Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Specifiek auto shutdown programma

Pagina: 1
Acties:

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:13
Goede avond allemaal,

De vakantie is weer bijna voorbij en de scholen gaan weer beginnen. Dit geld ook voor mij. In de vakantie vertoef ik mijn tijd graag achter de PC. Nu de scholen dus weer beginnen moet ik weer aan de bak. Ik weet van mijzelf dat ik niet de discipline heb om genoeg aandacht te besteden aan mijn school werk, maar liever achter de pc zit. Dat kan je zwak vinden van mij, maar toch is het zo. Ik ben op de MAVO geslaagd, maar dat ging niet al te gemakkelijk. De reden kan je misschien wel zelf bedenken. Ik begin over een ruime week met een frisse start aan mijn ICT-opleiding niveau 4. Nu zoek ik dus een programma, waarin je een aantal uur kan instellen dat de pc aanstaat en zich daarna automatisch uitschakeld. Dus ik wil bijvoorbeeld 2 uur per dag achter de pc, het tijdstip wanneer weet ik niet, maar zodra mijn pc 2 uur heeft aangestaan de pc zich vanzelf uitschakeld. Ik heb genoeg programma's gevonden dat je de pc op een tijdstip kan laten uitschakelen, maar dat is niet wat ik wil. Weet iemand of er dus zo'n programma is te vinden die op mijn voorbeeld lijkt.
Zo wil ik eigenlijk voorkomen dat mijn school eronder lijdt, maar ik toch een bepaalde tijd achter mijn pc kan.

Alvast bedankt !

[ Voor 3% gewijzigd door vinom op 29-08-2009 03:16 ]

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Maak een bestand aan met de naam shutdown.bat:

code:
1
shutdown -s -t 7200

Sleep het bestandje naar start > programma's > opstarten.

• vinom
Kan je me misschien uitleggen, wat er dan precies staat. Veel verstand van .bat dingen heb ik (nog) niet :P

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

vinom schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 03:26:
Kan je me misschien uitleggen, wat er dan precies staat. Veel verstand van .bat dingen heb ik (nog) niet :P
Deel het getal eens door 60 ;)

Na die periode wordt je computer uitgezet, middels het shutdown (afsluiten) commando van windows :)

m.a.w. ff notepad opstarten, bovenstaande regel intikken en 'opslaan als' een bestand met de extentie .bat. Dat bestand zet je vervolgens in je 'opstarten' (start-menu, alle programma`s, opstarten).

[ Voor 22% gewijzigd door Michael Knight op 29-08-2009 03:32 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:22
Jij zoekt dit programma:

http://www.marxio-tools.net/en/marxio-timer.php

Marxio Timer is a free, award winning, powerful, multi purpose timer, reminder and scheduler tool that can run over 16 predefined actions like:
- turn off, restart computer
- logout user or lock workstation
-[...]

Actions can be executed at almost ANY time you might want:
- at selected hour (11:00:00 AM)
- repeat every day at the same hour
- after selected amount of time elapses (after 30 minutes)
- after idle time elapses (idle = Windows user inactivity)
- every selected idle time (repeat above)
-[...]

-

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59
Het .bat bestandje is precies goed :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nog beter: leer zelfdiscipline te ontwikkelen, daar heb je na je schooltijd ook nog voordeel van ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• vinom
Die Marxio Timer kan ik niet downloaden. De link is dood. Dicipline, lukt me niet echt, vandaar dat programma om een beetje te helpen. ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan ook de analoge manier gebruiken en gewoon een (kook)wekker naast je PC zetten :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:22
En dan niet iedere keer weer opwinden natuurlijk. Of de wekker aan de andere kant van de kamer zetten, dan moet je in ieder geval even uit je stoel. ;)

-

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 16:49
En wat nu als je je 2 uur er al op hebt zitten, je schoolwerk gaat doen en je vervolgens herinnerd dat je je mail nog even moet checken? mag je dan weer 2 uur? :P

Verwijderd

volgens mij heb jij een verslaving, ik zou hulp gaan zoeken ;)

Verwijderd

Niet de mooiste tool, maar met Vista Shutdown Timer kan je instellen dat de computer over 2 uur uit of standby gaat.
http://www.vistashutdowntimer.toflo.de/

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57
vinom schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:01:
Die Marxio Timer kan ik niet downloaden. De link is dood. Dicipline, lukt me niet echt, vandaar dat programma om een beetje te helpen. ;)
Nu maar hopen dat je toekomstige werkgever hier niet meeleest.
Misschien toch wat beter je best doen?

• vinom
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:18:
volgens mij heb jij een verslaving, ik zou hulp gaan zoeken ;)
Goh, wat zijn we weer snel met oordelen. zulk soort reacties: nutteloos. Ik vraag daar toch niet om.
Edit: Bedankt wilhem, dat is het goede programma. Ook dat .bat file komt van pas.

[ Voor 12% gewijzigd door vinom op 29-08-2009 13:27 ]

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

vinom schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:23:
[...]

Goh, wat zijn we weer snel met oordelen. zulk soort reacties: nutteloos. Ik vraag daar toch niet om.
Beetje lullig verwoord misschien van Frijns.net, maar ik kan me zijn reactie wel een beetje voorstellen. Je geeft zelf geen antwoord op vragen van anderen, zit hier op GoT alleen voor je eigen problemen en met een google zoekopdracht was je waarschijnlijk al klaar geweest. Pick your program.

[ Voor 5% gewijzigd door Obiter dictum op 29-08-2009 13:29 ]

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• vinom
Het is jammer dat je nog niet kan zien op GoT, dat ik wel reageer op nieuwsberichten die hier op de home page staan..
Als jij mijn beginpost goed leest, zie je dat ik wel degelijk gezocht heb naar die programma's, maar die schakelen uit op een tijdstip en niet na een bepaalde tijd.

[ Voor 41% gewijzigd door vinom op 29-08-2009 13:33 ]

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:54
Heb ik vroeger ook wel eens mee gestoeid. Houdt er rekening mee dat je regelmatig je openstaande bestanden opslaat, want je krijgt waarschijnlijk geen melding dat je pc wordt afgesloten en ik denk niet dat Windows automatisch bestanden opslaat als je afsluit (ik gebruik Linux, en daar doet hij dat in elk geval niet)? Je zou wel een melding kunnen maken, 5 minuten voordat hij afsluit bijvoorbeeld, maar mijn ervaring is dat ik die melding ook wel eens mis... :+
Een commando om automatisch op te slaan voor het afsluiten ben ik nog niet tegengekomen (of je zou hem in stand-by/sleep moeten zetten wellicht).

Nog een tip: werk op een oude computer (Pentium III kopuh?). Die ben je na twee uur zo beu van de traagheid dat je vanzelf stopt. ;)

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

vinom schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:01:
Die Marxio Timer kan ik niet downloaden. De link is dood. ...
ff googlen en http://download.cnet.com/...616162d54a61d8bf5913aed8c

Everything is better with Bluetooth

• vinom
psychonetics schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:32:
Heb ik vroeger ook wel eens mee gestoeid. Houdt er rekening mee dat je regelmatig je openstaande bestanden opslaat, want je krijgt waarschijnlijk geen melding dat je pc wordt afgesloten en ik denk niet dat Windows automatisch bestanden opslaat als je afsluit (ik gebruik Linux, en daar doet hij dat in elk geval niet)? Je zou wel een melding kunnen maken, 5 minuten voordat hij afsluit bijvoorbeeld, maar mijn ervaring is dat ik die melding ook wel eens mis... :+
Een commando om automatisch op te slaan voor het afsluiten ben ik nog niet tegengekomen (of je zou hem in stand-by/sleep moeten zetten wellicht).

Nog een tip: werk op een oude computer (Pentium III kopuh?). Die ben je na twee uur zo beu van de traagheid dat je vanzelf stopt. ;)
Hmm, die heb ik helaas niet meer :P

[ Voor 92% gewijzigd door vinom op 29-08-2009 13:34 ]

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

vinom schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:32:
Als jij mijn beginpost goed leest, zie je dat ik wel degelijk gezocht heb naar die programma's, maar die schakelen uit op een tijdstip en niet na een bepaalde tijd.
Ik zie dat je vandaag 1 post hebt gemaakt. Nog leuker vind ik dat ik nu verwijten krijg dat ik je openingpost niet goed lees. In mijn hierboven gelinkte google zoekopdracht vind ik na een klikkie op afbeeldingen de volgende op de eerste pagina;
Afbeeldingslocatie: http://img.brothersoft.com/screenshots/softimage/s/shutdown_timer-93803-1.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.xfutureblog.com/wp-content/uploads/2007/08/Vista___Shutdown_Timer1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.lullsoft.com/pictures/es.png

Dat zijn 3 timers van de 5 foto's die ik heb aangeklikt. Begrijp me niet verkeerd, welkom op GoT, en volgens mij is iedereen hier meer dan bereid je te helpen met van alles en nog wat, maar doe wel even je best voordat je hulp vraagt.

[ Voor 14% gewijzigd door Obiter dictum op 29-08-2009 13:38 ]

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Verwijderd

psychonetics schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:32:
...
Houdt er rekening mee dat je regelmatig je openstaande bestanden opslaat, want je krijgt waarschijnlijk geen melding dat je pc wordt afgesloten en ik denk niet dat Windows automatisch bestanden opslaat als je afsluit ...
Toch wel, tenzij je de optie -f (Forces running applications to close without warning) gaat gebruiken bij het shutdown commando, open maar eens kladblokje typ wat blabla en laat het openstaan zonder te op te slaan.

Als je dan bij uitvoeren gaat typen shutdown -s -t 0 gaat hij ondanks alles toch vragen om op te slaan :)

(je moet dan wel snel zijn want anders resulteert het in een foutmelding)

• vinom
Begrijp me niet verkeerd, welkom op GoT, en volgens mij is iedereen hier meer dan bereid je te helpen met van alles en nog wat, maar doe wel even je best voordat je hulp vraagt.

Ik heb echt moeite gedaan hoor, anders kom ik hier niet als (beginnende) ICT-er mee aanzetten.
Ik ben trouwens toch ook niet verplicht om op andere topics te reageren. Ik heb dan al misschien al een tijdje account hier, maar ben nog niet zo lang echt actief hier. Topic kan trouwens dicht wat mij betreft.

[ Voor 23% gewijzigd door vinom op 29-08-2009 13:43 ]

Pagina: 1