Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan een besmette .jpeg infectie veroorzaken? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is bekend.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2013 12:26 ]

Verwijderd

Je geeft aan dat je mogelijk een virus hebt door dat je een plaatje hebt gedownload en geopend met kladblok ?

Wat zijn jouw redenen om te denken dat je een virus hebt ? want het lijkt mij meer op of je vraagd of je een vrius kunt maken door een plaatje met kladblok te bewerken.
Zo komt het in ieder geval over op dir moment

Verwijderd

Topicstarter
nou omdat later op de site werd gewaarschuwd voor het gevaar van dit doen maar er werd niet gemeld welk gevaar dit op zou leveren, en ze vermelden het ook niet, alleen dat er gevaar zou zijn door dit te doen

• donquix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:55
gewoon scannen met een virusscanner lijkt mij?

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Je hebt zeker iets gedownload en nu moet je een wachtwoord invoeren om het rar-bestand uitgepakt te krijgen..

Nee dat is niet mogelijk, wel dat het bestand al besmet is/was.. maargoed je hebt toch een virusscanner?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb avg free op het moment, en scan. ik heb geen rar gedownload. slechts rechterklik op een plaatje, opslaan als, openen met kladblok. niets te zien, plaatje gedelete.

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-11 13:23
Hahaha, dit gaat over een spam-virus dat nu de rondte doet op 4chan, of niet?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik zeg dat het wel kan.

Voor je een jpg kan downloaden moet je het toch eerst in je browser laten zien, dat betekend dat er een jpeg virus geladen kan worden als je windows versie niet up to date is

bron:
nieuws: Eerste echte JPEG-virus in het wild gesignaleerd

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 13:03
Ik zal hier maar direct héél erg duidelijk over zijn:

Doe NOOIT, maar dan ook echt NOOIT wat men op 4Chan zegt. Dit geldt voor alles wat daar gepost wordt, niet enkel 'sla dit op en doe dan dit'-posts.

[ Voor 28% gewijzigd door dutchminator op 28-08-2009 23:05 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Een jpeg bestand kan inderdaad een exploit mogelijkheid hebben. Maar dan alleen als je het laadt in een applicatie of OS dat bijvoorbeeld een stack overflow vulnerability heeft. Het voorbeeld van Pim. hierboven is er één van.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Pim. schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:57:
Ik zeg dat het wel kan.

Voor je een jpg kan downloaden moet je het toch eerst in je browser laten zien, dat betekend dat er een jpeg virus geladen kan worden als je windows versie niet up to date is
...
En je hebt waarschijnlijk het Windows Preview (process) die het plaatje leest, en windows file index (search) process. Daarnaast kan een virusscanner of spam defender die het plaatje leest natuurlijk ook security bugs bevatten.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
En natuurlijk bevat notepad zelf ook bugs zoek maar eens op "this app can break"

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik heb zo'n random plaatje bekeken, het blijkt gewoon om een normale image te staan, waarachter wat instructies staan om een lap tekst te decoderen van base64, dat op te slaan als .jse en uit te voeren. Hoewel het niet compleet onmogelijk is om een virus in een plaatje op te slaan, gaat het hier gewoon over domme gebruikers (hence, dat het zo'n effect heeft op /b/ :P) die die instructies ook nog daadwerkelijk opvolgen. :)

Signature

Verwijderd

Heb je die image toevallig van 4chan?
Pagina: 1