Ik heb het volgende stukje code:
De bedoeling is dat ik van een website met meerdere bindings er eentje verwijder.
Website test.nl heeft bijvoorbeeld de bindings:
test.nl
www.test.nl
en
www2.test.nl
Nou wil ik de binding test.nl verwijderen. Dit werkt echter niet op de manier zoals boven want de methode delete_ bestaat hier kennelijk niet voor. Ik kan geen enkel voorbeeld vinden op internet hoe het wel moet. Iemand enig idee?
Voor degenen die gisteren ook geholpen hebben bij dit probleem: ik heb het opgelost door eerst met 1 binding de website aan te maken en dan de overige bindings er op toe te voegen.
Edit:
Had nog zo'n stuk code gevonden maar ook dat werkt niet:
Groot probleem is dat ik niet zeker weet wat voor types ik mee te maken heb. Als ik kijk in het locals window is alles ook binding van het type SWbemServicesEx. Als ik binding als SWbemServicesEx Dim dan krijg ik lang niet alles te zien qua properties en methods met de intellisense. Er zijn properties aanwezig op het object ( zoals bijv. PhysicalPath bij een site) die dan niet met intellisense zichtbaar zijn? Geen idee hoe dat kan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Dim oIIS As WbemScripting.SWbemServicesEx Dim Bindingnaam As String, Websitenaam As String Bindingnaam = "test.nl" Websitenaam = "test.nl" Set oIIS = GetObject("winmgmts:root\WebAdministration") Set oSite = oIIS.Get("Site.Name='" & Websitenaam & "'") For Each binding In oSite.Bindings bindingArray = Split(binding.BindingInformation, ":") If StrComp(bindingArray(2), Bindingnaam) = 0 Then binding.Delete_ End If Next Set oSite = Nothing Set oIIS = Nothing |
De bedoeling is dat ik van een website met meerdere bindings er eentje verwijder.
Website test.nl heeft bijvoorbeeld de bindings:
test.nl
www.test.nl
en
www2.test.nl
Nou wil ik de binding test.nl verwijderen. Dit werkt echter niet op de manier zoals boven want de methode delete_ bestaat hier kennelijk niet voor. Ik kan geen enkel voorbeeld vinden op internet hoe het wel moet. Iemand enig idee?
Voor degenen die gisteren ook geholpen hebben bij dit probleem: ik heb het opgelost door eerst met 1 binding de website aan te maken en dan de overige bindings er op toe te voegen.
Edit:
Had nog zo'n stuk code gevonden maar ook dat werkt niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Dim oIIS As WbemScripting.SWbemServicesEx Dim Bindingnaam As String, Websitenaam As String Bindingnaam = "test.nl" Websitenaam = "test.nl" Set oIIS = GetObject("winmgmts:root\WebAdministration") Set oSite = oIIS.Get("Site.Name='" & Websitenaam & "'") For Each binding In oSite.Bindings bindingArray = Split(binding.BindingInformation, ":") If StrComp(bindingArray(2), Bindingnaam) = 0 Then oSite.Bindings.Remove(binding) End If Next Set oSite = Nothing Set oIIS = Nothing |
Groot probleem is dat ik niet zeker weet wat voor types ik mee te maken heb. Als ik kijk in het locals window is alles ook binding van het type SWbemServicesEx. Als ik binding als SWbemServicesEx Dim dan krijg ik lang niet alles te zien qua properties en methods met de intellisense. Er zijn properties aanwezig op het object ( zoals bijv. PhysicalPath bij een site) die dan niet met intellisense zichtbaar zijn? Geen idee hoe dat kan.
[ Voor 29% gewijzigd door Nutcaze op 28-08-2009 18:26 ]
Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.