Left 4 Dead Product Key probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-07 09:41
Hallo tweakers,

vandaag heb ik iets gedaan waar ik mij voor schaam. Ik heb namelijk wat gekocht bij de media markt en elke keer als ik iets koop bij de media markt krijg ik problemen. Is het niet het moeilijk doen bij het omruilen van een gloeilampje (ik had 2 verschillende lampjes ipv 2 dezelfde per ongeluk gekocht) dan is het wel een game met een gebruikte product key.

Dus ik heb Left4Dead gekocht voor de PC. Hierbij moet je voor installatie je product key invoeren. En nu krijg ik het volgende bericht:
Dubbele productcode

De productcode die je hebt opgegeven is al geactiveerd voor een bestaande Steam-account en is daarom ongeldig. Je activering van Left 4 Dead Retail is niet voltooid.
Nu gaat die shit media markt moeilijk doen. Zeggen ze dat iedereen dat zegt om 2 copien van het spel te krijgen voor de prijs van 1. Nu heb ik al gezegd dat ze mijn ID, rijbewijs, adres/telefoon etc mogen noteren. Dat ze mij een nieuwe copie meegeven en dat ze dan lekker gaan uitzoeken wanneer de productkey is geactiveerd want dat is niet door mij gedaan.

Mijn vraag is, wat zijn mijn rechten en wat kan ik doen? Voor zover ik begrijp is bij wet zo dat als een product niet doet wat het belooft en waar je voor betaalt moet de winkel je jou geld terug geven.Echter ik weet dat het bij software moeilijker gaat en dat het bij de media markt helemaal onmogelijk gemaakt wordt. Maargoed, ik heb de €45,- niet voor niets aan hun gegeven.

Ergens las ik dat als ik ga proberen bij steam/valve om een goede key te krijgen dat mijn account gebanned/geclosed wordt omdat IK degene zou zijn die illegale cd-key gebruikt en daar heb ik ook geen zin aan.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Stuur een mailtje naar steam, leg het verhaal uit en bekijk hoe zij hierop reageren.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 28-08-2009 22:34 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
SinergyX schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:33:
Stuur een mailtje naar steam, leg het verhaal uit en bekijk hoe zij hierop reageren.
En dat is dus de manier waardoor ik gebanned kan worden, wat ik dus op internet las. En dat is niet de bedoeling eigenlijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-07 07:52
Maak een foto van je bonnetje, doosje en boekje met cd key en doe die bij de email. Het best is als je die allemaal op 1 foto doet. En als je écht zeker wilt zijn, doe je ook jezelf erbij met je paspoort in je hand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Forcepoint schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:40:
Maak een foto van je bonnetje, doosje en boekje met cd key en doe die bij de email. Het best is als je die allemaal op 1 foto doet. En als je écht zeker wilt zijn, doe je ook jezelf erbij met je paspoort in je hand :P
Paspoort is wel een beetje overdreven.

Kijk hier eens wat je kan doen:
https://support.steampowe...le.php?ref=6823-QADN-7849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:43

Rmg

Dreanor schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:36:
[...]

En dat is dus de manier waardoor ik gebanned kan worden, wat ik dus op internet las. En dat is niet de bedoeling eigenlijk. :(
als jij gewoon een kopietje/foto van de aankopbon, doos en id kaart samen met een net mailtje stuurt hebben ze toch helemaal geen reden om je account te blokkeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:49
Gewoon contact opnemen met steam, ze zullen je om de barcode vragen en de key en nog een code en misschien wat kopietjes er van en dan word het account van die andere gast gewoon gesloten of het spel er afgehaalt en aan jou toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ja, ik denk dat ik dat het beste kan doen, want als ik op de flutservice van mediamarkt ga wachten dan is deel 13 van Left 4 Dead al uit. :P

En met een foto + game + id ofzo mogen ze mij bijna niet bannen. :)

Iemand enige ervaring hoe lang het duurt voordat ze reageren?
Mijn excuses, ik had dit forum niet gezien. 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Dreanor op 28-08-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hardware & Spielerij AlgemeenSpielerij - Problemen & Vragen. Omdat dit een probleem is, geen discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-07 18:07
Dreanor schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:49:
Ja, ik denk dat ik dat het beste kan doen, want als ik op de flutservice van mediamarkt ga wachten dan is deel 13 van Left 4 Dead al uit. :P

En met een foto + game + id ofzo mogen ze mij bijna niet bannen. :)

Iemand enige ervaring hoe lang het duurt voordat ze reageren?
Ik wil hier een kanttekening bij plaatsen. Jij koopt een product bij MediaMarkt. Je hebt eigenlijk geen zak met steam te maken. Zij hebben een product gelevert die niet aan jouw verwachtingen voldoet. Of in ieder geval niet wat je er van zou mogen verwachten. Hierdoor moeten ze wettelijk gezien het product terugnemen. Ik weet niet of dit bij software ook zo is maar het is het proberen waard.

Steam doet meestal niet zo moeilijk. In het begin wel. Had een Half-Life CD waarmee ik altijd gespeeld had. Toen een jaar gestopt. In de tussentijd had STEAM zijn rantree gemaakt. Gevolg: CD-Key in use. Of ik kopietje op wou sturen met 17 dollar. Like WTF. Nooit gedaan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
RedHat schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:53:
Ik wil hier een kanttekening bij plaatsen. Jij koopt een product bij MediaMarkt. Je hebt eigenlijk geen zak met steam te maken. Zij hebben een product gelevert die niet aan jouw verwachtingen voldoet. Of in ieder geval niet wat je er van zou mogen verwachten. Hierdoor moeten ze wettelijk gezien het product terugnemen. Ik weet niet of dit bij software ook zo is maar het is het proberen waard.
Dat vroeg ik mij dus ook af. :D Waarschijnlijk is het voor software anders, maar ik ga eerst proberen met een foto en mailtje. Want van media markt verwacht ik niks.

Media Markt gaat namelijk contact opnemen met Activision :? niet dat activision ook maar iets met het spel te maken heeft maargoed ze doen hun best maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-07 07:21
Erg vaag. Moet eerlijk zeggen dat Media Markt een punt heeft, net zoals met online MMO Games die een CD-Key bevatten kunnen ze dit niet ruilen omdat als je het eenmaal gebruikt hebt het waardeloos is. Media Markt zelf kon ook niet weten dat om de een of andere reden die key al gebruikt was. Of het nou de fout van Media Markt was (een werknemer die bijvoorbeeld die key heeft overgenomen), of de fout van Steam/Valve is vrij makkelijk achter te komen. Was het doosje sealed (zat er plastic omheen) toen je hem kocht, en daarmee bedoel ik niet het plastic doosje wat vaak grote winkels om hun spellen heen hebben voor het alarm, maar echt plastic wat je er thuis af moet halen.

Maar ongeacht wiens fout het nou is, denk ik dat je in beide gevallen toch bij Steam zult moeten zijn. Maak een ticket en voeg daarbij een foto van het bonnetje, doosje en de key (liefst op 1 foto en leesbaar), en een foto van je ID. Vraag dan niet direct naar een nieuwe key, maar leg het probleem netjes uit. Hun kunnen waarschijnlijk achterhalen of de key al geactiveerd is op een Steam Account, en zo ja op welk account het geactiveerd is.

Ik denk dat dit een probleem is wat vaker voor komt, en het lijkt me echt pure onzin dat je account hierdoor disabled word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind de reactie niet kunnen.
En ze liegen duidelijk! IEDEREEN zegt dit, om 2 spellen te kunnen krijgen voor de prijs van 1?
Mag ik hier even grondig over twijfelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:45
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:30:
Vind de reactie niet kunnen.
En ze liegen duidelijk! IEDEREEN zegt dit, om 2 spellen te kunnen krijgen voor de prijs van 1?
Mag ik hier even grondig over twijfelen??
Klinkt als een manier om hun dure spellen alsnog te verkopen (losse serials op internet doen zo'n 16-20 euro max), maar elke serial kun je toch echt maar één keer activeren, dat is nooit anders geweest bij Steam. De enige manier om meer dan 1x Left 4 Dead te kopen is dmv de 'Friends pack' van 5 serials, en daarbij kun je via Steam zelf de game aan anderen geven, maar ook slechts 1x activeren dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Leftblank op 30-08-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-07 07:21
Media Markt gaat echt niet opzettelijk fake keys verkopen hoor. En ook niet goedkoop inkopen bij een onbetrouwbare handelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:45
Accesteam schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:49:
Media Markt gaat echt niet opzettelijk fake keys verkopen hoor. En ook niet goedkoop inkopen bij een onbetrouwbare handelaar.
Maar er zullen best verkopers zijn die onwetend verklaren dat 't twee serials zijn ipv één, ik kan op internet niets vinden over Left 4 Dead 'duo-packs' oid, dus ik heb er echt m'n twijfels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Was het doosje gesealed? Kon iemand anders het doosje hebben geopent en de key overgeschreven? (Disc heb je echt niet nodig). Misschien heeft MM dit gezien en gewoon het doosje geresealed. En nu zit jij daar met een key die iemand anders al heeft gebruikt.

Ik zou voet bij stuk houden. Zij hebben jouw een ondeugdelijk product verkocht. Het is hun zaak dat ze de boekjes erbij steken en zo in de winkelrekken leggen.

Overigens kan je L4D veel goedkoper online kopen :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Twijfels of niet, ik zit hier nog steeds met een waardeloze L4D waar ik wel 45 euro aan besteed heb. Over Media Markt kan ik kort zijn, waardeloze service. Ik bood zelfs aan dat ze mijn adres, ID, rijbewijs, telefoon nummer etc mogen noteren/copieren en dat ik dan een nieuwe game meekrijg zodat ik tenminste kan genieten waar ik voor betaalt heb en dat ze het dan maar uit zoeken.
Mocht dan blijken dat de Key op de dag van aankoop op mijn account geactiveerd is sturen ze de politie maar op me dak. Maar zelfs dit wouden ze niet.

offtopic:
Ja, ik begrijp dat ze niet zomaar een game kunnen omruilen, maar als ik een probleempje heb komen zij er maar met moeite uit (bijvoorbeeld omwisselen van een gloeilampje). Zo had ik namelijk een keer twee gloeilampjes gekocht. Omdat die rukveters van een mediamarkt medewerkers niet kunnen vullen en alles door elkaar gegooit hadden had ik twee verschillende lampjes, eentje reflecterend omhoog en eentje reflecterend omlaag. Ik moest twee omhoog hebben. Bij het afrekenen kwam ik erachter en wou omruilen! NEE KAN NIET riep ze meteen, JE MOET NAAR SERVICE BALIE (ja ze schreeuwde bijna, in Deventer zijn de medewerkers echt altijd bozig :S).
Dus ik naar service balie, mijn probleem uitleggen, maar ze snapten het niet. Na 1 uur tussen balies en medewerkers switchen had ik eindelijk twee dezelfde gloeilampjes.

Zo kan ik nog meer voorbeelden geven. Terug naar L4D. :)

Ik heb ondertussen idd een foto gemaakt van het doosje, aankoopbon en cdkey. Ik kreeg reactie een ticket nummer op de key sticker te schrijven en opnieuw een foto gemaakt. Nu wacht ik op reactie. :(

Owja, zegt die rukveter bij de service balie ook nog tegen mij: Wat een verdomt mooi spel is dit, echt ZO WREED!!1 Maarja, ik kon niet online want ik had hem gedownload. WTF!? Echt als eerlijke consument wordt je soms zo genaaid. :(

And last: Ja, hij zat gesealed in plastic (en dan niet het doosje van de mediamarkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-07 21:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dreanor schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 17:50:
Twijfels of niet, ik zit hier nog steeds met een waardeloze L4D waar ik wel 45 euro aan besteed heb. Over Media Markt kan ik kort zijn, waardeloze service. Ik bood zelfs aan dat ze mijn adres, ID, rijbewijs, telefoon nummer etc mogen noteren/copieren en dat ik dan een nieuwe game meekrijg zodat ik tenminste kan genieten waar ik voor betaalt heb en dat ze het dan maar uit zoeken.
Mocht dan blijken dat de Key op de dag van aankoop op mijn account geactiveerd is sturen ze de politie maar op me dak. Maar zelfs dit wouden ze niet.

offtopic:
Ja, ik begrijp dat ze niet zomaar een game kunnen omruilen, maar als ik een probleempje heb komen zij er maar met moeite uit (bijvoorbeeld omwisselen van een gloeilampje). Zo had ik namelijk een keer twee gloeilampjes gekocht. Omdat die rukveters van een mediamarkt medewerkers niet kunnen vullen en alles door elkaar gegooit hadden had ik twee verschillende lampjes, eentje reflecterend omhoog en eentje reflecterend omlaag. Ik moest twee omhoog hebben. Bij het afrekenen kwam ik erachter en wou omruilen! NEE KAN NIET riep ze meteen, JE MOET NAAR SERVICE BALIE (ja ze schreeuwde bijna, in Deventer zijn de medewerkers echt altijd bozig :S).
Dus ik naar service balie, mijn probleem uitleggen, maar ze snapten het niet. Na 1 uur tussen balies en medewerkers switchen had ik eindelijk twee dezelfde gloeilampjes.

Zo kan ik nog meer voorbeelden geven. Terug naar L4D. :)

Ik heb ondertussen idd een foto gemaakt van het doosje, aankoopbon en cdkey. Ik kreeg reactie een ticket nummer op de key sticker te schrijven en opnieuw een foto gemaakt. Nu wacht ik op reactie. :(

Owja, zegt die rukveter bij de service balie ook nog tegen mij: Wat een verdomt mooi spel is dit, echt ZO WREED!!1 Maarja, ik kon niet online want ik had hem gedownload. WTF!? Echt als eerlijke consument wordt je soms zo genaaid. :(

And last: Ja, hij zat gesealed in plastic (en dan niet het doosje van de mediamarkt).
Dat laat iig zien, dat steam je case serieus neemt... geen reden voor een boze smiley dus, want met een ticket# op dezelfde doos, hebben ze een 'before' en 'after' picture waaraan ze kunnen ze dat je wel degelijk de eigenaar bent van deze verpakking en niet zomaar iets van internet hebt gevist. :)

Hopelijk krijg je een snelle oplossing!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreanor
De boze smiley is het balen dat ik nu al had kunnen spelen als de key gewoon werkte. Idd ik hoop snel op een reactie/oplossing.

Edit/Update:
Hierbij laat ik even weten dat de steam support mij prima heeft geholpen en de key op mijn account heeft gezet. Ik ben nu L4D aan het installeren. Van mij part mag dit topic gesloten worden.

[ Voor 46% gewijzigd door Dreanor op 31-08-2009 19:24 ]

Pagina: 1