Bios Veranderen Acer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 23:18
Ik heb mijn moederbord de P5E-Vm DO meerdere keren de bios van willen veranderen maar om een of andere reden lukt dit niet en acer wil het er niet over hebben (e-mails na weken niet beantwoord ,meerdere keren gebeld) maar niks werkt!! :X :X ;(

Hulp is welkom!!

Edit: oplossing gevonden bedankt voor hulp!!

[ Voor 8% gewijzigd door Wowgman op 28-08-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
Wil BTW Bios veranderen omdat ik wil overclocken maar met die acer bios gaat dit niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Als het een Acer plankje is.. zou je je bij een acer bios moeten houden ben ik bang..
Overigens specs zijn welkom :)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Wat voor een bios wil je erin doen dan? Lang niet altijd zijn voor een OEM gefabriceerde bordjes exact gelijk aan erop lijkende retail exemplaren, dus een bios van zo'n bord overzetten kan niet altijd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
PC Specs:

ASUS P5K-VM DO moederbord
ATI radeon HD4850 Videokaart
4 G ram 800Mhz ddr2
q6600 quadcore 2,4 ghz

linkje naar moederbord specs:

http://tweakers.net/price...s-p5e-vm-do.html#tab:info

[ Voor 34% gewijzigd door Wowgman op 28-08-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:04
De P5E-VM DO is van het merk Asus, niet Acer ;)
Staat de nieuwste bios er al op (is versie 0902)?
Trek ook eens een foto van je bios zodat we kunnen zien welke functies er wel en niet zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Malantur op 28-08-2009 13:38 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
@ Nielson: een andere bios dan dat er nu op zit degene van Asus die bij het bord hoort.

@ Malantur: Kan de nieuwste bios er niet opzetten doordat er een error optreed bij het starten van het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:04
Wat voor een error?
Maar ik moet wel zeggen dat het veiliger is om een bios te flashen vanuit dos, niet vanuit windows.
Er zijn genoeg guides te vinden op google om een bios te flashen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Wowgman schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:37:
@ Nielson: een andere bios dan dat er nu op zit degene van Asus die bij het bord hoort.
Je had het over Acer, daar zit nogal een verschil in. En een andere bios dan die van Asus gaat niet werken, elke bios is specifiek aangepast aan het bord.
@ Malantur: Kan de nieuwste bios er niet opzetten doordat er een error optreed bij het starten van het programma.
Wat gaat er exact mis dan, je probeert toch niet onder Windows met het dos-tooltje te flashen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
Exacte woorden van error zijn : Error:Loading Driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
Dos OMG dat ik dat niet heb geprobeerd Thnks ga het nu uitproberen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
Kep het via een bootable disk gedaan zoals asus voorstelt.
maar helaas pakt hij de bios niet omdat hij aangeeft dat er nog geen asus bios opstaat.
er staat nu een acer bios op.
de bios die ik heb gedownload is hier te vinden + de tool die ik ervoor probeerde te gebruiken http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=BcnnZhKxoh65jfIC en gewoon de nieuwste versies gepakt.

[ Voor 73% gewijzigd door Wowgman op 28-08-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:50

E-Vix

Nu met sneeuw!

Hoe heb je het geprobeerd vanuit DOS? Heb je onder windows simpelweg een command prompt geopend (=fout) of heb je een bootable disk (3.5", CD of USB stick) gemaakt en het daaruit geprobeerd?
Kan je ook iets duidelijker zijn met je specs? Wat heb je nou precies? Ik kan namelijk geen enkele Acer met typenummer P5E-Vm DO vinden. Wel Asus. En dat zijn toch echt 2 compleet verschillende merken. Ik ga er maar vanuit dat je Asus bedoelt.
Welk bios heb je gedownload? Kan je daar een linkje van plaatsen zodat we zeker weten dat je wel de juiste gedownload hebt? Een bios voor een P5E-Vm DO is namelijk iets anders dan voor een P5E-Vm of een P5E-V.
Welke tool gebruik je om je bios te flashen? Waar heb je die vandaan, en hoe heb je die geprobeerd aan te roepen?

p.s. In plaats van telkens een nieuwe post aan te maken is het wenselijk om als er nog niemand na jouw laatste post gereageerd heeft je oude post te editen. Dat kan met het edit knopje rechts bovenaan je post.

[ Voor 11% gewijzigd door E-Vix op 28-08-2009 14:36 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Wowgman schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:23:
Kep het via een bootable disk gedaan zoals asus voorstelt.
maar helaas pakt hij de bios niet omdat hij aangeeft dat er nog geen asus bios opstaat.
er staat nu een acer bios op.
de bios die ik heb gedownload is hier te vinden + de tool die ik ervoor probeerde te gebruiken http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=BcnnZhKxoh65jfIC en gewoon de nieuwste versies gepakt.
Leuk dat je de edit knop nu wel gevonden hebt, maar het is natuurlijk niet handig om jouw antwoorden op mijn vragen in de post voor mijn post te plaatsen. Dat had gewoon in een nieuwe post gemogen.

Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat je dus een Acer Veriton T661 hebt.
Als ik de foto's uit jouw review bekijk en vergelijk met een Asus P5E-Vm DO dan is het eerste wat mij opvalt dat het een compleet ander moederbord is!
Jouw Acer Veriton T661:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/13454/10870.jpg

Asus P5E-Vm DO:
Afbeeldingslocatie: http://www.alinx.ca/picture/1849_l.jpg

Ik weet niet waarom je denkt dat het een Asus P5E-Vm DO is die er in zit, maar dat is het in ieder geval niet. Daarom kan je hem dus ook niet flashen met dat Asus bios. Die is simpelweg niet voor jouw moederbord gemaakt. Als je er een ander bios op wilt hebben, dan zal je dus op de Acer site moeten kijken of ze die toevallig ook beschikbaar hebben.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
Volgens de omschrijvingen en handleiding die ik van acer heb gekregen is het een P5E-Vm DO ik zag het ook al dat het een ander moederbord was hier heb ik acer ook over opgebeld volgens hun was het het zelfde moederbord alleen met een andere layout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Wowgman schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:26:
Volgens de omschrijvingen en handleiding die ik van acer heb gekregen is het een P5E-Vm DO ik zag het ook al dat het een ander moederbord was hier heb ik acer ook over opgebeld volgens hun was het het zelfde moederbord alleen met een andere layout...
Ik heb het vermoeden dat dat dan om de een of andere reden niet helemaal klopt. Als ik de specs van de T661 lijken die wel overeen te komen met een P5E-VM DO moederbord, maar als ik het moederbord bekijk dat in jouw systeem zit komt het gewoonweg niet overeen.
Uiteraard gebeurt het wel eens dat een fabrikant aanpassingen maakt aan de layout van een moederbord, maar normaalgesproken doen ze dit alleen om verbeteringen door te voeren, en niet om het zelfde moederbord voor een andere fabrikant uit te brengen. Een moederbord is namelijk best complex, en het kost dus een hoop tijd en geld om het aan te passen. Er moet namelijk met van alles en nog wat rekening gehouden worden. Uiteindelijk levert het zowel Asus als Acer helemaal niets extra's op om het aan te passen.
Wellicht dat er normaalgesproken wel een P5E-VM DO moederbord in een T661 hoort te zitten, maar het lijkt er toch echt op dat die niet in deze zit. Mogelijk is het systeem af fabriek al voorzien van een ander moederbord omdat óf de P5E-VM DO moederborden niet meer leverbaar waren, of omdat ze simpelweg het model aangepast hebben. Zo lang niet in de officiele specs een specifiek moederbord wordt aangegeven kunnen ze er namelijk alles in proppen wat ze maar willen.

Even een simpele controle, tel eens hoeveel SATA poorten er op jouw moederbord zitten. Dit kan ik op de foto's niet goed zien, maar het lijken er in ieder geval geen 6. Een P5E-VM DO moet er namelijk 6 hebben.Al pas je het ontwerp van een moederbord aan, danpas je de specs (zoals het aantal SATA poorten) niet zomaar even aan. Het zelfde kan je voor de PCI en PCI-E sloten doen. Daar lijkt er sowieso al eentje van te ontbreken op jouw foto. Als dit echt niet klopt, dan zou ik toch nog maar even aankloppen bij degene die je de computer verkocht heeft en/of bij Acer. Simpelweg omdat het systeem dan niet overeen zou komen met de specs...

Overigens zou je ook je probleem bij Acer voor kunnen leggen. Tenminste, ik neem aan dat je een probleem hebt en daarom dus het bios up wil graden. Wellicht hebben zij nog een nieuwere bios voor je beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
TS wil een andere bios om te gaan overklokken, maar dan had 'ie beter geen OEM pc kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
Na even te hebben gebeld naar acer en Everest te hebben gedraaid blijkt er toch een ander moederbord in te zitten namelijk:

Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 64-0100-001131-00101111-031408-Bearlake$1AAAA000_RELEASE 03/14/2008 THIS BIOS IS EXCLUSIVELY FOR ACER ONLY
Moederbordnaam Acer EQ35M

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel AGTL+
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 267 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 1067 Mhz
Bandbreedte 8533 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type Dual DDR2 SDRAM
Bus Breedte 128 bit
DRAM:FSB verhouding 12:8
Werkelijke kloksnelheid 400 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 800 Mhz
Bandbreedte 12800 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen
Bus Type Intel Direct Media Interface

Moederbordfabrikant
Firmanaam Acer Inc.
Productinformatie http://us.acer.com/acer/product.do
BIOS Download http://us.acer.com/acer/service.do
Driver Update http://driveragent.com?ref=59
BIOS upgrades http://www.esupport.com/biosagent/index.cfm?refererid=40

Maar krijg niet alsnog de P5E-Vm DO omdat mijn systeem is open gemaakt(sticker op achterkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Maar snap nog steeds niet hoe je erbij komt dat er een P5E-VM DO in zou horen te zitten, staat niks over in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
Volgens acer zit er een P5E-VM DO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Wowgman schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:35:
Na even te hebben gebeld naar acer en Everest te hebben gedraaid blijkt er toch een ander moederbord in te zitten namelijk:

Moederbordnaam Acer EQ35M

Maar krijg niet alsnog de P5E-Vm DO omdat mijn systeem is open gemaakt(sticker op achterkant)
Die sticker mag geen beperkende voorwaarde zijn over het wel of niet correct leveren van een systeem. Je bent er nu namelijk juist doordat je die sticker verbroken hebt achter gekomen dat niet het juiste moederbord in jouw systeem geleverd is. Ook is er niets kapot aan jouw systeem, en zelfs dan is het nog een twijfelgeval of een sticker je garantie mag beperken.
Ik zou als ik jou was nogmaals contact met Acer opnemen, en gewoon glashard zeggen dat je niet geleverd hebt gekregen waar je voor hebt betaald, en dat je van hun verwacht dat ze met een passende oplossing zullen komen. Als ze dan weer beginnen te zeuren over een sticker, dan kan je gewoon tegen ze zeggen dat een sticker niet mag bepalen of je wel of niet de juiste hardware van Acer geleverd krijgt. Dat zou helemaal van de zotte zijn.

Pagina: 1