Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vervanging laserprinter hp 2100

Pagina: 1
Acties:

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:52

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik in het bezit van 2 printers:
- hp inktjet 845c (voor documenten met kleur en foto's)
- hp laserjet 2100n (voor grote hoeveelheden zwart/wit documenten)

De 845c heeft de geest gegeven, helaas. Maar na 5 jaar dienst, mag dit ook wel.
Omdat ik erg te spreken ben over de printkwaliteit en snelheid van de 2100n laserprinter, ben ik aan het kijken naar een kleurenlaser.

Mijn oog is daarom gevallen op de HP CP2025n laserjet.
specs hier

Over deze printer zijn wisselende reviews te vinden, maar gemiddeld word hij beoordeeld met een 7-8. Nadelen die gegeven worden zijn:
- veel plastic onderdelen
- lawaai
- printsnelheid

De eerste 2 argumenten vind ik geen probleem, de printer staat in een "rommelkamertje" bij de router, en zal niet verplaatst worden. Ook het eventuele lawaai zal geen problemen geven.

De printsnelheid verbaasd me, hp geeft op dat deze 20ppm zwart print, tests wijzen uit dat dit in het echt 17,1ppm zwart is. Nog steeds stukken hoger dan de huidige 8ppm van m'n laserjet 2100n.

Mijn vragen aan jullie:

- hoe is het gesteld met de foto printkwaliteit van de huidige printers? Voor documenten in kleur zal dit zeker een perfecte printer zijn, maar fotokwaliteit vraag ik me af. En als iemand hier ervaring heeft met deze printer, zijn reacties natuurlijk zeer gewenst.
- Deze vragen zijn natuurlijk overbodig als ik de printer ergens zou kunnen testen! Ik zou graag een aantal testafdrukken zien, maar de winkels waar ik geweest ben, konden dit niet doen. (alternate + diverse buurtzaken)

Alvast bedankt!
-

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Probleem met kleuren laser printers ten opzichte van kleuren inktjet printers is het verschil in gebruikte kleuren. Een laserjet gebruikt CMYK (Cyaan Magenta Yellow Black) en een inktjet Z-RGB( Zwart - Rood Geel Blauw). Hierdoor kun je met name met het afdrukken van foto's best een poosje aan het kl**ten zijn om de kleuren goed te krijgen. Ik heb dan weliswaar geen ervaring met deze laserjet maar heb wel met een aantal andere kleuren laserjets lopen stoeien in het verleden.

Verder een 10% hit op geadverteerde en daadwerkelijke afdruksnelheid is nou niet echt schokkend te noemen. Dit kan ook te maken hebben met de complexiteit van het af te drukken document dus hier zou ik mij nog wel het minst zorgen om maken.