Ik ben op zoek naar een nieuw systeem, core i7, 920, met 12GB geheugen. Volgens de memory support lijsten van de verschillende mainboards lukt dat zo ongeveer helemaal niet, vrijwel nergens vind ik officieel support voor 6 modules van 2 GB. Maar ongetwijfeld werken een aantal combinaties wel. Wie heeft er ervaring met 12GB in een X58 mobo, en kan mij laten weten welke combinatie goed werkt.
Omdat 4GB modules nog erg duur zijnbobsqaud schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:56:
4+4+4= 12 dus ik zie het probleem niet zo waarom met 2GB modules werken???
Je kan gewoon 2 x hetzelfde kitje van 6GB nemen. Werkt vaak vlekkeloos
Heb 2 verschillende setjes ( 3x2gb ) van OCZ draaien en het werk gewoon perfect op een Asus P6T deluxe
Behalve krijg ik men geheugen minder ver in het overclocken
EDIT : Even verduidelijkt
Behalve krijg ik men geheugen minder ver in het overclocken
EDIT : Even verduidelijkt
[ Voor 20% gewijzigd door sven93 op 28-08-2009 23:07 ]
Verwijderd
heb zelf een i7 systeem met 12gb ddr3 in elkaar gezet met een asus p6t7 ws supercomputer mainboard in combi met 2x kingston ddr3 1600 hyperx 6gb set.
Systeem werkt zonder problemen
Systeem werkt zonder problemen
Hier draait een Asus P6T deluxe v2 met een i7 920 en 2 setjes van Mushkin 998681 (3x2GB) XP3-12800 geheugen.
Puur uit nieuwsgierigheid . . . wat draai jij allemaal tegelijk waar 6 GB geheugen van volloopt en jou systeem naar meer geheugen snakt?
Ik draai hier ook nul 12GB-nodig-applicaties maar wilde het gewoon hebben (lees: vond ik cool) en het doet het prima
Merk alleen wel dat het inderdaad echt zelden helemaal benut wordt, hoeveel je ook open hebt staan.
Nickname does not reflect reality
Ik krijg 3GB al niet vol...
Volgens mij wordt er toch vaak gedacht dat méér geheugen een snellere computer oplevert ofzo (dat dacht ik ook toen ik er nog niks vanaf wist).
Maar kan ook best dat de TS wel programma's gebruikt die dat nodig hebben natuurlijk
.
Volgens mij wordt er toch vaak gedacht dat méér geheugen een snellere computer oplevert ofzo (dat dacht ik ook toen ik er nog niks vanaf wist).
Maar kan ook best dat de TS wel programma's gebruikt die dat nodig hebben natuurlijk
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Afgezien van het gebruik van je pc, is 3GB nu misschien al wel genoeg voor je, maar over 3 jaar niet meer. Het hangt er ook vanaf of de pc lang mee moet, of upgraden naderhand een optie is of niet, er een gunstige deal kan worden gesloten enzovoorts.bwerg schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:57:
Maar kan ook best dat de TS wel programma's gebruikt die dat nodig hebben natuurlijk.
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Verwijderd
Over 3 jaar koop je óf een ander mobo, óf je koopt dán 3 nieuwe reepjes voor een fractie van de prijs.
Inderdaad!
Ben nog nooit tegen het probleem aangelopen dat ik mijn 8GB volkreeg... en toen ik weer met beide voetjes op de aarde stond heb ik 4GB daarvan ook in mijn andere systeem gezet. Heb een M3A79-T Deluxe en een PHII en die ondersteunt toch geen 2 x dual channel
Dus 12GB zal je denk ik ook niet snel volkrijgen
Ben nog nooit tegen het probleem aangelopen dat ik mijn 8GB volkreeg... en toen ik weer met beide voetjes op de aarde stond heb ik 4GB daarvan ook in mijn andere systeem gezet. Heb een M3A79-T Deluxe en een PHII en die ondersteunt toch geen 2 x dual channel
Dus 12GB zal je denk ik ook niet snel volkrijgen
Verwijderd
Als je enkele games tegelijk draait zit je snel aan 12GB. En zelfs als je het niet gebruikt is het goed te praten, "just because we can".
Als je af en toe filmbewerking of 3ds max voor de studie gebruikt kan het ook handig zijn. Zo had ik met een plugin voor 3ds max met gemak 8gb geheugen in gebruik...
Mijn ervaring met 12GB (3 sets 2GB DDR3 1333MHz van Kingston) in mijn Gigabyte EX58 Extreme MB zijn prima. Werkt uiterst stabiel met WinXP 64-bit.
En ja, ik krijg die 12GB regelmatig vol. Tijdens stitch runs van PTGui Pro 64-bit, gebruikt PTGui soms tegen de 10 a 11GB aan RAM!
Ook CS4 (64bit) weet wel raad met deze hoeveelheid geheugen.
En ja, ik krijg die 12GB regelmatig vol. Tijdens stitch runs van PTGui Pro 64-bit, gebruikt PTGui soms tegen de 10 a 11GB aan RAM!
Ook CS4 (64bit) weet wel raad met deze hoeveelheid geheugen.
[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 02-09-2009 09:00 ]
ROFL games tegelijk draaien? With what possible purpose?Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:52:
Als je enkele games tegelijk draait zit je snel aan 12GB. En zelfs als je het niet gebruikt is het goed te praten, "just because we can".
Voor de rest ben ik het wel eens... because we can lol
zo'n SSD-schijf geeft je pc wel een goeie boostbwerg schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:57:
Maar kan ook best dat de TS wel programma's gebruikt die dat nodig hebben natuurlijk.
Ik heb het zelf ook werkt prima. 2 keer een setje van 6GB. Gebruik er veel 3DS Max met de nodige toebehoren (FumeFX, Realfow , etc). En ik krijg het dan ook makkelijk vol, kan niet wachten tot dat het betaalbaar is om 24GB erin te proppen.
Maar ik ben het wel eens met HlpDsK, koop het alleen als je het denkt nu nodig te hebben. Je kan altijd nog een extra setje van 6GB kopen. Denk er ook aan dat de i7 de geheugen controller en in heeft zitten en als je 12GB neemt zijn er een groot aantal die veel minder ver kunnen overclocken omdat de geheugen controller het niet trekt met de hoeveelheid geheugen. Zo kom ik met 6GB op de 4Ghz en met 12GB op de 3,6Ghz. Als ik dus 12GB niet nodig gehad zou hebben dan had ik het ook echt niet gedaan.
Maar ik ben het wel eens met HlpDsK, koop het alleen als je het denkt nu nodig te hebben. Je kan altijd nog een extra setje van 6GB kopen. Denk er ook aan dat de i7 de geheugen controller en in heeft zitten en als je 12GB neemt zijn er een groot aantal die veel minder ver kunnen overclocken omdat de geheugen controller het niet trekt met de hoeveelheid geheugen. Zo kom ik met 6GB op de 4Ghz en met 12GB op de 3,6Ghz. Als ik dus 12GB niet nodig gehad zou hebben dan had ik het ook echt niet gedaan.
AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty
Laadt een grote scene in met displacement in 3ds max en renderen. Die komt zo over de 10 GB
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Nou wat TS natuurlijk ook kan doen is een deel van zijn geheugen omzetten naar een ramdisk en deze gebruiken als swap partitie.
(weet eigenlijk niet of dit gaat werken en/of windows hier nu daadwerkelijk gaat swappen)
Uhm lui zijn om er 1 af te sluiten of games waar je niet zomaar kan saven (ook de reden dat me xbox vaak nog aan staat). Eigenlijk staat bij mij RA3 en COD4 altijd open gewoon in case als er iemand online komt kunnen we zo goed als direct startenROFL games tegelijk draaien? With what possible purpose?
[ Voor 10% gewijzigd door watercoolertje op 02-09-2009 09:16 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Verwijderd
Ik speel games meestal windowed en dan laat ik er vaak openstaan terwijl ik ze op pauze zet. Of 3 of 4 city builders tegelijk spelen is ook niet echt uitdagend. Laatste jaren vergeten ze om er snelheden in te steken waar je dat vroeger altijd had.Phenomania schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:00:
[...]
ROFL games tegelijk draaien? With what possible purpose?
Haha dan leg ik me maar neer bij jullie uitleg 
Voor die paar seconden tijdswinst laat ik persoonlijk niks op de achtergrond in het geheugen draaien, maar goed ieder zijn meug
Voor die paar seconden tijdswinst laat ik persoonlijk niks op de achtergrond in het geheugen draaien, maar goed ieder zijn meug
Tijdje terug is er nog een topic geweest met de vraag: hoeveel werkgeheugen heb jij? Een van de posters had toen ook 12 GB of meer. Bleek dat hij WoW 6x open had om zo snel characters the levelen. Verder kon hij In zijn eentje secties afwerken waar je met meer characters in moest. Vraag me nog steeds af hoe je dat toetsenbord technisch managed. Maargoed, het vret wel mem.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Verwijderd
Je kan je toetsen klonen naar meerdere applicaties met een tool en dan richt je je aktiebalken slim in met macro's. Je kan reeksen van aanvallen programmeren zodat bij elke knopdruk hij de volgende aktie doet in het script. Dan moet je gewoon versie maken voor je tank, dps en healers. Is beetje werk om in te stellen maar eenmaal werkend is het best speelbaar en het voegt terug skill toe aan het spel wat Bliz er over die 5jaar bijna volledig heeft uitgehaald.Terror schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:09:
Tijdje terug is er nog een topic geweest met de vraag: hoeveel werkgeheugen heb jij? Een van de posters had toen ook 12 GB of meer. Bleek dat hij WoW 6x open had om zo snel characters the levelen. Verder kon hij In zijn eentje secties afwerken waar je met meer characters in moest. Vraag me nog steeds af hoe je dat toetsenbord technisch managed. Maargoed, het vret wel mem.
In gratis open beta's speel ik meestal een maandje waarna ik overga op bots programmeren omdat het de enige manier is om al de simpele mmo's vandaag de dag een uitdaging te maken. Eens het live is ga ik het spel van andere mensen natuurlijk niet zitten verzieken.
Alles is gek en ontbruikbaar tot je mensen tegenkomt die ergens grotere fantasie hadden. Kan je enkel van genieten en bewonderen ^^
Pagina: 1