ook 3x achter elkaar resetten en dan helemaal opnieuw opstarten, dan is de BIOS (CPU-gedeelte) gereset.Op zaterdag 03 maart 2001 15:33 schreef bramvrzt het volgende:
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Pagina: 1