Toon posts:

achtergrondverlichting scanner Realistic pr2006

Pagina: 1
Acties:

• fytocyt
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 02-01-2010
Wie o wie heeft ervaring in het vernieuwen van de achtergrondverlichting van een lcd uitlezing van een Realistic scanner pro 2006. Op internet heb ik een Amerikaanse site gevonden waarbij de EM Electroluminiscentie backlightreplacement beschreven wordt met een soort verlichtingsfolie waar ik nog nooit van gehoord heb maar dat ligt uiteraard aan mij. http://webaugur.com/wares/2006.html.php3. Weet iemand of dat in Nederland te krijgen is of zijn er andere mogelijkheden om de verlichting te herstellen. Ik vind niets op internet over dit onderwerp.

• Anthor
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Bij conrad hebben ze een paar van dat soort dingen, deze b.v. http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=184043
En er staan er nog een paar in die categorie.

• Sprite_tm
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 04:15

Sprite_tm

Semi-Chinees

Heb je het kreng al es opengehad? We zouden veel hebben aan pics; waarschijnlijk kennen maar weinig mensen die scanner, maar velen kunnen je wel vertellen wat voot type backlight iets is als we een foto zien.
Never mind, dat artikeltje heeft pics :X Da's EL-folie inderdaad.

Waarom wil je het vervangen? Geeft het ding helemaal geen licht meer, of alleen nog maar heel weinig? In het tweede geval heeft het vervangen van de folie namelijk zin, in het eerste geval lijkt me eerder dat er iets anders stuk is.

[Voor 69% gewijzigd door Sprite_tm op 28-08-2009 18:39]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• fytocyt
Hij overleed langzaam, werd met de jaren steeds minder, dus lijkt het mij waarschijnlijk dat de het daaraan ligt en niet aan de componenten ervoor. Trouwens er staat gewoon spanning op de aansluitingen.

• fytocyt
Anthor schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:01:
Bij conrad hebben ze een paar van dat soort dingen, deze b.v. http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=184043
En er staan er nog een paar in die categorie.
goede tip ga eens uitzoeken of dit toegepast kan worden, Dank

• TNW
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:23
Ook hier te krijgen: http://www.vandijkenelektronica.nl/index.php?x=x

Check voor de zekerheid ook of die EL spanning nog OK is, dat zou in de orde van tientallen volts moeten zitten. Volgens de website is het ongeveer 80V.

Leuke scanner trouwens :)

* TNW wil ook ooit nog eens een aparte antenne een fijne VHF/UHF ontvanger eraan :)

Weblog | Straling!

• fytocyt
voorlopig dank voor jullie tips, misschien heb ik jullie hulp nog eens nodig
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee