Windows 7 DVD boot niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit met een probleempje en ik hoop dat jullie me eruit kunnen helpen. Ik ben nog niet zo ervaren dus ik ik hoop dat het simpel kan blijven :)

Ik heb hier een DVD met Windows 7 erop , die doet het want ik heb het op een andere pc geprobeerd.

Nu wil ik hem thuis installeren op mijn PC en word de dvd compleet genegeerd? Ik heb in de bios ingesteld booten vanaf cd/dvd speler en hem ook in mijn 2e dvd spelers geprobeert (En ja ik heb een dvd speler geen cd ;) )

Mijn dvd spelers werken beiden ook en ik kan de windows 7 dvd ook gewoon zien staan bij deze computer en erin bladeren etc. Alleen krijg ik hem niet aan de praat?

Nou moet ik er hier bij zeggen dat ik een tijdje terug iets las over dat windows 7 illegaal niet te booten is vanaf een cd op systemen die zelf samengesteld zijn? Klopt dit of is dit onzin? Ik begin er wel in te geloven omdat mijn PC is samengesteld en de pc waarop ik hem succesvol testte van compleet van Compaq was.

Ik hoop dat jullie mijn 'noob' vraag kunnen beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Wat is technisch gezien het verschil tussen een zelf-samengestelde pc of een "merk-pc"? Niks inderdaad, dus dat is echt onzin.
Ik verwacht toch echt dat je boot sequence niet goed staat; dubbelcheck dat dus even! Je moet de boot-prio van de dvd-player dus bóven je harddisk zetten, anders boot hij van je harde schijf je huidige Windows versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HyperioN schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:35:
Wat is technisch gezien het verschil tussen een zelf-samengestelde pc of een "merk-pc"? Niks inderdaad, dus dat is echt onzin.
Ik verwacht toch echt dat je boot sequence niet goed staat; dubbelcheck dat dus even! Je moet de boot-prio van de dvd-player dus bóven je harddisk zetten, anders boot hij van je harde schijf je huidige Windows versie.
Hey bedankt voor de snelle reactie!

Ja het leek me ook al onzin maar ik begon toch te twijfelen.
Boot prio boven de harddisk zetten? Hoe doe ik dat stap voor stap als ik in de BIOS ben? Ik heb ergens al aangegeven dat ik het eerst vanaf de diskdrive wil booten maar blijkbaar komt dat er niet goed door want hij start inderdaad windows xp van mij HD.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:37
Vanaf de Diskdrive booten? Diskdrive klinkt mij nog als een Floppydrive in de oren. Je moet echt iets van ATAPI-DVD-drive of iets dergelijks, eventueel vergezeld van een merk als Lite-on, als nummer 1 bootdevice hebben staan.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulrom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:10
en als je nou een andere bootable cd/dvd probeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo ff een kleine update :

Via de BIOS kan ik bij de Boot sequence komen hier stond de dvd/cd al bovenaan dat stond dus goed.
Na verder opstarten viel me nog iets op , nadat onderin beeld verschijnt dat hij zoekt voor de boot cd/dvd kom er een hele zwart beeld met alleen bovenaan een klein zinnetje en daar staat iets van : Can not boot from cd.
Dit beeld verdwijnt heel erg snel en gaat dan over in het opstarten van Windows XP.

Ik vind het maar raar , ik hoop echt dat iemand me hieruit kan helpen :)

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:37
Voor zover ik het weet kwam er bij de Windows DVD als je er van boot in beeld "Druk op een toets om vanaf te DVD op te starten ..." en nadat het 3e puntje in beeld was gekomen en je nog niet op een toets had gedrukt ging hij door met het volgende bootdevice.

Heb je nog een bron waar stond van het niet kunnen booten op een samengestelde pc? Ik ben dat namelijk nooit tegengekomen. Het enige waar ik van op de hoogte ben is dat OEM-discs officieel niet op een zelfgebouwde pc geinstalleerd mag worden maar dat je dan een retailversie moet hebben. Toch doen veel winkels daar niet moeilijk over en leveren ze gewoon een oem-disc mee als je een nieuwe pc in losse componenten besteld.

[ Voor 45% gewijzigd door Thierry88 op 28-08-2009 18:06 ]

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
diskdrive bedoelde ik dus cd/dvd speler mee en dat stond er ook zo , ik sta nu in deze computer en zie 2 schijfstationnen , ik type letterlijk de namen over:

_NEC_DVD_RW ND-354QA (Deze stond ook in de BIOS en heb ik al 1e in de boot geselecteerd)
HL-DT-ST DVD-ROM GDR8163B (Deze staat dus niet in de BIOS ??)

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben ik ben een absolute koekenbakker wat dit betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thierry88 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:04:
Voor zover ik het weet kwam er bij de Windows DVD als je er van boot in beeld "Druk op een toets om vanaf te DVD op te starten ..." en nadat het 3e puntje in beeld was gekomen en je nog niet op een toets had gedrukt ging hij door met het volgende bootdevice.
Ja dat klopt , bij mij stond er dus van kan niet van cd starten. Bij die andere pc waarop ik hem eerst testte stond inderdaad druk op een toets om vanaf CD te booten.
Bij deze pc doet hij dat dus niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
paulrom schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:51:
en als je nou een andere bootable cd/dvd probeert?
Bedankt , vreemd genoeg werkt dat wel. Hij start wel gewoon mijn bootable cd van XP op. Dan krijg ik inderdaad die melding van druk op een toets om vanaf cd te starten.

Erg vreemd , die dvd moet het toch doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Toevallig een Asrock moederbord? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:28:
[...]

Bedankt , vreemd genoeg werkt dat wel. Hij start wel gewoon mijn bootable cd van XP op. Dan krijg ik inderdaad die melding van druk op een toets om vanaf cd te starten.

Erg vreemd , die dvd moet het toch doen?
Verifieer de ISO eens met de SHA-1 en CRC hash codes, zorg er ook voor dat als je hem brandt hij alsnog een controle doet of het goed gebrand is. Aangezien andere dingen het probleem niet zijn ligt het volgens mij aan het foute download of een fout bij het schrijven... Heb je toevallig een andere computer waar je het op kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TaraWij schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:36:
[...]

Verifieer de ISO eens met de SHA-1 en CRC hash codes, zorg er ook voor dat als je hem brandt hij alsnog een controle doet of het goed gebrand is. Aangezien andere dingen het probleem niet zijn ligt het volgens mij aan het foute download of een fout bij het schrijven... Heb je toevallig een andere computer waar je het op kan testen?
Jou bericht word mij een beetje te ingewikkeld , maar dit is precies dezelfde dvd die het eerder wel deed op een andere pc , geen kopie daarvan. Dus het kan toch niet zijn dat er een foute download of een schrijffout inzit als die het eerder wel deed? Of begrijp ik je verkeerd?

Bedankt iig voor alle reacties ik hoop dat we eruit komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:55
Ik had laatst hetzelfde probleem, bleek dat er vlekken zaten op de DVD 8)7 Trouwens, hoe heb je de DVD getest op die "andere" computer? Laten opstarten vanaf de DVD of er doorheen gebladerd met de verkenner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T i M schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:55:
Ik had laatst hetzelfde probleem, bleek dat er vlekken zaten op de DVD 8)7 Trouwens, hoe heb je de DVD getest op die "andere" computer? Laten opstarten vanaf de DVD of er doorheen gebladerd met de verkenner?
Hetzelfde ook gewoon via de dvd zelf opstarten. Heb je precies hetzelfde als ik hierboven allemaal omschreven heb? Vlekken? Gewoon schoongemaakt of nieuwe dvd gebruikt en daarna deed hij het?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
trek je bak eens open en trek 1 van je dvd spelers los en probeer te booten met de ander. Werkt dit niet probeer het andersom. Werkt het nog steeds niet, brand de dvd op een ander merk dvd (sommige merken zijn niet compatible) of brand op lagere snelheid. werkt dit nog niet; check de bootsector van je DVD (wat je zegt wat goed zit dus dat lijkt me sterk)

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 20:31
Thierry88 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:04:
Het enige waar ik van op de hoogte ben is dat OEM-discs officieel niet op een zelfgebouwde pc geinstalleerd mag worden maar dat je dan een retailversie moet hebben. Toch doen veel winkels daar niet moeilijk over en leveren ze gewoon een oem-disc mee als je een nieuwe pc in losse componenten besteld.
Dan ben je wat dat betreft niet goed op de hoogte, het is namelijk niet waar. OEM heeft als restrictie dat het slechts bij één hardwarecombinatie bruikbaar is en je het niet op verschillende pc's mag meenemen. Zelfbouw of merk maakt geen verschil.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:45:
[...]
Jou bericht word mij een beetje te ingewikkeld
Een sha-1 hash is een reeks cijfers en letters, die samen een soort 'vingerafdruk' van je ISO geven. Een kleine verandering van bijvoorbeeld 1 byte geeft gelijk een hele andere hash.

Als je een gedownloade versie van Windows 7 hebt, kun je op internet opzoeken wat de hashes moeten zijn en vervolgens kijken of jouw ISO-bestand dezelfde hash geeft. Als de hashes niet overeenkomen is het bestand wat jij hebt mogelijk beschadigd. Sha-1 is dus een goed gereedschap om te controlleren of een bestand na het downloaden niet meer helemaal hetzelfde is en er dus iets beschadigd is.

Hier staan de hashes die je moet hebben:
RTM: http://news.softpedia.com...-Information-117535.shtml
RC: http://www.kombitz.com/20...ecksums-for-windows-7-rc/

En hier staat een programma waarmee je de hash kunt berekenen:
http://news.softpedia.com...-Information-117535.shtml

En geef anders even je hardware door, misschien is het een bekend probleem met een bepaald soort moederbord.

[ Voor 11% gewijzigd door doeternietoe op 28-08-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:45:
[...]

Jou bericht word mij een beetje te ingewikkeld , maar dit is precies dezelfde dvd die het eerder wel deed op een andere pc , geen kopie daarvan.
Als hij het in een andere computer wel deed ligt het waarschijnlijk niet aan fouten tijdens het downloaden en schrijven (toch doet het geen kwaad dit zoals hierboven te controleren), er doet zich dus mogelijk een conflict voor op hardware matig vak (zoals reeds aangegeven moet je eens proberen een enkele speler af te sluiten) of er zijn leesproblemen (de lens is misschien vuil of hij beweegt niet goed heen en weer) waardoor hij problemen heeft bepaalde patronen te lezen. (Alhoewel dat opnieuw XP hier geen probleem mee heeft.)

Het is inderdaad zoeken naar een naald in een hooiberg, een van XP werkt en op een andere computer werkt hij wel, toch kan je best zoveel mogelijk zekerheid bieden door mogelijke oorzaken uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 15:15
Even uit de serie domme vragen: hoe oud is je PC en welk besturingssysteem staat er nu op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een topic geopend hoe je dit probleem kunt oplossen.
windows 7 code 5

in het kort komt het er op neer dat je van een vista dvd de bootsector moet ontrekken en deze in de windos 7 iso moet verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:56
Nou moet ik er hier bij zeggen dat ik een tijdje terug iets las over dat windows 7 illegaal niet te booten is vanaf een cd op systemen die zelf samengesteld zijn?
Waarom vraag je ondersteuning voor een illegaal product? Kijk eens in de gebruikersvoorwaarden van dit forum, staat duidelijk dat dit niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
windows 7 cd "illegaal" ? zit er een illegale key in gebakken dan of een crack vantevoren?
In principe is een windows 7 dvd bijna nooit illegaal. het huidige model maakt het mogelijk om een trial te draaien wat volkomen legaal is. welke key je er in stopt maakt pas het verschil tussen legaal of illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Razwer schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:35:
windows 7 cd "illegaal" ? zit er een illegale key in gebakken dan of een crack vantevoren?
In principe is een windows 7 dvd bijna nooit illegaal. het huidige model maakt het mogelijk om een trial te draaien wat volkomen legaal is. welke key je er in stopt maakt pas het verschil tussen legaal of illegaal.
Er worden toch nog geen Win7-keys uitgegeven door Microsoft?
Er zijn RTM-versies te downloaden via de bekende kanalen met activatie-blocker; die zijn dan dus gegarandeerd illegaal.
De RC-versie kun je wel gewoon legaal draaien; tot ergens in begin 2010 iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
HyperioN schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:41:
[...]

Er worden toch nog geen Win7-keys uitgegeven door Microsoft?
Jawel hoor, ik draai Windows 7 pro, activated, legaal, met key supplied door MS. Die key heb ik 8/8/09 ontvangen.

Maargoed we gaan wel erg offtopic.

Pagina: 1