Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ndis.sys verwijderen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan onmogelijk ndis.sys verwijderen uit een oude windows install dir.

Ik wil graag een oude windows install op mijn D drive verwijderen. Deze is niet te verwijderen omdat ndis.sys niet wilt.

Ik heb ook nog geen goede manier gevonden om onder XP in DOS mode op te starten zodat je handmatig bij alle schijven kunt.... en dus handmatig verwijderen.

Veilige modus werkt ook niet.

Wie weet hoe ik dit bestand kan verwijderen.

Verwijderd

Eventueel via internet applicatie downloaden om Boot diskette/USB Stick te maken en dan daarvan te booten

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 20:06
Download een cd a la Hirens Boot CD met een Windows PE versie, dan kan je het bestand gemakkelijk weghalen.

EDIT:
Download trouwens maar Ultimate Emergency Disk met Windows PE (Het legale broertje tegenover Hirens).

[ Voor 35% gewijzigd door Hari-Bo op 28-08-2009 16:10 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Verwijderd

Topicstarter
ja maar geef jij mij dan maar eens een locactie waar ik een bootdisk kan maken die onder XP het toelaat dat je bij alle hard disks kunt???

Normale opstartdiskette kent niet de hards disks. alleen A station...

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:11
ubuntu livecd? acronis boot cd? (moet je wel de hele partitie verwijderen waarschijnlijk, weet niet of dat uitmaakt) unlocker? teveel mogelijkheden om op te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
unlocker werkt niet.

Ik wil GEEN hele partie verwijderen. Alleen 1 map: system32

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:01

Tijntje

Hello?!

Eerst even de vraag waarom je hem wil verwijderen. Windows houdt die bestanden niet voor niks vast.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:38

CoolGamer

What is it? Dragons?

Welke error krijg je eigenlijk?

Misschien moet je jezelf eerst eigenaar maken van dat bestand voordat je er iets mee kan. Hoe staat in de FAQ.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege virus verdenking en omdat de hele windows instal overbodig is. Hij staat op de d-drive, dat is een oude windows install.

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik dan een boot disk ofzo downloaden is onder XP het toelaat dat je op je harddiks bestanden kunt verwijderen, PUUR in dos-mode.?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Misschien geen rechten? Dus eerst een "take ownership" actie?

This footer is intentionally left blank

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:09:
ja maar geef jij mij dan maar eens een locactie waar ik een bootdisk kan maken die onder XP het toelaat dat je bij alle hard disks kunt???

Normale opstartdiskette kent niet de hards disks. alleen A station...
Daarom moet je ook een BartPE CD maken, of Knoppix gebruiken. Die zijn makkelijk te vinden op het web, en kunnen alles wat je wilt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
heb je link waar je downloaden?

Verwijderd

Dit kun je ook gewoon met een Windows XP CD doen, na het booten kiezen voor R (recovery console). System32 even hernoemen en daarna rebooten.

En een knoppix CD kun je natuurlijk zelf wel googlen.

Verwijderd

Topicstarter
het is toch te gek voor woorden dat ik niet eenvoudig een map met 1 bestandje erin niet kan verwijderen, wat niet eens mijn besturing systeem map is. MAar gewoon een losse win map op een D-drive

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:25:
het is toch te gek voor woorden dat ik niet eenvoudig een map met 1 bestandje erin niet kan verwijderen, wat niet eens mijn besturing systeem map is. MAar gewoon een losse win map op een D-drive
Waarschijnlijk doet het huidige OS er toch iets mee, want anders kan je deze simpelweg verwijderen. En door welk proces wordt deze vastgehouden volgens Unlocker?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Hari-Bo
Waarschijnlijk kan je het ook op een niet zo nette oplossing doen zoals Windows ook met zijn updates omgaat, want al is een bestand gelockt door het OS mag/kan je deze niet verwijderen, maar hernoemen wel. Oftewel doe er een ~ teken voor het bestandsnaam daarna reboot, het OS lockt het bestand niet meer omdat de naam is veranderd en dan kan je deze verwijderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hari-Bo op 28-08-2009 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
renamen heb ik al geprobeerd. Laat het bestand niet toe.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Google op BartPE en Google op Knoppix. Verder Google op Take ownership XP. Dit zijn dingen die je echt zelf heel makkelijk kunt vinden, als je een heel klein beetje moeite doet :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb BOOTdisk knoppix gemaakt. geboot met linux. De map is NIET te verwijderen met Knippix??? hoe kan dat? En nu?

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:38

CoolGamer

What is it? Dragons?

Welke foutmelding krijg je dan? Op deze manier kunnen wij ook alleen maar gokken waarom het niet kan.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Topicstarter
onvoldoende rechten

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik gewoon op delete druk, zegt die gewoon dat die het niet kan verwijderen...

Verwijderd

Topicstarter
knoppix laat mij bijna niets verwijderen.. ook andere bestanden kan ik niet verwijderen met knoppix.

Krijg gewoon Error, file can not be deleted....

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
uhm nog specifieker, ik kan geen ENKEL bestand met de geboote knoppix verwijderen, wat doe ik fout>?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:05

F.West98

Alweer 16 jaar hier

probeer anders eens gewoon de D: te formatteren via de schone windows install

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Verwijderd

Topicstarter
Formateren is geen optie, staat te veel data op. En kan het ook niet verplaatsen, onvoldoende ruimte op deze pc.

ik heb het volgende gedaan.

1) Knoppix BOOT disk gemaakt.
2) geboot van deze CDrom
3) in Knoppix naar de harde schijf gegaan waar de map staat die verwijderd moet worden
4) delete gedrukt. Maar dat werkt dus niet. Gewoon Error, can not delete
5) simpele foto geprobeerd te deleten, werkt ook niet???

Waarom kan ik nu niet deleten met knoppix?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 17:38 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Knoppix zonder NTFS ondersteuning misschien.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
heb deze gebrand:

KNOPPIX_V5.1.1CD-2007-01-04-EN.iso

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:05

F.West98

Alweer 16 jaar hier

het kan zijn dat de delete-knop niet voldoet, en zoals ik zei: probeer de D: eens te formatteren! (als je windows op de C: hebt staan kan je in Windows naar deze computer gaan, en dan rechtermuisknop op D: > formatteren. Dat moet werken.)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:37:
Formateren is geen optie, staat te veel data op. En kan het ook niet verplaatsen, onvoldoende ruimte op deze pc.
Externe harde schijf gebruiken, je maakt toch wel backups? Anyway, als Knoppix het niet kan, dan dus BartPE gebruiken. Dan boot je in Windows vanaf een USB stick, en moet je daarna de eigenaarsrechten veranderen.

Tip: gebruik de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif edit-mogelijkheid als je de laatste poster bent.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Probeer dan eens een Ubuntu Live CD (van dit jaar 9.04 ofzo), dan heb je wel NTFS lees en schrijfrechten, en moet het mogelijk zijn om een map te verwijderen. Werkt verder ongeveer hetzelfde als een Knoppix CD

[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 28-08-2009 17:45 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:39:
KNOPPIX_V5.1.1CD-2007-01-04-EN.iso
Die is oud :o
Download eens een nieuwe versie misschien...
Of een andere Live-CD distro zoals Ubuntu Jaunty.

[ Voor 37% gewijzigd door gertvdijk op 28-08-2009 17:46 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Voer eens een schijfcontrole uit? Misschien is er wel een sector slecht waardoor je hem niet kunt verwijderen.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik probeer de nieuwe knoppix nog 1 keer.

bedankt voor link

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:53

mokumouse

LOLstoel User

de recovery console al geprobeerd op de XP CD???? deze heeft een aantal commando's waarmee je ook ownership kan setten en daarna zooi kan weggooien. Lees deze link http://commandwindows.com/recovery.htm
even goed door eerst want standaard kan je niet alle commando's gebruiken in de recovery console.

komt er op neer dat je eerst een registry entry maakt die je in staat stelt om ongelimiteerd te werken in de console. Deze Methode zelf al vaker gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door mokumouse op 28-08-2009 17:57 ]

Blaat...

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet een map van een bestaande windows install!! Maar een losse map op een HDD waar windows NIET op draaid nu.

nou die nieuwe knoppix geeft direct foutmeldingen al bij het mounten van de drivers. Dus dat wordt helemaal niets. Ik krijg de drivers niet gemount...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 18:06 ]

• gertvdijk
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:05:
nou die nieuwe knoppix geeft direct foutmeldingen al bij het mounten van de drivers. Dus dat wordt helemaal niets. Ik krijg de drivers niet gemount...
Wat is die foutmelding? En waarom probeer je drivers te mounten? Bedoel je niet partities?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het is niet een map van een bestaande windows install!! Maar een losse map op een HDD waar windows NIET op draaid nu.

Dat heb ik ook gehad met een map die ik met Windows 7 had gemaakt. Die was onder Vista met geen mogelijkheid meer te verwijderen; met Ubuntu ging het prima :)

Verwijderd

Topicstarter
er is geen foutmelding, Ik boot de CD-rom. Net zoals bij die versie 5.

Alleen deze versie 6 mount niet vanzelf de drivers. Dus je hebt nog een parties ofzo. Als je dan handmatig mount (wat dus wel goed gaat in versie 5, mount / unmount). Krijg je gewoon een foutmelding dat het media niet gemount kan worden....allemaal heel onduidelijk,. kortom, ik kan nu niet eens bij me files.

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik ga Ubuntu dan maar proberen. Dat knoppix is niet echt wat...

• gertvdijk
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:10:
Alleen deze versie 6 mount niet vanzelf de drivers. Dus je hebt nog een parties ofzo. Als je dan handmatig mount (wat dus wel goed gaat in versie 5, mount / unmount). Krijg je gewoon een foutmelding dat het media niet gemount kan worden....allemaal heel onduidelijk,. kortom, ik kan nu niet eens bij me files.
Dat lijkt het er toch op dat er iets mis is met het filesystem. NTFS kent van die states waarin hij moet verkeren voordat je hem kan mounten. Bijvoorbeeld een NTFS partitie mounten die actief was bij een slaapstand (suspend to disk) of een unclean shutdown kan je niet mounten. Dus heb je Windows netjes afgesloten (uitschakelen PC) voordat je hem probeerde te mounten in Knoppix.
En geen man overboord... je kan ook gewoon Ubuntu of andere suggesties proberen in dit topic en dan eens rustig posten wat allemaal wel/niet (en waarom!) werkt.

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:53

mokumouse

LOLstoel User

Dat maakt voor mijn methode niet uit zolang D: maar de zelfde fysieke schijf is.

Blaat...

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:15:
Vanwege virus verdenking en omdat de hele windows instal overbodig is. Hij staat op de d-drive, dat is een oude windows install.
Allereerst:
Een oude virus installatie op een andere partitie staat kan een nieuwe installatie onmogelijk besmetten!

Ten tweede:
Heb je Take Ownership nu al geprobeerd?
Ook moet je nadat je ownership hebt recusief jezelf de nodige rechten toekennen.

Ten derde:
Als het echt niet wilt werken moet je eens kijken welk programma het bestand openhoudt, dit kan je met Process Explorer. Eens open, druk CTRL+F en zoek daar het bestand mee dat niet verwijderd wil worden.

Laat dat niets zien dan is er blijkbaar eerder iets aan de permissies, met acceschk.exe gevolgd door het bestand dat niet weg wil krijg je gedetailleerde informatie in verband met de permissies, plaats die even hier.

Anderzijds kan je ook natuurlijk ook een log maken met Process Monitor en terwijl het bestand te verwijderen. Hoe je een log maakt staat in de documentatie en als je deze upload kunnen we tot in de puntjes zien waarom het bestand niet weg wil.

Ten laatste:
Backup&Format! 8)

[ Voor 13% gewijzigd door TaraWij op 28-08-2009 18:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ubuntu is THA SH*T !

Zonder problemen in 1 keer de hele map met inhoud verwijderd.

Iedereen bedankt voor de hulp!

Gr. Herb
Pagina: 1