Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Uit mijn hoofd:
dit mobo wat je hebt ondersteund dit niet: gelijktijdig gebruik van simms en dimms, dus al klopt je spanning, je mobo kan het niet aan met de adreslijnen.
Anders: gewoon proberen, start hooguit niet op, en met pech je dimm kapot.
dit mobo wat je hebt ondersteund dit niet: gelijktijdig gebruik van simms en dimms, dus al klopt je spanning, je mobo kan het niet aan met de adreslijnen.
Anders: gewoon proberen, start hooguit niet op, en met pech je dimm kapot.
I play my enemies like a game of chess...
Kijk even goed in je manual van je mobo!
Edo DIMM werken meestal ook gewoon op 3,3 V
en niet op 5!!!
Tevens wordt er vaak gezegd dat het wel ZOU moeten kunnen, maar geeft vaak in de praktijk problemen. Ken verschillende praktijk voorbeelden waarbij menig EDO Dimm naar het volgende leven zijn geholpen omdat het moederbord op een geven moment problemen krijgt met het juist aansturen van de voltages
Suc6
Edo DIMM werken meestal ook gewoon op 3,3 V
en niet op 5!!!
Tevens wordt er vaak gezegd dat het wel ZOU moeten kunnen, maar geeft vaak in de praktijk problemen. Ken verschillende praktijk voorbeelden waarbij menig EDO Dimm naar het volgende leven zijn geholpen omdat het moederbord op een geven moment problemen krijgt met het juist aansturen van de voltages
Suc6
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Het mobo ondersteund het wel .. alleen maar op 1 dimmbank als je ook al de eerste 2 simmbankjes in gebruik hebt ( en ik heb alles bezet wat simmen betreft ).
Probleem alleen nu is dat die dimmen die ik heb gehad op de een of andere manier niet passen ( ik heb het met een dimm uit mijn andere machine geprobeerd en die paste wel ) toen ik ze ging vergelijken bleek 1 van de uitsparingen 2mm verschoven te zitten vaag zeg maar .. dus daar kunnen we niks mee .. jammer
Probleem alleen nu is dat die dimmen die ik heb gehad op de een of andere manier niet passen ( ik heb het met een dimm uit mijn andere machine geprobeerd en die paste wel ) toen ik ze ging vergelijken bleek 1 van de uitsparingen 2mm verschoven te zitten vaag zeg maar .. dus daar kunnen we niks mee .. jammer
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Verwijderd
Ik ben bang dat je alleen dim of sim moet kiezen, ik heb hetzelfde ook eens gehad, maar het wou met geen mogelijkheid aan de praat...
to bad
Op m'n oude Abit SM5 werkt 't prima (2*dimm-4*simm),
als je manuel zegt dat 't ondersteund word let dan op als je geen 5V dimms hebt die werken zeker niet samen met je simms.
Hoogst waarschijnlijk moet je op zoek naar 3.3V unbuffered Dimms, Suk6
als je manuel zegt dat 't ondersteund word let dan op als je geen 5V dimms hebt die werken zeker niet samen met je simms.
Hoogst waarschijnlijk moet je op zoek naar 3.3V unbuffered Dimms, Suk6
Verwijderd
gaat niet je hebt je simmen al volWaarop zowel een Dimm slot al 4 simm banken zitten. ( de simm bankjes zitten al bomvol )
of dimm of simm
als je twee dimmbanken hebt zou je meestal nog kunnen swappen
dimm in 1 simm in 3 en 4 bv.
of het zou zo moeten zijn dat die ene dim
maar 2 simmbanken wegtrekt
dan zou je een dimm en 2 simmen kunnen doen
effe een dim lenen en met sandra effe kijkken
waar hij allemaal geheugen ziet (welke banken)
ziet ie in 1,2,3en 4 dan is t onmogelijk
het beste kun je kijken wat er in het boekje van je mobo vermeld staat.. werkt beter dan dat iedereen zegt wat ie misschien denkt 
mijn p1 mobo kon bijv. wel dimms en simms tegelijk aanspreken. Maar onder voorwaarde dat dimm2 en simm1,2 niet tegelijk konden worden gebruikt. Voor de dimms kon je het voltage instellen op 3.3 of 5V.
Maar dr zijn dus ook weer mobo's die het gebruik van dimms/simms tegelijk NIET ondersteunen.. enige uitkomst is dus de manual.
Dan moet je ook nog opletten dat sommige borden (of de bios ervan) geen dimms kan gebruiken die groter zijn dan bijv. 32MB. Toen die bordjes op de markt kwamen waren sdram-dimms er nog niet zo lang dus ondersteuning is soms wat brak..
mijn p1 mobo kon bijv. wel dimms en simms tegelijk aanspreken. Maar onder voorwaarde dat dimm2 en simm1,2 niet tegelijk konden worden gebruikt. Voor de dimms kon je het voltage instellen op 3.3 of 5V.
Maar dr zijn dus ook weer mobo's die het gebruik van dimms/simms tegelijk NIET ondersteunen.. enige uitkomst is dus de manual.
Dan moet je ook nog opletten dat sommige borden (of de bios ervan) geen dimms kan gebruiken die groter zijn dan bijv. 32MB. Toen die bordjes op de markt kwamen waren sdram-dimms er nog niet zo lang dus ondersteuning is soms wat brak..
Pagina: 1