Ik ben met mijn nieuwe computer bezig en heb een klein probleem. Ik heb twee videokaarten gekocht. Niet omdat ik zonodig in een Crossfire opstelling wil werken, maar omdat ik drie monitoren wil aansluiten. Als 1 videokaart in de computer zit, dan start hij. Als de tweede kaart erbij komt, dan blijft het scherm zwart. ik zie ook geen POST. Ik hoor wel de normale piepjes, maar voor de rest kan ik niet zien of alleen de schermen zwart blijven, of dat ook de computer niets meer doet.
Even de belangrijkste componenten van mijn systeem:
MSI X58 platinum moederbord
Core i7 975
2x Saphire Raedon HD 4890 OC (Crossfire kabels NIET aangesloten)
12 GB RAM (6x2 GB)
Antec 850 Watt voeding.
De kaarten zijn correct aangesloten en de voeding zegt expliciet dat hij geschikt is voor twee videokaarten (2xPCI-E).
Er zijn nog een paar dingen die ik wil testen, maar waar ik nog niet aan toegekomen ben. Ook zag ik dat er een nieuwere versie van de bios uit is. Die ga ik straks flashen.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of wat ik nog zou kunnen proberen?
O ja. Ook nog even van belang om te vermelden: Ik ben niet aan het overklokken geweest.
Even de belangrijkste componenten van mijn systeem:
MSI X58 platinum moederbord
Core i7 975
2x Saphire Raedon HD 4890 OC (Crossfire kabels NIET aangesloten)
12 GB RAM (6x2 GB)
Antec 850 Watt voeding.
De kaarten zijn correct aangesloten en de voeding zegt expliciet dat hij geschikt is voor twee videokaarten (2xPCI-E).
Er zijn nog een paar dingen die ik wil testen, maar waar ik nog niet aan toegekomen ben. Ook zag ik dat er een nieuwere versie van de bios uit is. Die ga ik straks flashen.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of wat ik nog zou kunnen proberen?
O ja. Ook nog even van belang om te vermelden: Ik ben niet aan het overklokken geweest.
[ Voor 4% gewijzigd door feuniks op 28-08-2009 14:33 ]