Toon posts:

Onkio TX-SR507 met welke boxen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.198 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een 5.1 home cinema set van rond de 500 euro in de kleur zwart.
Onze woon kamer is 4 bij 8 meter en het stuk waar ik de home cinema set wil neer zetten (voor in de kwamer) i s 4 bij 4 meter. In de nabije toekomst ben ik van plan om een PS3 (lite) te kopen waarop ik bleu ray wil gaan af spelen. Ook hebben wij een Panasonic tv met Viera link.

De receiver die ik aan wil gaan schaffen is de Onkyo TX-SR507.
Deze receiver heb ik gekozen wegens het feit hij ook de HD codecs ondersteund en RIHD heeft waarmee ik hem samen kan laten werken met de Viera link die onze Panasonic tv heeft.
Ook lees ik op diverse plaatsen dat de kwaliteit prijs verhouding van deze set erg goed is.

Onkyo TS-SR507
Deze is te koop voor ongeveer €270,-
Nu houd ik dus ongeveer €230 euro over voor een luidspreker set.

Onkio heeft ook een complete home cinema set met HT-S6205 deze set bevat ook de TX-SR507 Receiver. Zie hier.
Deze set bevat ook een ipod dock deze is voor mij niet essentieel.
De HT-S6205 is te koop voor ongeveer €530,-

Alleen heb ik begrepen uit dit topic dat de boxen niet geweldig zijn.

Vandaag naar een audio winkel geweest maar ik moet eerlijk zijn dat ik het moeilijk vond om te beoordelen of het de set iets was dit komt mede door de drukte in de winkel.

Mijn vraag is wat kan ik het beste doen, kiezen voor de complete set (TX-SR507) of voor een losse boxen set en zo ja welke merk/type moet ik me eigen dan gaan richten?

Ik zie jullie antwoord met belangstelling te gemoed.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 14:53 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
230 euro voor speakers? koop een goede headset.

Serieus, je wilt HD sound over low budget speakers afspelen. Dat heeft geen zin.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Topicstarter
Dus jij raadt aan, koop een goed kopere receiver want je hebt niks aan die hd sound.
En koop dan betere boxen...

En aan welk budget moet ik gaan zitten om wel iets te hebben aan HD-sound?

Verwijderd

Als je onder de pak 'm beet 750,- per speaker gaat uitgeven zou ik mij niet druk maken om hd-audio. In de meeste gevallen is het gewoon een placebo effect. Je zou gewoon moeten gaan luisteren naar combinaties van luidsprekers en receivers in een normale zaak.

Verwijderd

Hoi iedereen,
Ik wil heel graag de TX SR-507 receiver aanschaffen.

Mijn dilemma is de volgende:
- Kan ik met mijn huidige speakers bose acoustimass 5-III (stereo set) al genoeg verder, of
- Kan ik beter de HT-S6205 kopen. Dat is de 507 receiver met 5.1 speakers van Onkyo.

Ik ben bang dat de Onkyo speakers tegen vallen tegen de speakers die ik nu heb, maar die zijn weer geen 5.1.

Elk advies is welkom,
Thanks.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:35:
Hoi iedereen,
Ik wil heel graag de TX SR-507 receiver aanschaffen.

Mijn dilemma is de volgende:
- Kan ik met mijn huidige speakers bose acoustimass 5-III (stereo set) al genoeg verder, of
- Kan ik beter de HT-S6205 kopen. Dat is de 507 receiver met 5.1 speakers van Onkyo.

Ik ben bang dat de Onkyo speakers tegen vallen tegen de speakers die ik nu heb, maar die zijn weer geen 5.1.

Elk advies is welkom,
Thanks.
Hoi Ariebadslipper en welkom op GoT :W,

Ten eerste heb je met je registratie als het goed is de De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid doorgelezen. Daar staat onder andere in dat groeten in een post niet nodig is.

Ten tweede ben je nu een topic aan het kapen. Dat wil zeggen dat je je vraag stelt in een topic wat van iemand anders is wat je nu naar eigen hand probeert te zetten. Beter is om je vraag te stellen in een verzameltopic van dit merk receiver. Dus dat zou in dit geval Daar zijn ze dan: Onkyo TX-SR607 507 en 307 zijn. Mogelijk kan je ook een eigen topic aanmaken, maar let wel dat een eigen topic aan voorwaarden moet voldoen: AUD beleid. Lees dat topic goed door; dan begrijp je ook waar een goede TS wel aan voldoet.

Houd er dus rekening mee dat GoT een discussieforum is en dat wij niet voor jou kunnen besluiten welke set beter is, dat is namelijk helemaal aan jezelf. Ga daarom eens langs een BCC of andere mediawinkel waar de HT-S6205 staat en deze beluisterd kan worden. Dan kan je luisteren en beslissen wat een goede keuze is: de HT-S6205 kopen of de oude speakers houden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.