Hallo,
Ik ben eigenlijk vrij onbekend met het overclocken, maar moest me hier noodgedwongen toch in gaan verdiepen door de keuze in hardware.
Asus P5Q-Pro
Intel C2D E8500 - 3.16 Ghz (draait nu op 3,799 - 399,99 x 9,5 dat geeft coretemp aan)
Corsair Dominator TWIN2X4096-8500C5DF
Scythe Mugen 2
en de rest is niet belangrijk lijkt me
Eerst had ik alles er zo standaard in gezet, dit heer (wonderbaarlijk) een tijdje gedraaid, maar na een maand of 2 kwamen de problemen, naast dat het geheugen op 2,1v moest lopen en maar op 1,8 draaide, was ook nog eens het moederboard defect.
Na het moederboard te hebben vervangen ben ik er achter gekomen dat het geheugen handmatig moest worden ingesteld naar 5-5-5-15 en 2.1v
Om m'n systeem stabiel te krijgen heb ik aardig wat keer moeten klooien om de juiste setup te vinden in de Bios, dit was voor mij ook een beetje algebra zegmaar.
Nu krijg ik sinds 2 dagen, na een maand stabiel te hebben gelopen ineens weer BSOD's, zomaar vanuit het niets.
Eerst kreeg ik ze met stopcode 3B, wat aan het geheugen zou liggen en dat was dus ook zo, maar nu krijg ik ze met 1a (memory_management) na wat doorzoeken en ook de .dmp files te hebben geopend staat er dit:
en dan op een forum heb ik dit gevonden:
Vooral dat laatste puntje trekt mijn aandacht, de laatste keer dat m'n systeem zo instabiel was heb ik alles nagelopen met UltimateBootCD en alleen het geheugen gaf toen problemen. Toen ik het stabiel had gekregen had ik 3 runs met memtest zonder errors.
Nu dus mijn vraag, kan het zijn dat doordat ik mijn CPU heb overgelocked van 333x9,5 naar 400x9,5 dat hij nu net niet genoeg stroom krijgt met de "auto" waarde? Aan de temps zal het niet liggen, idle is het 33 a 34 graden en stressed heb ik het nog niet boven de 60 uit zien komen (en dat was in de middag op campzone met de felle zon op de tent...)
Iemand die mij verder zou kunnen helpen?
*edit*
dit zijn de 4 BSOD's die ik kreeg na een maand stabiel te hebben gedraaid:
BSOD 1
BSOD 2
BSOD 3
BSOD 4
Diegene die ik hierboven al had gepost is degene die hierna komt.
Ik zelf heb geen idee of het nou aan 1 ding ligt of dat er meer aan de hand is, ook weet ik nu dus niet of dit in het goede forum staat
Ik ben eigenlijk vrij onbekend met het overclocken, maar moest me hier noodgedwongen toch in gaan verdiepen door de keuze in hardware.
Asus P5Q-Pro
Intel C2D E8500 - 3.16 Ghz (draait nu op 3,799 - 399,99 x 9,5 dat geeft coretemp aan)
Corsair Dominator TWIN2X4096-8500C5DF
Scythe Mugen 2
en de rest is niet belangrijk lijkt me
Eerst had ik alles er zo standaard in gezet, dit heer (wonderbaarlijk) een tijdje gedraaid, maar na een maand of 2 kwamen de problemen, naast dat het geheugen op 2,1v moest lopen en maar op 1,8 draaide, was ook nog eens het moederboard defect.
Na het moederboard te hebben vervangen ben ik er achter gekomen dat het geheugen handmatig moest worden ingesteld naar 5-5-5-15 en 2.1v
Om m'n systeem stabiel te krijgen heb ik aardig wat keer moeten klooien om de juiste setup te vinden in de Bios, dit was voor mij ook een beetje algebra zegmaar.
Nu krijg ik sinds 2 dagen, na een maand stabiel te hebben gelopen ineens weer BSOD's, zomaar vanuit het niets.
Eerst kreeg ik ze met stopcode 3B, wat aan het geheugen zou liggen en dat was dus ook zo, maar nu krijg ik ze met 1a (memory_management) na wat doorzoeken en ook de .dmp files te hebben geopend staat er dit:
code:
1
2
3
| BugCheck 1A, {41201, fffff683ff7d31e8, 6fd00000ee0f0005, fffffa8007fdf550}
Probably caused by : ntkrnlmp.exe ( nt! ?? ::FNODOBFM::`string'+a53e ) |
en dan op een forum heb ik dit gevonden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| I get random BSOD's but they all point to the same error Probably caused by : ntkrnlmp.exe witch according to Microsoft has to do with CAUSE This problem occurs if one or more of the processors in the computer: *Require a microcode update that is not applied by the computer's basic input/output system (BIOS). *Are damaged or defective. *Are operating outside their specified ranges for temperature, power, or other conditions. |
Vooral dat laatste puntje trekt mijn aandacht, de laatste keer dat m'n systeem zo instabiel was heb ik alles nagelopen met UltimateBootCD en alleen het geheugen gaf toen problemen. Toen ik het stabiel had gekregen had ik 3 runs met memtest zonder errors.
Nu dus mijn vraag, kan het zijn dat doordat ik mijn CPU heb overgelocked van 333x9,5 naar 400x9,5 dat hij nu net niet genoeg stroom krijgt met de "auto" waarde? Aan de temps zal het niet liggen, idle is het 33 a 34 graden en stressed heb ik het nog niet boven de 60 uit zien komen (en dat was in de middag op campzone met de felle zon op de tent...)
Iemand die mij verder zou kunnen helpen?
*edit*
dit zijn de 4 BSOD's die ik kreeg na een maand stabiel te hebben gedraaid:
BSOD 1
code:
1
2
3
| BugCheck F4, {3, fffffa8007388040, fffffa8007388278, fffff80001ee48d0}
Probably caused by : wininit.exe |
BSOD 2
code:
1
2
3
| BugCheck A, {fffffa80c38573c8, 2, 1, fffff80001c9d111}
Probably caused by : memory_corruption ( nt!MiUnlinkFreeOrZeroedPage+111 ) |
BSOD 3
code:
1
2
3
4
| BugCheck 50, {fffffa5f8ee6244b, 1, fffffa60009e14c3, 5}
Could not read faulting driver name
Probably caused by : fileinfo.sys ( fileinfo!FIStreamLog+53 ) |
BSOD 4
code:
1
2
3
| BugCheck 1000007E, {ffffffffc0000005, fffff80001d4fd13, fffffa60019e7948, fffffa60019e7320}
Probably caused by : ntkrnlmp.exe ( nt!ExFreePoolWithTag+43 ) |
Diegene die ik hierboven al had gepost is degene die hierna komt.
Ik zelf heb geen idee of het nou aan 1 ding ligt of dat er meer aan de hand is, ook weet ik nu dus niet of dit in het goede forum staat
[ Voor 15% gewijzigd door Liquid-Man op 29-08-2009 02:31 ]