Wowgman schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:26:
Volgens de omschrijvingen en handleiding die ik van acer heb gekregen is het een P5E-Vm DO ik zag het ook al dat het een ander moederbord was hier heb ik acer ook over opgebeld volgens hun was het het zelfde moederbord alleen met een andere layout...
Ik heb het vermoeden dat dat dan om de een of andere reden niet helemaal klopt. Als ik de specs van de T661 lijken die wel overeen te komen met een P5E-VM DO moederbord, maar als ik het moederbord bekijk dat in jouw systeem zit komt het gewoonweg niet overeen.
Uiteraard gebeurt het wel eens dat een fabrikant aanpassingen maakt aan de layout van een moederbord, maar normaalgesproken doen ze dit alleen om verbeteringen door te voeren, en niet om het zelfde moederbord voor een andere fabrikant uit te brengen. Een moederbord is namelijk best complex, en het kost dus een hoop tijd en geld om het aan te passen. Er moet namelijk met van alles en nog wat rekening gehouden worden. Uiteindelijk levert het zowel Asus als Acer helemaal niets extra's op om het aan te passen.
Wellicht dat er normaalgesproken wel een P5E-VM DO moederbord in een T661 hoort te zitten, maar het lijkt er toch echt op dat die niet in deze zit. Mogelijk is het systeem af fabriek al voorzien van een ander moederbord omdat óf de P5E-VM DO moederborden niet meer leverbaar waren, of omdat ze simpelweg het model aangepast hebben. Zo lang niet in de officiele specs een specifiek moederbord wordt aangegeven kunnen ze er namelijk alles in proppen wat ze maar willen.
Even een simpele controle, tel eens hoeveel SATA poorten er op jouw moederbord zitten. Dit kan ik op de foto's niet goed zien, maar het lijken er in ieder geval geen 6. Een P5E-VM DO moet er namelijk 6 hebben.Al pas je het ontwerp van een moederbord aan, danpas je de specs (zoals het aantal SATA poorten) niet zomaar even aan. Het zelfde kan je voor de PCI en PCI-E sloten doen. Daar lijkt er sowieso al eentje van te ontbreken op jouw foto. Als dit echt niet klopt, dan zou ik toch nog maar even aankloppen bij degene die je de computer verkocht heeft en/of bij Acer. Simpelweg omdat het systeem dan niet overeen zou komen met de specs...
Overigens zou je ook je probleem bij Acer voor kunnen leggen. Tenminste, ik neem aan dat je een probleem hebt en daarom dus het bios up wil graden. Wellicht hebben zij nog een nieuwere bios voor je beschikbaar.
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25