Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

emailen naar een specifiek bedrijf lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 18:03
Ik heb sinds de nieuwe installatie van Vista (voorheen XP) met Windows mail het volgende onderstaande probleem, ik kan naar 1 bedrijf (ongeacht welk persoon daar) geen mails meer naar hun sturen zonder onderstaande foutmelding te krijgen.
Alle overige mail verkeer naar andere bedrijven etc. is geen probleen.

Ik kan er geen kaas van maken waarom ik juist naar dat ene bedrijf geen mails meer kan sturen.

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

******************@*******************.nl
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<******************@*********.nl>:
host mail.global.frontbridge.com [65.55.88.22]:
550 Service unavailable; Client host [80.69.92.201] blocked using 88.blacklist.zap; Mail From IP Banned To request removal from this list please forward this message to delist@frontbridge.com

Verwijderd

het staat er toch letterlijk:

blocked using 88.blacklist.zap; Mail From IP Banned To request removal from this list please forward this message to delist@frontbridge.com

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Wellicht stuur jij spam, of een of andere spamlist is wat enthousiast met het blokkeren van email van een hele provider.
Oplossing: gebruik een willekeurige webmail.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 23:24
RemcoDelft schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:10:
Wellicht stuur jij spam, of een of andere spamlist is wat enthousiast met het blokkeren van email van een hele provider.
Of, werd/word er gespamd vanaf de mailserver die TS gebruikt om mee te versturen. Bij shared hosting kan TS daar helemaal niks aan doen ben je zo de dupe van andermans spampraktijken.
RemcoDelft schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:10:
Oplossing: gebruik een willekeurige webmail.
Wat is dat nou voor oplossing? Bedrijfsmail uitsturen met je @live.nl komt niet bepaald professioneel over. En als je de webmail van de hoster gebruikt of je eigen installeert heb je grote kans dat de mail weer via dezelfde mailserver naar buiten gaan en alsnog geblockt wordt.

P.S. dat client IP is een server bij hostje.nl, vandaar dat ik gok dat TS een shared hosting account heeft daar.

Overigens zou de error code van de ontvangende partij niet 550 moeten zijn, maar 554 is al veel logischer.

[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 28-08-2009 13:23 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 02:26
gertvdijk schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:22:
Wat is dat nou voor oplossing? Bedrijfsmail uitsturen met je @live.nl komt niet bepaald professioneel over.
Hoeft toch ook niet? Het gaat erom dat je de mail via een andere mailserver verstuurt. Het adres dat je daarbij in het from-veld invult doet er weinig toe.

[ Voor 21% gewijzigd door Marcks op 28-08-2009 13:27 ]

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 23:24
Marcks schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:27:
Hoeft toch ook niet? Het gaat erom dat je de mail via een andere mailserver verstuurt. Het adres dat je daarbij in het from-veld invult doet er weinig toe.
True, maar dan moet je het netjes doen om niet op identiteitsfraude te lijken en je moet ook je SPF record aanpassen.
Als je het dus netjes wil doen (en niet geblockt wil worden door mijn geconfigureerde mailservers) krijg je een 'on behalf of' regel in de meeste mailclients door het gebruik van een "Sender" header die gebruikelijk/onontbeerlijk is als je vanaf een andere account mailt dan je afzender is. Bovendien heb je dan het probleem met bounces, die komen dan aan bij je schaduwaccount door het "Return-path" header. Die kan je niet aanpassen (veel succes bij GMail of Live om dat voor elkaar te krijgen - dan zou dat de beste anoniemen spampartij zijn).

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Kale Kiwi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 12:51
Oplossing: forward this message to delist@frontbridge.com

Foutmelding lezen en de oplossing daarin naleven is niet genoeg? Lijkt me handig om dat eerst te proberen voor het hele gezeur over 'netjes doen' te beginnen.

Verwijderd

The Yorick schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:46:
Oplossing: forward this message to delist@frontbridge.com

Foutmelding lezen en de oplossing daarin naleven is niet genoeg? Lijkt me handig om dat eerst te proberen voor het hele gezeur over 'netjes doen' te beginnen.
idd, ik zeg in mijn eerste post al dat het probleem + oplossing gewoon in de error staat.

waarom dan allemaal van die rare dingen verzinnen? de TS is geblacklist, waarschijnlijk onterecht (kan gebeuren) vraag netjes of je er weer af mag,klaar...

het hoeft niet altijd moeilijk te zijn....

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:52
Ja, en dan kun je daarna gaan zitten duimendraaien totdat dat bedrijf z'n blacklist een keertje update... Lekkere oplossing.

Ik zou het bedrijf in kwestie gewoon bellen of een ouderwetse brief schrijven, trouwens.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• DeMuts
idd ik had beter moeten lezen, heb een reactie naar hun gestuurd en kreeg meteen een bericht terug dat ik maximaal de volgende dag een oplossing zou horen en of ik van de lijst afgehaald zou worden, dus morgen (of waarschijnlijk maandag) hoor ik meer en hoop ik dat het opgelost is.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:18
Heb je het überhaubt gelezen :?

• DeMuts
Ja dat dan weer wel maar niet goed genoeg helaas 8)7
Pagina: 1