[Win7] Watercolor theme?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik momenteel nog steeds Windows XP omdat in de tijd dat ik mijn computer aanschafte Vista voor mij nog geen voordelen bood. Ondertussen heb ik de beschikking over Windows 7 en wil die graag gaan gebruiken. Echter op Windows XP gebruik ik altijd de theme Watercolor met een gehackte uxtheme.dll, omdat ik deze theme echt zeer fijn vind en goed om mee te werken.

Weet iemand in hoeverre deze theme nog gaan werken op Windows 7? Dat wil zeggen of de uxtheme.dll uberhaupt nog aanwezig is en/of overweg kan met Windows XP themes (zodat eventueel ook Luna e.d. zouden kunnen worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Themes zijn in Win7 totaal anders.. zelfs in Vista kan je geen XP themes gebruiken..
Zal dus lastig zijn die theme te gebruiken in Win7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Gaat niet lukken.. hele grafische shell van 7 is heel anders dan XP. Persoonlijk vind ik de 7 GUI superfijn werken; zou niet weten waarom je die nog zou willen aanpassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje op Google zoeken kan ook geen kwaad ...

http://www.withinwindows.com/uxtheme-patches/

http://www.softpedia.com/...Patch-for-Windows-7.shtml

of het gaat werken weet ik niet :) maar ze bestaan dus wel de patches voor Windows 7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dus wel op Google gezocht, en dan krijg je wel mooi hits met een uxtheme.dll voor Windows 7, maar dan is het inderdaad alsnog de vraag of het gaat werken. ;)
Ook spreekt het de andere verhalen van dat er in Windows Vista een totaal andere engine geïntroduceerd is (waarvan ik wel op de hoogte ben). Daarom is praktijkervaring een belangrijkere indicatie.
HyperioN schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:08:
Gaat niet lukken.. hele grafische shell van 7 is heel anders dan XP. Persoonlijk vind ik de 7 GUI superfijn werken; zou niet weten waarom je die nog zou willen aanpassen..
Tsja, sommige mensen vinden de standaard Ubuntu theme wel fijn werken. Maar persoonlijk moet ik kotsen van dat poepbruin. Smaken verschillen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat wil je met een gepatchte uxtheme als er nog geen custom themes voor Windows 7 zijn?
(Althans, niet dat ik weet)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:35

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit áánzetten zou betekenen dat je een van de hoofdvoordelen van W7 opgeeft: Aero. Aero is niet alleen een look, maar ook CPU ontlasting (interface over GPU, zodat je lekker met je SuperPI venstertje kunt blijven slepen zonder dat het venster hapert of slecht opbouwt), functionaliteit, en geheugenbesparing.

Het zou mogelijk moeten zijn misschien, maar persoonlijk raad ik het af, en raad ik je aan om te wennen aan de Aero 'looks', en er zelf kleuren aan te geven, mogelijk gecombineerd met een andere bureaublad achtergrond en de 'blur' aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:31:
Wat wil je met een gepatchte uxtheme als er nog geen custom themes voor Windows 7 zijn?
(Althans, niet dat ik weet)
Nou als je m'n startpost leest dan weet je dat ik meer op zoek ben naar een manier om Watercolor op Windows 7 te krijgen dan om uxtheme.dll te patchen en daarna maar eens te kijken wat ik ermee wil. ;-)
Umbrah schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:36:
Dit áánzetten zou betekenen dat je een van de hoofdvoordelen van W7 opgeeft: Aero. Aero is niet alleen een look, maar ook CPU ontlasting (interface over GPU, zodat je lekker met je SuperPI venstertje kunt blijven slepen zonder dat het venster hapert of slecht opbouwt), functionaliteit, en geheugenbesparing.

Het zou mogelijk moeten zijn misschien, maar persoonlijk raad ik het af, en raad ik je aan om te wennen aan de Aero 'looks', en er zelf kleuren aan te geven, mogelijk gecombineerd met een andere bureaublad achtergrond en de 'blur' aan/uit.
Hoewel dit 100% correct is, is dit niet echt een probleem. Deze PC is snel genoeg om een schermpje te slepen zonder dat die hapert, ongeacht het CPU gebruik. Om dat effect te krijgen moet je tegenwoordig echt op een Pentium 3 draaien. ;-) Het is echt niet zo dat de UI voor de CPU zo moeilijk is dat die er problemen mee gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik in Windows 7 wel mooi m'n uxtheme.dll gepatched, maar wat ik daar nou mee kan is de vraag. Als ik namelijk Watercolor selecteer (die wel netjes bij themes staat) dan switched Windows terug naar de Windows Standard theme met lelijke blauwe kleuren (niet eens die van het theme).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:42:
Nu heb ik in Windows 7 wel mooi m'n uxtheme.dll gepatched, maar wat ik daar nou mee kan is de vraag. Als ik namelijk Watercolor selecteer (die wel netjes bij themes staat) dan switched Windows terug naar de Windows Standard theme met lelijke blauwe kleuren (niet eens die van het theme).
Omdat "jouw" Watercolor theme voor XP gebouwd is, je zal op zoek moeten naar een theme voor Win7 die naar jou wensen is en dicht in de buurt komt van dat Watercolor theme.

<edit>
Ik zie dat bij Win7 dezelfde files gepatched moeten worden als bij Vista, wellicht vind je hier een werkend theme wat aan je wensen voldoet.
http://www.deviantart.com...stautil/visstyles&order=5

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Helpt het niet om gewoon de kleur naar keuze te kiezen en transparancy (bijna) uit te zetten?
Of komt dat niet genoeg in de buurt?

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 29-08-2009 10:06 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn wel al Win7 themes in omloop, hier SlanXP. Draaiend op een virtuele Win7 hier om te testen.
http://home.deds.nl/~geronimo/zooi/Slan.JPG

Even image maken en dan ga ik eens kijken of ie ook met aero draait op mijn "normale" Win7. :9~

<edit>
Voor diegene die ECHT niet kunnen wennen aan de Win7 look.
http://alkhan.deviantart....-Royal-for-Win7-127640735
lol

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ondanks dat ik Royale één van de beste XP themes vind, wel even dit erbij vermelden:
By the way this is specifically for those that doesnt have aero compatiblity, so yes, its a basic theme.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:08:
Ondanks dat ik Royale één van de beste XP themes vind, wel even dit erbij vermelden:

[...]
Ik verkies eigenlijk het Embedded Theme boven Royale, welke ook werkt (in XP) zonder patch ...
Pagina: 1