Toon posts:

Ati 3450 en combineren DVI (plasma) en VGA (7" LCD), clone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn HTPC wil ik graag mijn plasma tv (via dvi uitgang) als het interne 7" LCD schermpie met alleen vga-aansluiting tegelijk kunnen gebruiken in clone mode. Met mijn helaas doorgebrande ATI X1300 kaartje ging dat prima (meteen bij het opstarten al) als ik maar heel oude ATI drivers gebruikte voor XP. Met Windows7 ging het niet, de beta wilde geen 720*576 als resolutie, wou minimaal 1024*800 of zo.

Met een ATI 4350 kon ik het niet meer werkend krijgen, die was officieel ook niet dual screen, ik heb nu een 3450 gekocht waar ik het ook niet mee voor elkaar krijg. Met zoeken op het internet vind ik maar 1 beschrijving van deze kwestie, iemand meldt het aan het werk gekregen te hebben door een paar keer de DVI-aansluitingen te verwisselen. Mijn versie van de 3450, van MSI, heeft echter maar 1 DVI-aansluiting en een VGA-aansluiting. Ik heb gewoon beeld op de plasma TV, maar als ik de VGA-(D-sub) aansluiting ook gebruik valt het beeld op de TV weg tot ik de VGA-aansluiting weer ontkoppel. Via de VGA-aansluiting heb ik op het 7"LCD scherm prima beeld bij het opstarten, maar via XP helemaal geen beeld...

De FAQ voor multi monitor setup heb ik bestudeerd, andere topics over de ATI 34** serie ook maar ik kwam dit specifieke onderwerp niet tegen.

Heeft iemand een tip?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 16:14 . Reden: Duidelijker omschrijving ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je dit soort lage resolutie wil gebruiken kun je dit het beste via de catalystdrivers instellen. Zo heb ik een 600*800 10" (in pivot dus) als 2e monitor draaien. Daar kan ik vanuit Vista ook niet standaard die reso instellen, maar via de catalystdriver gaat het prima.

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de tip, het instellen van een lage resolutie lukte bij mijn hardware en Windows7 helaas ook niet via catalyst drivers.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 20:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
En als je de 7" eerst als primair aansluit en vervolgens de TV?

Verwijderd

Topicstarter
Als primair aansluiten regel je met catalyst control center geloof ik? Tot dusverre kreeg ik met XP geen beeld op de 7" via VGA (D-sub), maar ik probeer het nog eens, dank voor de tip.

De videokaart is deze:
http://eu.msi.com/index.p...&cat2_no=137&prod_no=1398

hardwarematig zit er geen 1e en 2e dvi-aansluiting op, imho

Als ik de PC opstart met de 7" lcd via een DVI-to-VGA adapter krijg ik prima beeld op dat kleine schermpje, ik kan dan alleen niet via de drivers het eea correct instellen om later het plasma scherm aan die DVI uitgang te hangen en de 7" weer aan de D-sub/VGA uitgang.
De manual van de videokaart zegt over dit onderwerp overigens niets...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 19:48 . Reden: info over uitkomst alleen aansluiten 7" LCD via dvi ]