Toon posts:

Some Questions

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Haaaai everyone..

Ik wil mijn pc upgraden (tja, wie niet), ben die PI 233 nu wel zat :)
Mijn gedachte is om een goedkope Slot 1 Celeron 366a te kopen, 128mb 133Mhz SDRAM en een goed stabiel bijdetijds moederbord.
Ik wil dus gaan overklokken en als de prijzen van de PIII zakken en snelle PIII cpu kopen.
Maar voorlopig dus de Celeron 366.
Welk moederbord kan ik nu het beste aanschaffen?
Abit? Asus? Chaintech? Gigabyte?
Het moet dus een moederbord zijn die kan overklokken en dus ook later een snelle PIII aankan.
Ik heb geen ervaring met overklokken enzo dus wie kan mij vertellen wat een goed moederbord is voor hetgene wat ik wil...
En dan hebben we nog de koeling, als je wil gaan overklokken dan een standaard Celeron koeler van 3 tientjes ofzo wel niet genoeg zijn.
Als iemand ook daar een suggestie voor heeft graag.

Oowja, nog een vraag...
Is de Celeron 366 Slot 1 nou degene die je NIET kan overklokken of nou juist de Celeron 366 PPGA?

GreeeTz
The Force

Verwijderd

ik heb een asus P3B-F, is een leuk mobo tje, 5 of 6 PCI, t/m 1GB aan dimms, kan proc. aan tot 800 Mhz (uit me hoofd) vind ik wel lekker werken, heb hem voor hetzelfde doel gekocht als jij: nu een goedkope celly en later een dikke P3, maar deze gaat tot 800, ik weet niet of er zijn die hoger komen( >1Ghz ?? :) )

Verwijderd

Topicstarter
Welke Celeron gebruik jij nu dan?
En op hoeveel Mhz draai'tie?

Verwijderd

ABit heeft leuke boards (BE).

Trouwens, ff iets over die "Slot 1 366a": die bestaat niet!
Je had de eerste Celeroon (300, slot 1), daarna de 300a (Slot1, met cache), en daarna de 333 (slot1, cache, zonder 'a').

Alle hogere varianten zijn PPGA (socket 370), en hebben uiteraard cache (de enige cache-loze is de 300).

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

De cellie 266 is ook cacheloos, en waardeloos.

Een 366 is goed op te klokken naar bijv 550. De meeste redelijk recente exemplaren trekken dat wel. De verkrijgbaarheid is echter zeer slecht, wellicht dat je tweedehands er 1 tegenkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik ergens in een winkel nog een Celeron 366 vind kan ik die gewoon overklokken?
Er zijn toch 366 die je NIET kan overklokken? Of ben ik nu weer in de war met iets anders....

Verwijderd

Ff over de Slot 1 celeron 366 , die bestaat dus wel . Hier in Eindhoven bij Paradigit hebben ze tot voor kort Celerons tot 433 of 466 Slot 1 in de prijslijst gehad . Maar het zijn toch echt de ppga's die je moet hebben .

Verwijderd

ik heb op die p3b-f een msi slot 1 > socket 370 converter en een celly 366, die loopt nog op die snleheid, ik wil binnenkort gaan beginnen met waterkoeling, maar heb geen nauwkeurige temp. meting :( zie topic "ik vertrouw het niet..." ff

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Asus P3B-F moederbord is het stabielste moederbord voor overklokken >:) >:) >:)

Verwijderd

Topicstarter
Dus het wordt een Celly 366 PPGA
Oke, daar ben ik uit. Nu mobo...

Asus P3B-F vs Abit BE6-II

Welke???
Hij moet niet alleen goed zijn in overklokken maar ook "meest toekomst ready" zijn :)

Verwijderd

Effe een paar ;) antwoorden;

1&6) neem een celeron 366 ppga.

3) neem daarbij een msi-converter (1 vd beste, zoniet de beste :) )

4a)Moederbord --> Abit.Nooit problemen met overklokken. Maarja, die 366 kan op de meeste planken, ook Asus of G'byte, 550 aan.
4b)Abit be6 II is echt de beste keus.

5)Koeler van 3 tientjes op de celly? Moet lukken.

enough? :) :) :)

Verwijderd

P3B-F is inderdaad het stabielste bord , maar voor overklokken zou ik de BE6-II nemen , veel meer bussnelheden.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

Asus P3B-F vs Abit BE6-II

Asus is een hele grote onderneming Abit een kleintje, beide hele goede borden, het is een keus tussen Sinterklaas en de Kerstman, alletwee welkom :)

Asus is heel stabiel maar Abit kan je per losse Mhz overklokken dus kan je werkelijk tot het dak, maar of je nu 133 of 135 draait merk je volgens mij toch niks meer van.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:47
a) je moet de ppga versie hebben
b) je moet dat abit-moederbord kopen, veel bussnelheden en een stabiel bord
Pagina: 1