Zwart Scherm tijdens opstart

Pagina: 1
Acties:

• BarSpideR
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-12 12:24
Hey iedereen,

Ik heb een probleem met een pc die ik nu al 1 jaar lang heb. Het probleem is dat als ik mijn pc opstart ik de bios schermen zie maar daarna alleen zwart scherm. Kan dat aan mijn pc zelf liggen (hardware) of aan de software.

Wat ik in mijn pc heb:
Intel quadcore 2.66
4GB DDR3 (Merk weet ik niet meer)
Samsung 1 TB
Antec 850 watt
Asus ati 3870 x2
Jetway ati 3870 x2 (In Crossfire)
Gigabyte GA-X48-DQ6

Toen ik eergisteren de pc aanzette kwam er ineens een Bluescreen en daarna niet meer aangezeten vanwege werk en school.

Wat kan ik hieraan doen??

Alvast bedankt en als er meer informatie nodig is meld het maar.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BarSpideR schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:12:
Kan dat aan mijn pc zelf liggen (hardware) of aan de software.
Dat zul je dus moeten gaan testen, bijvoorbeeld door een live CD te gebruiken (Knoppix of BartPE). Zie verder de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en ga systematisch testen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:10
Ik houd hem hier nog maar even (normaal horen probleemtopics niet in CSL) tot we weten of het aan je mobo ed ligt, of aan je videokaart.

Zoals gambieter al aangeeft zou je kunnen beginnen met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. 1 ding is mij overigens niet duidelijk. Je geeft aan dat je scherm zwart blijft, amar aangezien je PC al een jaar oud is neem ik aan dat je later wel nromaal kan werken (ook omdat je een BSOD krijgt). Zou je daar even iets meer over kunnen vertellen?

Het verstandigste lijkt me om eerst maar een videokaart uit je PC te halen. 2x een HD 3870X2 is niet niks en zeker 2 verschillende merken kunnen wel problemen veroorzaken.

Stel ook in (google er maar naar, guides zat) dat je PC niet moet rebooten bij een BSOD. Schrijf bij de volgende keer de foutmelding op zoals "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x00000001". Aan een BSOD in zijn algemeen hebben we niks, maar de foutmelding geeft vaak een goede hint in de juiste richting en dat is dus heel handig om eht probleem op te lossen.

• BarSpideR
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-12 12:24
Dank jullie wel voor de reacties. Je kan deze sluiten want ik heb de probleem gevonden na veel stress en zorgen. De probleem is op dit moment dat mijn Videokaarten te warm worden omdat 1 van mijn koelers defect is. Oplossing dus 1 of meerdere koelers erin te zetten. Maar bedankt voor de hulp in elk geval!!