[LCD] Samsung 5 series tweak mkv/DivX via usb afspelen!

Pagina: 1
Acties:

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-01 20:46
Sorry als dit al bekend is, maar ik kan de info hier nergens vinden en hoort toch echt op tweakers thuis, aangezien het om een hele handige tweak gaat die veel plezier gaat geven.

Net thuis met doos met daarin de FullHD LE32B554M2PXXN (Ziggo CI+ certified), deze versie heeft een USB aansluiting aan de zijkant, zoals veel meer modellen in deze serie. Standaard kun je alleen foto's en mp3 afspelen volgens de handleiding .... maar .....

Je kunt met een simpele tweak ook Mkv, DivX, Xvid etc. afspelen met geluid en ondertiteling! In prima kwaliteit. Officieel hebben alleen de (nog) duurdere modellen in deze serie deze ondersteuning, dat zal we de reden zijn dat dit is 'verstopt'. Pure marketing blijkt wel.

(op eigen risico!)

1 - Open Service Menu (zet tv eerst op standby en druk dan op de AB achtereen: info, menu, mute, standby) de tv gaat nu aan en laat het service menu zien.
2 - Kies 'Control' optie
3 - Kies 'Sub Option' optie
4 - Zet "WISELINK MOVIE" en "WISELINK WRITE" en "HIGH DEVI" op 'on'
5 - Zet de tv uit (op standby met de rode knop of de AB)

En nu herkent de tv dus ook films op je usb stick (en niet alleen foto en mp3) en draait super, incl ondertitels etc. upscaling is ook heel goed, mijn pc kan het niet beter. Zie ook het samsung topic.

Verwijderd

Hallo, Ik heb de handelingen uitgevoerd maar kan de wise link movie niet aanzetten, hij blijft grijs, weet jij hoe dit kan. ik heb de le37b554.

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-02 21:44
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:35:
Hallo, Ik heb de handelingen uitgevoerd maar kan de wise link movie niet aanzetten, hij blijft grijs, weet jij hoe dit kan. ik heb de le37b554.
Het blijkt dat Samsung deze heeft uitgezet in huidige en toekomstige firmwares. Ik heb net de LE32B554 gekocht en zonder nadenken gelijk de firmware ge-update naar de laatste versie, augustus 2009. Hier is de optie inderdaad grijs. Gelukkig geeft de tv de optie terug te gaan naar de vorige versie, bij mij een firmware van mei 2009. Ik kan nu de opties wel veranderen !

Verwijderd

En Rob is het jouw nu ook gelukt om terug te gaan naar een vorige firmware?
Als niet dan heeft het denk voor mij weinig zin om de 550 te halen lijkt me.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 20:21
Geld dit ook voor LED tv's van samsung?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 00:02:
En Rob is het jouw nu ook gelukt om terug te gaan naar een vorige firmware?
Als niet dan heeft het denk voor mij weinig zin om de 550 te halen lijkt me.
Ja het is me gelukt en movie staat aan! Dank jullie wel. Kan ik nu weer evt de nieuwe software upgraden zonder dat het veranderd?

Verwijderd

Inmiddels de firmware weer geupdate, maar direct de weer de wise link movie uit en grijs. Gewoon dus de firmware uit maart 2009 voor mij.

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-02 21:44
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:32:
Inmiddels de firmware weer geupdate, maar direct de weer de wise link movie uit en grijs. Gewoon dus de firmware uit maart 2009 voor mij.
Verschillende mensen op avforum melden dat als je het model binnen het service menu op model 650 zet de optie alhoewel nog steeds grijs wel aan staat bij de laatste firmwares. Het enige nadeel dat men meldt is dat de tv ruim 2x zo lang nu over doet om op te starten. Waarschuwing: Settings binnen het Service menu veranderen kan resulteren in een kapotte tv, wees je goed bewust waar je mee bezig bent!!!

Verwijderd

Hoi zou iemand mij de firmware van mei 2009 kunnen sturen????
Alvast bedankt

Verwijderd

als ik het dus goed begrijp en ik een samsung koop met nieuwste firmware... kan ik hem gewoon downgraden naar oude firmware??

Verwijderd

Hoi heeft iemand nog geluk gehad met het downgraden naar een werkende oude firmware (mei 2009) als je een nieuw toestel hebt ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:04:
Hoi zou iemand mij de firmware van mei 2009 kunnen sturen????
Als je zelf de update uitvoerde, plaats de update die je uitvoerde terug op een usb stick en voer terug de update uit, je zou nu de keuze moeten krijgen om terug naar de vorige firmware te gaan die nog op het toestel aanwezig is!

Verwijderd

Nee, ik heb de LCD zo geleverd gekregen met de firmware van nov-2009. Dus ik heb geen oude versie :'(

Heeft iemand nog de oude firmware beschikbaar als bestand :?

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
ik heb een 32b550 en de movie mode werkend gekregen door in het service menu het model te veranderen naar 650...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 50000km

Verwijderd

Rolfio is het aanpassen van het modelnummer de enige wijziging die je hebt aangebracht in het servicemenu? Geen wijziging tav "WISELINK MOVIE", "WISELINK WRITE" en "HIGH DEVI" ?

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:58:
Rolfio is het aanpassen van het modelnummer de enige wijziging die je hebt aangebracht in het servicemenu? Geen wijziging tav "WISELINK MOVIE", "WISELINK WRITE" en "HIGH DEVI" ?
ja, die wiselink movie gaat dan ""aan" maar je kunt er niet bij, tis grijs

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 50000km

• Stefman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07-2023
Ik heb ergens gelezen dat je het toestel kan bricken als je het modelnummer verandert. Maar goed, ik heb zojuist het type verandert van 550 naar 650, hierna is inderdaad de WISELINK MOVIE nog grijs maar staat dan wel op ON, daarna nog even de WISELINK WRITE & HIGH DEVI op ON zetten en je bent klaar.
Ik krijg keurig een movie optie erbij al je naar de usb stick gaat. MKV bestanden worden keurig met ondertitels afgespeeld.

Wat ik me nu nog afvraag of er ergens een beschrijving is van alle menu opties die je te zien krijgt in het Service menu, dit zijn er zo ontzettend veel. Misschien zitten er nog wel meer verborgen opties in.

[ Voor 85% gewijzigd door Stefman op 15-03-2010 21:47 ]

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:23
Pas wel op met dit soort menu's. Ik heb recent ook mijn PS50B650 daar mee verprutst. Op een of andere manier kreeg ik de kleuren niet meer juist ingesteld.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

In dezelfde trant kun je ook Samsung LED tv's via het service menu omzetten. Bekend is (kieskeurig enzo) dat je de UExxB6000 om kunt zetten naar een 7000 serie zodat je MKV bestanden over een USB harddisk kunt afspelen. Minder bekend, maar toch zeker leuk omdat ik hem zelf ook heb: een UExxC6700 kun je omzetten naar een 6800 zodat je TV programma's kunt opnemen op een aangesloten USB harddisk. Voor een 6800 betaal je toch al gauw een paar honder euro meer, dus het is weer bespaard. Net getest, en opname op USB werkt vlekkeloos.

De reden waarom al deze trucs werken is dat Samsung voor een aantal TV's gewoon hetzelfde "moederbord" met dezelfde software gebruikt. Door middel van het instellen in het service menu geef je aan wat de mogelijkheden moeten zijn voor de eindgebruiker. Het kan zijn dat er ook fysieke dingen verschillen (zoals bij de B6000 en de B7000), die extra's krijg je er natuurlijk dan niet bij.
Pagina: 1