Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11 14:17
Een project met een partner van me loopt niet zo soepel als het beloofd is door hem.
Hij laat enorm veel steken vallen en ons toen opgesteld contract is daarmee volledig van de baan. (zijn doelstellingen zijn niet gehaald.)

Nu wil ik binnenkort de samenwerking opzeggen maar wil van te voren wel weten hoe sterk ik ben t.b.v. de domeinnaam.
In het contract staat duidelijk dat mocht door één van de partijen de doelstellingen niet gehaald worden voor 1 november we zouden stoppen.
Dat het systeem mijn eigendom blijft waar we de site op runnen is vast gelegd maar de domeinnaam staat op mijn partner zijn naam.
Wel ben ik de admin/techn. contact persoon en betaal ik de rekening van de domeinnaam.

Kan ik dan op een of andere manier (mocht het kwaadwillend gaan) aanspraak maken op de naam en doorgaan met het project op mijn eigen kracht?

En nee het is niet mijn bedoeling de andere partij te naaien maar ben bang dat die moeilijk gaat doen om de domeinnaam omdat die extreem kort is (3 letters).

A life? Where can I download it??

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:18
Bel SIDN / Registrant :?

Een 3-letter-domein is niet niets :) dacht dat alle mogelijke 3-letterdomeinen al bezet zijn.

• Ruffian
Wil eerst jullie ervaringen checken...lijkt mij dat ik niet de enige ben met zo'n geval.
Ik bezit wel meerdere 3 letterdomeinnamen gelukkig bij enkele ooit optijd bij geweest.

Misschien moet ik ook vertellen dat ik voorkom als registrar in de history door enkele foutjes bij het registreren.
De aanvraag is 3x aangepast, eerst mijn naam, toen wilde die de naam op zijn naam, toen bedacht die onee doe toch maar de jouwe want niemand hoef te weten dat ik er achter zit en de laatste keer hebben we hem weer op zijn naam gezet omdat die toch wel wilde pronken (met mijn werk).

Ik bezit ook de .com domeinnaam die wel helemaal op mijn naam staat.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:32

Pogostokje

* twiet *

De eigenaar van het domein is de baas en kan het domein altijd verplaatsen of de contactpersonen aanpassen. De eigenaar is de enige die aanspraak kan maken op het domein in welke vorm dan ook. Dat geldt voor alle domeinen. Technisch/administratieve personen kunnen dat niet.
Aanspraak maken op het domein kun je dus niet. Registrars mengen zich zelden in conflicten.

Zorg dus dat het niet uit de hand loopt voordat het domein op jouw naam staat. (hint) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pogostokje op 29-08-2009 09:35 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Misschien zou je nog rechten kunnen ontlenen uit het contract, dat ligt aan het contract. Als daar bijv. staat dat jij houder bent van de "merknaam", dan zou je de domeinnaam alsnog kunnen claimen.

Iemand merkte op "3 letterige .nl is veel waard", dat betwijfel ik in deze, aangezien het lijkt dat het een nieuw project is en dus pas is opgezet en de domeinnaam dus nog vrij was, dus waarschijnlijk een domeinnaam met letters als x-y-z. Ook als dat niet zo is dan is de naam met geluk low xxx waard.
Je zou de naam dus ook gewoon voor bijv. wat euro's kunnen overnemen van hem?

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het is een .nl-domeinnaam?

Als je het kwaadwillend wilt: Domeinnaam verhuizen (er wordt een e-mail gestuurd naar admin. contact). Dat is dus geen probleem. Vervolgens domeinnaamhouder wijzigen (indien nodig handtekening voor partner zetten)...

[ Voor 6% gewijzigd door Cadezo op 29-08-2009 14:03 ]

Verwijderd

Cadezo schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:03:

Als je het kwaadwillend wilt: Domeinnaam verhuizen (er wordt een e-mail gestuurd naar admin. contact). Dat is dus geen probleem. Vervolgens domeinnaamhouder wijzigen (indien nodig handtekening voor partner zetten)...
Dat is valsheid in geschrifte, en erg dom om te doen.

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:07:
[...]
Dat is valsheid in geschrifte, en erg dom om te doen.
Het is sowieso dom om het kwaadwillend te doen, maar het kan wel...

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Administratieve contact zet gewoon de handtekening, dus een handtekening voor de partner zetten is niet nodig. Dus wat dat betreft is het niet zo moeilijk om het domein te 'claimen'. :)

Verwijderd

Xof schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:09:
Administratieve contact zet gewoon de handtekening, dus een handtekening voor de partner zetten is niet nodig. Dus wat dat betreft is het niet zo moeilijk om het domein te 'claimen'. :)
Het is niet moeilijk om een handtekening te zetten, dat klopt. Maar als de domeinnaam op naam van die partner staat, ben je niet bevoegd die handtekening te zetten. Dus je tekent een overeenkomst waarin je verklaart te handelen namens die andere persoon. Dat lijkt me niet verstandig als je niet daartoe gemachtigd bent. Dus welke handtekening je ook zet, je bent fout bezig.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Niet slim om de domeinnaam rechten niet vast te leggen, maar goed.

Verder, de houder/registrant is eigenaar, dus die beslist.
Ik raad je aan om simpelweg even een goed gesprek te gaan voeren met je partner.

Voer o.a. aan dat jij degene bent die de rekening betaalt voor de domeinnaam.

Wel is het technisch mogelijk dat jij bijvoorbeeld de domeinnaam verhuist.
Aangezien je admin/tech contact bent. Maar desalniettemin kan je partner altijd later proberen aanspraak te maken op het domein, en zal dat waarschijnlijk winnen. Al moet ik zeggen dat mijn ervaringen zijn met SIDN dat als een domeinverhuizing eenmaal in gang gezet is, je maanden moet wachten eer er iets gebeurt (om het domein terug te krijgen).

Je kunt dus gokken en het kwaadwillend doen. Maar of je daar zin in hebt (met een grote kans op verlies) is een tweede.

• Ruffian
Kwaadwillend wil ik het absoluut niet, vooral omdat dan toch je relatie kapot gaat en ook al doet die bar weinig met trubbel uit elkaar gaan is het laatste wat ik wil.

Simpelweg is het dus alleen mogelijk met goed overleg, of zou een telefoontje naar SIDN nog ophelderen?
(domeinnaam is zoals ik al zei verschillende keren verhuisd en is geen x-y-z domeinnaam, streepjes zijn uit den boze in domeinnamen ;) dus de naam bestaat al geruime tijd)

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:32

Pogostokje

* twiet *

De SIDN zal je niks meer vertellen dan wij hier al verteld hebben. Het is simpel: jij bent niet de eigenaar van het domein. Welk domein het is, maakt echt helemaal niks uit en de historie van een domein ook niet. Er zijn zoveel domeinen die verhuisd worden. Jij hebt er niks over te zeggen en de registrant alles. Dat is zwart-wit waar het op neer komt. Er kan maar 1 iemand de baas zijn.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1