Installatie van Snow Leapord op een raid opstelling

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben gisteren Snow Leopard gaan halen en wou deze meteen installeren op mijn Mac Pro Deze maakt echter gebruik van een raid opstelling 2x500 gb voor het OSX besturingssysteem, 1x250gb voor Windows xp en 1x 500gb voor timemachine.

Als ik de installatie schijf in de computer stop krijg ik een scherm te zien met daarop 2 schijven:
1x 250 gb waar Windows XP op staatf
1x 500 gb waar Timemachine op draait

en ik krijg de melding:
"maakt geen gebruik van de GUID-partitietabelindeling en kan niet worden gebruikt"

Mijn raid opstelling komt echter niet voor en kan deze dus ook niet selecteren om op te installeren. Dit lijkt een serieuse bug, zijn er mensen die al een oplossing weten?

[ Voor 11% gewijzigd door Sjoerd op 29-08-2009 10:10 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Je bericht is niet echt leesbaar, sorry.

* Ik neem aan dat die Windows en TM schijven wel daadwerkelijk als fysieke schijven aanwezig zijn (je noemt ze niet)?
* Deze zin:
Hij ziet echter mijn raid opstelling en kan deze dus ook niet selecteren om op te installeren.
Noem me dom maar hier kan ik niets mee.

Anyway, probeer eens van de DVD te booten.

Zoef

• Sjoerd
  • Niet online
Zpottr schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:07:
Je bericht is niet echt leesbaar, sorry.

* Ik neem aan dat die Windows en TM schijven wel daadwerkelijk als fysieke schijven aanwezig zijn (je noemt ze niet)?
* Deze zin:

[...]

Noem me dom maar hier kan ik niets mee.

Anyway, probeer eens vanaf de DVD te booten.
Ik heb het aangepast, ik zal is booten van de DVD

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:46
offtopic:
Je "zal is" booten?

Met een registratiedatum uit 2003 en ruim 2300 posts zou je toch moeten weten dat enigzins normaal Nederlands hier op prijs wordt gesteld.

• jzn21
  • Laatst online: 22-12-2025
internetinfo schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:14:
offtopic:
Je "zal is" booten?

Met een registratiedatum uit 2003 en ruim 2300 posts zou je toch moeten weten dat enigzins normaal Nederlands hier op prijs wordt gesteld.
Misschien is Sjoerd wel een wiskundegenie, maar wel iets minder in taal. Je kan niet alles hebben he?

• Sjoerd
  • Niet online
Excuses voor het taalgebruik dan bij deze. Ben inderdaad geen taalgenie, probeer er echter wel op te letten.

Ik heb ondertussen vanaf de dvd geboot en dit lijkt wel perfect te werken. De installatie is momenteel in volle gang. Stom dat ik zelf nog niet op het idee was gekomen dat het booten vanaf de DVD een verschil zou kunnen maken.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Sjoerd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:31:
Excuses voor het taalgebruik dan bij deze. Ben inderdaad geen taalgenie, probeer er echter wel op te letten.

Ik heb ondertussen vanaf de dvd geboot en dit lijkt wel perfect te werken. De installatie is momenteel in volle gang. Stom dat ik zelf nog niet op het idee was gekomen dat het booten vanaf de DVD een verschil zou kunnen maken.
Cool d:)b

Dat antwoord was overigens 1 google search van je verwijderd, zo heb ik het ook gevonden ;) en nou heb ik weer genoeg gezeurd.

Zoef

Pagina: 1