computer start niet met twee videokaarten

Pagina: 1
Acties:

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08-2025
Ik ben met mijn nieuwe computer bezig en heb een klein probleem. Ik heb twee videokaarten gekocht. Niet omdat ik zonodig in een Crossfire opstelling wil werken, maar omdat ik drie monitoren wil aansluiten. Als 1 videokaart in de computer zit, dan start hij. Als de tweede kaart erbij komt, dan blijft het scherm zwart. ik zie ook geen POST. Ik hoor wel de normale piepjes, maar voor de rest kan ik niet zien of alleen de schermen zwart blijven, of dat ook de computer niets meer doet.

Even de belangrijkste componenten van mijn systeem:
MSI X58 platinum moederbord
Core i7 975
2x Saphire Raedon HD 4890 OC (Crossfire kabels NIET aangesloten)
12 GB RAM (6x2 GB)
Antec 850 Watt voeding.

De kaarten zijn correct aangesloten en de voeding zegt expliciet dat hij geschikt is voor twee videokaarten (2xPCI-E).

Er zijn nog een paar dingen die ik wil testen, maar waar ik nog niet aan toegekomen ben. Ook zag ik dat er een nieuwere versie van de bios uit is. Die ga ik straks flashen.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of wat ik nog zou kunnen proberen?

O ja. Ook nog even van belang om te vermelden: Ik ben niet aan het overklokken geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door feuniks op 28-08-2009 14:33 ]

Verwijderd

probeer eens te starten alleen met de kaart die je erbij hebt gezet

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 15:56
Heb je er wel al drie schermen aanhangen? Zo niet, misschien gebruikt hij dan de 2e kaart als primaire kaart (instelbaar in het bios als het goed is)

Roomba E5 te koop

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Had ik ook. Ik had met mijn nieuwe machine waar 2 x HD4890 in zit ook een zwart scherm de eerste keren. Bleek dat ik de monitor eerste videokaart aan moest sluiten.. Wist ik veel. |:(

Ga desnoods alle aansluitingen een keer af, dan heb je vanzelf een keer de goeie.

• feuniks
Ik heb hem momenteel nog in de woonkamer staan (dat was handiger met assembleren) en nog niet op mijn werkkamer. Daardoor hangt er nog maar 1 scherm aan. Ik meende dat ik alle vier de connectoren gehad had, maar dat weet ik niet 100% zeker. Ik zal dat vanavond gaan testen. Misschien dat ik het systeem niet lang genoeg aan staan heb gehad. Het feit dat anderen ook meldingen maken van hetzelfde probleem vind ik in ieder geval hoopgevend. Google was namelijk niet mijn vriend in deze. Ik kan in de bios niet aangeven welde PCI-E poort 1 is. Ik kan alleen aangeven PCI-E of PCI. Ik heb de eerste PCI-E poort voor mezelf gedefinieerd door op het moederbord te kijken. Wellicht werkt het intern tochj andersom dan de nummering.

• feuniks
Dat deed het hem inderdaad. Het moederbord is eigenlijk verkeerd gelabeled. Wat PCI-E 1 zou moeten zijn, is eigenlijk twee. Dank jullie voor jullie hulp. Deze mag op slot.
Pagina: 1