Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

NOKIA 2700 CLASSIC

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img5/gufwpkg.jpg

SPECIFICATIES:
Merk: Nokia
Model: 2700 classic
Type: Candybar
Kleur: Jet Black - Mahogany Red - Frost Gray ( verschil beschikbaarheid kleuren per regio)
Aangekondigd: Januari 2009
Release : Nu beschikbaar
Adviesprijs: € 65 (exl. BTW)

Formaat

Gewicht : 85 g.
Afmetingen: (H x B x D) 109.2 x 46 x 14 mm.

Netwerk
GSM netwerk: EDGE, GPRS, GSM, HSCSD
Netwerk frequentie: 850, 900, 1800, 1900

Data- / gegevensoverdracht
Bluetooth: v2.0 + EDR
IR-link: Nee
Wi-Fi (WLAN): Nee
USB: MicroUSB v2.0
Fax / Data: Nee

Display
Hoofddisplay: Color TFT
Kleuren scherm: 256k
Grootte: 2"
Resolutie: 240 x 320 pixels
Cover display: Ja

Geheugen

Intern geheugen: 64MB
Uitbreidbaar geheugen: 2GB
Geheugen sloten: Ja
Opslagmedium: MicroSD (hot swapable)

Prestaties
Batterij: Standard battery, Li-Ion 1020 mAh (BL-5C)
Stand-by tijd: 288 uur
Gesprekstijd: 6 uur

Bellen
Tril-functie: Ja
Foto ID: Ja
Beltonen: MP3, Polyfone, Video

Camera

Camera: Ja
Megapixels: 2.0 megapixels
Maximale fotoresolutie: 1600x1200 pixels
Digitale zoom: 4x
Optische zoom: Nee
Autofocus: Nee
Flitser: Nee
Video opnemen: Ja 176 x 144 (15fps)
Tweede (front) camera: Nee

Messaging
SMS: Ja
MMS: Ja
T9 tekstvoorspelling: Ja
E-mail: Ja
Internet browsing: Ja Opera-Mini 4

Entertainment
FM radio: Ja
Java: Ja
Video speler: 3GP, H263, MPEG4
Audio speler: MP3, MP4, AAC, AAC+, AMR-NB, AMR-WB, eAAC+, M4A, MIDI Tones (poly 64),
Mobile XMF, SP-MIDI, True tones, WAV, WMA 10, WMA 9, X-Tone

Functies
Beltonen toevoegen: Ja
Organizer functies: Alarm, Calendar, Calculator, Voice memo/dial, Converter, Expense manager, Countdown timer:
Video call: N/A

Overige bijzonderheden

Built-in handsfree
5-way navigation key
EMS
3.5mm AV jack
.
LEUKE WEETJES:
- prijs/kwaliteit
- mogelijkheid om Nokia Maps te gebruiken (dwz zonder internet connectie!)
- met losse GPS ontvanger (via bluetooth) mogelijkheid tot navigatie

- geen USB kabel bijgelijverd
- geen HSDPA wifi
- kwaliteit van de foto's en video is, spijtig genoeg, wat men zou verwachten/vrezen bij zulk goedkoop toestel

.
LINKS:
Officiële Nokia site
Uitgebreide (technische) specs op het Nokia Forum
Nokia 2700 classic op gsmarena.com
Pricewatch Tweakers
.
Afbeeldingen en video 's
Hands on:

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img5/51sod8p.jpg
Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img5/ol28yaa.jpg

UPDATES en hands on foto's en video volgen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 01:55 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verkeerde plaats sorry, hoe verwijder ik het?

edit

Dank je RoD, dit is al beter

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
NBM → GSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He sterkte met je proctologische aandoening he. Ik hoop dat je nieuwe vriend er niet te veel last van heeft! groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een serieuze topic, op een serieuze site...

Ik denk dat je beter naar andere fora gaat om je frustraties te uiten, en gebanned wordt van deze site, en op z'n minst wegblijft van deze topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Persoonlijke vetes vechten jullie maar uit buiten dit forum om. Hier willen we dat niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Waarom moeten ze tegenwoordig in elk toestel een camera proppen? Dingen zijn vaak meer ruis dan foto en op dit soort telefoontjes heb je er eigenlijk niks aan. Vraag me ook af waar ik deze telefoon moet plaatsen in de rang lijst. Als ik naar het schermpje, de accu-duur, de connectie mogelijkheden, en niet heel onbelangrijk, de prijs kijk denk ik toch de budget reeks. Juist die camera en andere onzin op zulke dingen kunnen ze beter weglaten. In plaats daarvan lijkt het mij verstandiger om er een grotere accu in te zetten, of beter, een zuiniger schermpje. AMOLED of een variant daarop kost in die grootte ook geen drol en geeft nog is mooier beeld ook. Besides, het is stukken zuiniger dan standaard TFT schermpjes.

Ik vind de accu-duur, persoonlijk, erg tegenvallen. Mijn (crap) Samsung u900 heeft een accu van 880 MaH en haalt ruim 400 uur stand-by tijd. Deze nokia heeft een kleiner scherm, way worse camera, en eigenlijk allom slechtere specs en haalt dan nog geen 300 uur?

Ik vond de kracht van de budget phones altijd de simpelheid en vooral de accu-duur. Gewoon een no-nonse telefoon die rond deze prijsklasse schommelt.

Just my 2 cents :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:56
Een camera in een gsm, hoe brak ie ook is, kan soms wel eens een vrij verassend kiekje nemen die je anders niet had ;)

Anders lijkt het mij een gewoone, doorsnee gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misterdoom schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:09:
Een camera in een gsm, hoe brak ie ook is, kan soms wel eens een vrij verassend kiekje nemen die je anders niet had ;)
Jep, mee eens! Als je het gewend bent om 'hoge kwaliteits' foto's te nemen met je gsm, moet je in een ander prijsklasse zoeken. Maar als je heel zelden een fotootje maakt, is een 2mp ook goed.

En 'een doorsnee gsm', dat weet ik niet zo hoor :P
Hij kan veel meer dan andere gsm uit die prijsklasse... De laagste prijsklasse!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2009 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wackoz schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:05:

Ik vind de accu-duur, persoonlijk, erg tegenvallen. Mijn (crap) Samsung u900 heeft een accu van 880 MaH en haalt ruim 400 uur stand-by tijd. Deze nokia heeft een kleiner scherm, way worse camera, en eigenlijk allom slechtere specs en haalt dan nog geen 300 uur?

Ik vond de kracht van de budget phones altijd de simpelheid en vooral de accu-duur. Gewoon een no-nonse telefoon die rond deze prijsklasse schommelt.

Just my 2 cents :)
Batterijduur is belangrijk, akkoord.
Maar de specs die fabrikanten geven, zijn niet altijd even nauwkeurig... Hoe lang een batterij exact meegaat kom je pas achter als je de gsm al een tijd hebt.

Hou wel in het oog dat deze gsm minder dan 100 euro kost en hij veel leuke mogelijkheden heeft zoals mp3, Nokia Maps, Opera mini enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wackoz.
An sich heb je gelijk dat men zich best richt op een goeie accu en andere poespas beter achterwege laat. Dat geld zeker voor budget telefoons, maar eigenlijk zou dat voor alle gsm's een prioriteit moeten zijn. De door fabrikanten gespecificeerde werkingsduur op een volle accu is vaak niet de meest betrouwbare. Daar komt nog bij dat 300 uur een heel behoorlijke 'score' zou zijn. De opgegeven beltijd is trouwens 6 uur vs 6uur 25min van de U900(die trouwens ruim 2 keer meer kost).

Wat betreft de camera: deze is aanmerkelijk beter dan een 2MP camera van een vergelijkbare samsung en volstaat bij goede licht omstandigheden prima als extraatje. Tot zover hierover.

Anders dan de topicstarter (hij maakt bij ons thuis schoon en is nog aan het sparen ;) ) heb ik de 2700 wel aangeschaft. Waarom? Ik wilde een goedkope gsm met 3,5mm jack en uitbreidbaar geheugen om de mp3 functionaliteit optimaal te benutten. Ook micro-USB en Bluetooth voor data overdracht vond ik belangrijk. Wat ik verder erg goed vind is de aanwezigheid van Opera mini en een resolutie van 320x240, voor dit geld - vaak zelfs veel meer (bijv. Nokia E52) - krijg je nergens groter.

Ontbreken van 3G is voor mij geen enkel probleem, ik download niet op mijn gsm en ik kijk er ook geen youtube op. EDGE is net zo duur en volstaat prima voor occasioneel gebruik. Kers op de taart is voor mij tenslotte: Nokia Maps. Gratis de kaart van elk land downloaden om die vervolgens - zonder internet -naar believen te kunnen raadplegen op mijn telefoon. En dat allemaal voor slechts 80 euro, super toch! Het enige wat ik mis is Pdf en Word (bekijken) ondersteuning.

Rest mij enkel nog te melden dat aan één van de belangrijkste voorwaarden voor mij ook voldaan word door de 2700: het design. Hij is niet super klein, maar ruimschoots compact genoeg en hij ziet er erg goed uit vind ik. Zelfs als ik prijs volledig buiten beschouwing laat komt deze nokia erg hoog op mijn lijstje qua looks.

Kortom: Voor dit geld zeker géén doorsnee gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 02:08:
@.

Wat betreft de camera: deze is aanmerkelijk beter dan een 2MP camera van een vergelijkbare samsung en volstaat bij goede licht omstandigheden prima als extraatje. Tot zover hierover.

Hij is niet super klein, maar ruimschoots compact genoeg en hij ziet er erg goed uit vind ik. Zelfs als ik prijs volledig buiten beschouwing laat komt deze nokia erg hoog op mijn lijstje qua looks.
Nou de filmpjes die je met zo'n camera maakt zijn natuurlijk waardeloos... Zoals met de meeste gsm's onder de 300 euro. Maar nogmaals voor die 90 euro kan je moeilijk iets beter verwachten....

En de foto's, dat hangt af van wat je gewend bent en wat je eisen zijn. Als je niets gewoon bent en je neemt zelden foto's dan volstaat deze camera zeker.

Formaat: hij is redelijk compact ja, maar aangezien het geen smart phone is, is dat geen verrassing.
En design is iets subjectief, daar valt niet over te discussiëren .
(Vergelijk het aub niet met de Nokia E52 8)7 dat is een heel andere klasse.)

Ik heb deze gsm gekocht voor m'n klein obees broertje die z'n gsm altijd laat vallen tijdens het fietsen op z'n driewieler, daarenboven is het moeilijk voor hem om een touch screen te bedienen met z'n fatsige knobbels. Dus beter zo'n budget gsm geven, wel het beste waar voor je geld in die klasse. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zoals oblowmow ook zegt vind ik de 3,5mm jack, geheugenslot, micro-usb en verder simpele uitvoering een groot pluspunt van dit toestel. Hij is in december al aangekondigd en wordt pas nu beschikbaar, dat is wel irritant. Zit al meer dan een half jaar te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is al eventjes beschikbaar bij onze Duiste buren. Ik heb hem daar besteld, geen datakabel erbij, geen Nederlands taal in t9. Maar dat is denk ik wel op te lossen met de juiste software en de gewenste productcode.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Hoe lang houdt de batterij het uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
5 dagen bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Da's best prima. Ik lees dat 'ie microsd-kaarten tot 2 gig accepteert, heb je toevallig een grotere kaart getest? Ben benieuwd of een kaartje van 8 gig ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, niet getest...

Verwijderd

Topicstarter
welke kleur had je nu 4hp?

Verwijderd

Topicstarter
zwart
0579774

ga je t zo redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoeveel smsjes er op deze telefoon opgeslagen kunnen worden? Kan het volledige interne geheugen (64 MB) gebruikt worden of zit er een maximum (bijv. 200) aan? En kunnen de smsjes ook opgeslagen worden op de geheugenkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

even een vraagje,
Is de fm-radio geïntegreerd in de telefoon,
of zit deze in de oordopjes.
Oftewel, kan ik de radio ook gebruiken met andere oordopjes.

Alvast bedankt,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Er zijn eigenlijk maar bar weinig telefoons waarmee je (ether) radio mee kan ontvangen zonder oortjes. Dit komt vooral omdat men de toestellen klein wil houden en omdat je zo geen ontvangst meer overhoud. De oortjes dienen dan ook als een soort werp antenne. Dus ga er maar vanuit dat dat niet gaat ;)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
Radio's zitten nooit in de oortjes, de afscherming in het snoertje wordt gewoon als antenne gebruikt, type maakt hierbij meestal niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:10

AvK

Ready Set Go

Bij gebrek aan andere topics over deze Nokia 2700:

Gisteren van de baas een nieuwe Nokia 2700 gekregen. Leuk toestel met van alles erop en er aan. Vandaag voor het eerst mee in de bedrijfsauto. De telefoon aanmelden middels Bluetooth op de Nokia carkit ging niet direct goed. De 2700 moest meerdere keren zoeken voordat de carkit gevonden was. Uiteindelijk gelukt.
Nu blijkt dat tijdens het rijden, bellen via de BT verbinding eigenlijk niet mogelijk is. Ik hoor de andere kant goed maar zij horen mij niet of nauwelijks door een enorme ruis op de achtergrond. Mijn vrouw zei dat het klonk alsof je tijdens een enorme regenbui aan het bellen bent. Mijn collega's konden me niet of nauwelijks te verstaan. Bedrijfsmatig zit ik veel in de auto en bel dan ook veel / wordt veel gebeld. Ook zeer veel met klanten. Die kan je op deze manier niet fatsoenlijk te woord staan.
Andere mensen bekend met dit probleem?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 22:05
Ik ben ook in het bezit van deze mooie telefoon. Werkt altijd prima en de accuduur is acceptabel (5-7 dagen). Nu las ik laatst ergens dat Nokia het navigatieprogramma gratis heeft gemaakt. Ik weet (en dat staat ook niet aan het begin van dit topic) dat op deze telefoon ook met kaarten werkt. Is het nu ook mogelijk om deze telefoon als navigatiesysteem te gebruiken met een externe GPS antenne en uiteraard gratis?

EDIT: Het is me al gelukt. Met de OVI Suite kun je gratis de kaarten downloaden. Nu alleen nog een externe Bluetooth GPS antenne. Iemand een voordelige tip?

[ Voor 16% gewijzigd door Baudu op 29-01-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
AvK schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:56:
Bij gebrek aan andere topics over deze Nokia 2700:

Gisteren van de baas een nieuwe Nokia 2700 gekregen. Leuk toestel met van alles erop en er aan. Vandaag voor het eerst mee in de bedrijfsauto. De telefoon aanmelden middels Bluetooth op de Nokia carkit ging niet direct goed. De 2700 moest meerdere keren zoeken voordat de carkit gevonden was. Uiteindelijk gelukt.
Nu blijkt dat tijdens het rijden, bellen via de BT verbinding eigenlijk niet mogelijk is. Ik hoor de andere kant goed maar zij horen mij niet of nauwelijks door een enorme ruis op de achtergrond. Mijn vrouw zei dat het klonk alsof je tijdens een enorme regenbui aan het bellen bent. Mijn collega's konden me niet of nauwelijks te verstaan. Bedrijfsmatig zit ik veel in de auto en bel dan ook veel / wordt veel gebeld. Ook zeer veel met klanten. Die kan je op deze manier niet fatsoenlijk te woord staan.
Andere mensen bekend met dit probleem?
Ik heb dit inderdaad ook met deze telefoon icm een Parrot CK3100 en een Nokia CK-7W carkit.

Waar het aan ligt weet ik niet. Het ligt in ieder geval aan de telefoon aangezien ik het zowel met een Nokia als een Parrot carkit heb (beiden bluetooth, in 2 verschillende auto's).

Als iemand een oplossing weet graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Heb je al een firmware update gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:10

AvK

Ready Set Go

Ja, hoogste versie staat erop.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Master__R schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:05:
[...]

Ik heb dit inderdaad ook met deze telefoon icm een Parrot CK3100 en een Nokia CK-7W carkit.

Waar het aan ligt weet ik niet. Het ligt in ieder geval aan de telefoon aangezien ik het zowel met een Nokia als een Parrot carkit heb (beiden bluetooth, in 2 verschillende auto's).

Als iemand een oplossing weet graag...
Bij ons heeft de hele afdeling dit probleem. Met parrot-apparaten, maar ook met andere Bluetooth carkitssystemen. Van de leverancier hebben we te horen gekregen dat Nokia met een update komt.

Als je verstaanbaar wil zijn in de auto met je carkit, koop dan de komende tijd niet dit apparaat.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Opzich wel opmerkelijk dat deze telefoon bij de meeste winkels al niet meer geleverd wordt en alles is overgegaan naar de redelijk gelijkwaardige 2730.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-09 23:41
Ik heb gisteren deze telefoon gekregen. Nu heb ik het volgende probleem er zit geen nederlandse taal op. Ik kan alleen uit duits fans engels en itliaans kiezen. Is er een manier om deze telefoon van een frimware te voorzien met nederlandse taal. Verder vind ik het een prima telefoon tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Dan heb je ws een telefoon met een niet-benelux productcode. Het is met alternatieve flash software (phoenix) mogelijk er een firmware voor een andere regio in te forceren, maar let wel goed op wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Waar kan je product code controleren om te zien uit welke regio je telefoon komt.
Nielson schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:03:
Dan heb je ws een telefoon met een niet-benelux productcode. Het is met alternatieve flash software (phoenix) mogelijk er een firmware voor een andere regio in te forceren, maar let wel goed op wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Kan zo even geen overzicht van productcodes van de 2700 classic (RM-561) vinden, moet je even beetje creatief googlen. Hier vind je wel een uitleg van de procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Ik kan helaas nog steeds geen product codes vinden. Weet iemand mischien waar ik die voor de nederlandse taal kan vinden.
Nielson schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:04:
Kan zo even geen overzicht van productcodes van de 2700 classic (RM-561) vinden, moet je even beetje creatief googlen. Hier vind je wel een uitleg van de procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Kan je op één of andere manier in je telefoonboek van de 2700 bereiken van telefoonnummers instellen zodat hij indien iemand belt van zo'n bereik je de melding krijgt van je bedrijf?

Vb: alle nummers in het bedrijf beginnen met 01234 gevolgd door nog vier andere nummers die verschillen. Kan je op één of andere manier instellen dat iedereen waarvan nummer met die 01234 begint vb "naam bedrijf" zal tonen op de display als iemand belt ?

mvg,

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt Skype of een ander programma waarmee je op Skype kunt inloggen op deze telefoon?
Pagina: 1