[VPN] behoud IP voor hosting

Pagina: 1
Acties:

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:31
Hallo,

Het volgende: om o.a. contact te maken met de exchange server moet ik een VPN connectie aanleggen. Nu ben ik inmiddels zover dat ik een VPN verbinding moet zien als een draad dat aan de andere kant verbonden wordt met internet. Gevolg, ik heb geen eigen IP meer en alles gaat via de internetverbinding aldaar.

Nu wil ik binnenkort graag een servertje online hebben, welke ik wil benaderen via mijn IP. Maar dit IP is niet bereikbaar als VPN aanstaat.

Ik kan via google niet de juiste term vinden om specifiek in de router aan te geven wat via de tunnel moet gaan en wat via mijn internetverbinding. Ik heb een WRT320N Router, van de familie linksys-cisco.

Als jullie een term weten waar ik op moet googlen, een pagina hebben oid dan hoor ik dat graag! Alvast bedankt!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
Dan staat je routing niet goed. Je internet zal normaliter niet over een tunnel gaan,maar gewoon over je eigen verbinding.

Overigens is VPN voor exchange onnodig, als je RPC-over-https tenminste fatsoenlijk configureerd. Dan ben je ook van je hele issue af.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:57
kun je geen vpn opzetten vanuit je os en de external gateway niet gebruiken? Dan heb je en een VPN up en internet zal gewoon over je eigen connectie gaan

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:31
@Dennism:

De spijker op de kop zover ik het nu kan overzien. Heb er even wat over gelezen (external gateway), onder andere hier.

Het is inderdaad de instelling die ik hebben moet! Bedankt zover!