Toon posts:

Speakerset aansluiten op pc + playstation3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een ps3 gekocht en omdat ik niet al te veel ruimte had heb ik er voor gekozen om mijn ps3 op mijn 22 inch lcd scherm aan te sluiten doormiddel van een omvormer van HDMI naar DVI. Dit ging zonder problemen alleen heeft mijn lcd scherm geen boxjes en probeerde ik mijn creative speakerset aan te sluiten op mijn ps3 en computer. Dit doormiddel van de scart kabel vanuit mijn ps3 met de losse witte stekker.De boxjes gaven zacht geluid zelfs als ik mijn boxjes op zijn hardst zette. Ik ben erachter gekomen dat dit kwam omdat ik passieve boxjes had. Nu was ik opzoek naar een oplossing hiervoor maar die was er niet echt geen van de electronica zaken kon mij hiermee verder helpen. Nu ben ik opzoek gegaan naar speakersetjes die ik op zowel op mijn ps3 als pc kon aansluiten maar geen winkel had deze. Ik zou graag willen weten of er dergelijke boxjes bestaan met een aparte optische aansluiting en een normale aansluiting naar mijn pc.

Help!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:15

FeaR

In GoT we trust

Speakers met een aparte aansluiting voor meerdere apparaten zijn er zeker wel.
Een veel gebruikte set is de Logitech Z-5500. Dit omdat deze dus optisch in (voor de PS3) ondersteunt en ook nog drie maal 3,5mm jack voor de pc. Alleen is de Z-5500 een 5.1 set van om en nabij de €250,-.

Ik weet niet wat je budget is en of je 2.0, 2.1 of 5.1 wilt hebben.
Dus als je dat even meldt zou het al wat makkelijker worden.

Al wordt 2.0 of 2.1 met een optische ingang nogal lastig. Dit omdat optische uitgangen (dus vanaf de bron af) veelal gebruikt worden voor 5.1 (of 7.1 geluid). Dus 2.1 met een optische ingang zou dus wel erg luxe zijn. Er zijn wel stereo-receivers met optische ingangen, maar dan komen er nog speakers bij en dan kom je qua totaal op een flinke prijs uit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan om rond de 70 € uit te geven maar ben erachter gekomen dat ik het hier niet mee ga redden. Onder de 120 € zou mooi zijn. Een 2.1 speakerset zou dan mooi zijn ik kreeg de tip om een Logitech Speakerset Z-2300 2.1 voor € 115.50 bij 4launch te kopen. Deze zou over een speciale gamesconsoleadapter beschikken. Ik heb geen idee wat dat inhoud misschien kunt u mij vertellen hoe dat in zijn werk gaat betreft het aansluiten op mijn pc en ps3.
Z-2300 http://www.4launch.nl/shop/product/006055/

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Voor €70,- is er niet veel te vinden voor 5.1 inderdaad. Het is er wel, maar dan zou ik eerder voor 2.1 gaan. Dit omdat je dan kwalitatief wat betere spullen hebt. Die Z-2300 is inderdaad een 2.1 speakerset die meer waar voor zijn geld biedt dan een goedkoper 5.1 set als de X-530.

De gameconsole adapter is niet meer dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://forums.logitech.com/t5/image/serverpage/image-id/712iF997292293643DB7/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Hierdoor kan je de twee RCA stekkers (rood en wit) die van je Multi AV Out komen samenvoegen tot één female 3,5mm jack. In de laatste kan je je Z-2300 dan weer steken. Je stelt de PS3 dus zo in dat het beeld over HDMI gaat en het geluid over de AV-out. Dan zou het moeten werken.

Je zal wel de stekker moet wisselen van je PS3 als je 2.1 geluid wilt op de pc en andersom. Dit omdat de Z-2300 maar één aansluiting heeft.

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07-2025
Je kan er natuurlijk ook een splitter tussen steken, iets als dit dus: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5212, al weet ik niet zeker of dat wel goed zal werken.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-02 14:33
Wat ik persoonlijk heb is de volgende opstelling:

code:
1
PlayStation 3 > PC met Creative X-Fi Titanium > Logitech X-530

Mijn PC met X-Fi Titanium heeft een optische in poort welke stereosignalen ook nog kan 'upscalen' naar 5.1 geluid. Zo klinkt het toch nog alsof ik 5.1 heb, maar het eigenlijk stereo is. Persoonlijk ben ik over deze combinatie zeer tevreden, maar uiteindelijk was ik zo'n 150 euro kwijt.

Mijn ouders hun PC heeft overigens de volgende opstelling
code:
1
Playstation 2 > PC met onboard (Realtek) > Logitech X-230

Hierbij gebruik ik de line-in van de PC welke ik omvorm van de twee tulips naar één stereo 3,5 kabel (converter zoals boven te zien). Dit werkt ook perfect, maar heeft alleen stereo natuurlijk :). Daarnaast is de kwaliteit van mijn PC natuurlijk een stuk beter met de X-Fi Titanium.

Deze set kost ongeveer 40 euro. Een stuk goedkoper dus!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Bitbored schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 01:38:
Je kan er natuurlijk ook een splitter tussen steken, iets als dit dus: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5212, al weet ik niet zeker of dat wel goed zal werken.
Zou inderdaad gewoon kunnen werken, had ik niet eens aan gedacht op dit tijdstip :+
Wel zorgen dat je niet de PS3 en PC tegelijk aan zet. Soms gaat dit goed, maar de kans bestaat ook dat het niet lekker werkt en dat je speakers het niet meer lekker doen.
alex3305 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 01:49:
Daarnaast is de kwaliteit van mijn PC natuurlijk een stuk beter met de X-Fi Titanium.
Vind de woorden "een stuk beter qua kwaliteit" in combinatie met een X-530 wel erg eigenlijk. Ik zou eerder voor de Z-2300 gaan terwijl deze duurder en "maar" 2.1 is. Een 5.1 set voor nog geen €70,- kan namelijk gewoon niet veel zijn. Reken maar eens terug van die prijs wat één component lost kost, dat kan je echt geen kwaliteit meer noemen. Sterker nog, met die prijzen val je eerder in de categorie Sweex/Trust.

En dan €150,- uitgeven voor nog steeds niet meer dan geupscaled 2.0 geluid. Kan je beter wat meer neerleggen en dan een (tweedehandse) Z-5500 kopen. Heb je en echt 5.1 geluid doordat de Z-5500 DD en DTS kan decoden en kwalitatief zit je stukken hoger dan zo'n X-530.

Al is het natuurlijk aan de TS wat te doen....

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 14:06

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

alex3305 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 01:49:
Wat ik persoonlijk heb is de volgende opstelling:

code:
1
PlayStation 3 > PC met Creative X-Fi Titanium > Logitech X-530

Mijn PC met X-Fi Titanium heeft een optische in poort welke stereosignalen ook nog kan 'upscalen' naar 5.1 geluid. Zo klinkt het toch nog alsof ik 5.1 heb, maar het eigenlijk stereo is. Persoonlijk ben ik over deze combinatie zeer tevreden, maar uiteindelijk was ik zo'n 150 euro kwijt.

Mijn ouders hun PC heeft overigens de volgende opstelling
code:
1
Playstation 2 > PC met onboard (Realtek) > Logitech X-230

Hierbij gebruik ik de line-in van de PC welke ik omvorm van de twee tulips naar één stereo 3,5 kabel (converter zoals boven te zien). Dit werkt ook perfect, maar heeft alleen stereo natuurlijk :). Daarnaast is de kwaliteit van mijn PC natuurlijk een stuk beter met de X-Fi Titanium.

Deze set kost ongeveer 40 euro. Een stuk goedkoper dus!
Waarbij het onvermijdelijk is dat je pc altijd aan moet staan. Wat ik persoonlijk juist een opluchting vind dat dit níet het geval is wanneer ik op een console ga gamen. Het is ook nog eens weggegooide energie om een workstation dat 70>watt trekt enkel als doorgeefluik in zo'n setup te gebruiken. :P Het kan niet altijd 'nuttig' bezig zijn zonder jou. (downloaden oid)
Daarom zou ik niet voor deze setting kiezen, dan maar stekkertjes verwisselen. Maar dat is mijn mening. ;)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Verwijderd

Topicstarter
Het aansluiten van de PS3 via hdmi->dvi en mijn pc-> vga op mijn samsung lcd 226BW verloopt ook stroef. Het switchen gebeurt niet wanneer ik op de source knop druk onderop het beeldscherm soms is het zelfs helemaal onmogelijk om te switchen. Ik moet dan alle kabels eruit halen om weer beeld te kunnen krijgen via ps3 of pc. Ik begin er langzamerhand achter te komen dat het handiger was om een TV te kopen maar hier had ik simpelweg te weinig ruimte voor om op een goede plek op te hangen. Bestaat er 1 switch die vga en dvi ontvangt en een van de twee naar het beeldscherm stuurt?

Over de boxjes. Ik zit nu te kijken via bv 4launch welke speakerset ik nou wil kiezen. Ik twijfel alleen of alle speakersets naar mijn ps3 en pc kunnen wanneer ik over een gameconsole adapter beschik.Het zou eraan liggen of je over passieve o actieve boxjes beschikt maar dit is soms lastig te zien? Ik zit namelijk te twijfelen tussen de Z523, Z3 E in de winkel gezien voor 60€, Z-2300 met gameconsoleadapter

Verwijderd

[afbeelding]

weet jij waar je deze adapter kan kopen of zit deze ook toevallig bij x-530.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-02 14:33
Die adapter zit in iets andere vorm ook bij de X-530. Alleen zitten er drie uitgangen aan (voor voor, achter en sub/midden).
Goudvis Jan schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 02:53:
[...]

Waarbij het onvermijdelijk is dat je pc altijd aan moet staan. Wat ik persoonlijk juist een opluchting vind dat dit níet het geval is wanneer ik op een console ga gamen. Het is ook nog eens weggegooide energie om een workstation dat 70>watt trekt enkel als doorgeefluik in zo'n setup te gebruiken. :P Het kan niet altijd 'nuttig' bezig zijn zonder jou. (downloaden oid)
Daarom zou ik niet voor deze setting kiezen, dan maar stekkertjes verwisselen. Maar dat is mijn mening. ;)
Tja mijn PC staat samen met mijn PS3 op mijn console aangesloten en het is bij mij ook niet zo dat ik uren achter elkaar op mijn PS3 bezig ben. Daarnaast verbruik ik dan maar meer energie en betaal ik iets meer, maar daar krijg ik dan ook wel gemak voor terug. Wat overigens niet inhoud dat ik niets om energie geef maargoed ;).
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:29:
Het aansluiten van de PS3 via hdmi->dvi en mijn pc-> vga op mijn samsung lcd 226BW verloopt ook stroef. Het switchen gebeurt niet wanneer ik op de source knop druk onderop het beeldscherm soms is het zelfs helemaal onmogelijk om te switchen. Ik moet dan alle kabels eruit halen om weer beeld te kunnen krijgen via ps3 of pc. Ik begin er langzamerhand achter te komen dat het handiger was om een TV te kopen maar hier had ik simpelweg te weinig ruimte voor om op een goede plek op te hangen. Bestaat er 1 switch die vga en dvi ontvangt en een van de twee naar het beeldscherm stuurt?

Over de boxjes. Ik zit nu te kijken via bv 4launch welke speakerset ik nou wil kiezen. Ik twijfel alleen of alle speakersets naar mijn ps3 en pc kunnen wanneer ik over een gameconsole adapter beschik.Het zou eraan liggen of je over passieve o actieve boxjes beschikt maar dit is soms lastig te zien? Ik zit namelijk te twijfelen tussen de Z523, Z3 E in de winkel gezien voor 60€, Z-2300 met gameconsoleadapter
Waarom niet beiden aansluiten via DVI / HDMI en dan een DVI-switch gebruiken? Die gebruik ik zelf nu al een tijdje (een goedkope switch, met één uitgang en twee ingangen) en dat werkt eigenlijk wel perfect.

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 17:05
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:40:
[afbeelding]

weet jij waar je deze adapter kan kopen of zit deze ook toevallig bij x-530.
Gewoon bij de MM of bij een audiozaak. Het is gewoon een RCA kabel naar 3,5' female jack.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

alex3305 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:38:
Die adapter zit in iets andere vorm ook bij de X-530. Alleen zitten er drie uitgangen aan (voor voor, achter en sub/midden).
Adapter van de X-530 is deze:
Afbeeldingslocatie: http://i246.photobucket.com/albums/gg94/Melbuuln/21uswx0eHJL_SL500_.jpg

De rode en witte RCA stekker zijn dan als het ware van de PS3 en de drie 3,5mm jacks gaan naar de X-530. Hiermee haal je dus ook nooit echt 5.1 geluid uit je PS3 aangezien er maximaal 2.0 stereo uit twee tulps gezonden kan worden.
En nogmaals: je kan beter een goede 2.1 set hebben dan een crappy 5.1 setje.
Giem schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:42:
[...]
Gewoon bij de MM of bij een audiozaak. Het is gewoon een RCA kabel naar 3,5' female jack.
Wel allemaal female aansluitingen hè (net zoals op het plaatje), want anders gaat het niet werken...
En moet zeggen dat ik die nog niet heel vaak heb gezien, veelal met minstens één maal male eraan. Al is die ene male aansluiting dan ook wel weer om te zetten naar female, met een verloopje.

[ Voor 82% gewijzigd door FeaR op 31-08-2009 02:22 ]

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-01 21:28
Volgens mij moet het allemaal wel lukken met de MS-40 van Behringer. Ingebouwde actieve versterker + DA omzetter + analoge (tulp) en digitale (optisch & coaxiaal) input. Ik heb eeen setje die ik gebruik voor bij de televisie en die heb ik een half jaar geleden gekocht voor 125 Euro.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Pagina: 1