Aangezien de externe cdrom naar zn grootje is wil ik xp installeren vanaf een usbstick.
Helaas gaat dit niet zo gemakkelijk als dat ik dacht.
Ik heb het volgende ondernomen:
Ik heb 10tallen tooltjes gedownload en ben beland bij PeToUSB.
Aangezien mijn cd van windows problemen geeft (lees errors) heb ik een windows image gemount en via PetoUSB de image win xp sp2 gekopieerd naar mijn usb stick.
Het booten op de usb stick lukt alleen krijg ik de melding dat er geen harddrive gevonden kan worden.
Om dit op te lossen heb ik een andere usb stick bootable gemaakt met fdisk ed.
Via fdisk moet ik eerst de harde schijf zien te vinden. Dat is gelukt alleen geeft fdisk aan dat ie maar 7500mb groot is. Na die 7500mb gepartitioneerd te hebben krijg ik vanaf het booten met win xp op usb nog steeds dezelfde melding.
Ik vroeg me af of mijn bootrecord niet naar zijn grootje was (er stond voorheen linux op deze laptop, dat is namelijk wel makkelijk met een usb te installeren;)
na een fdisk /mbr uit tevoeren krijg ik niets terug
Enig idee wat mijn volgende stap zou moeten zijn?
De laptop is een HP Compaq nc4400 harde schijf is van fujitsu.
Helaas gaat dit niet zo gemakkelijk als dat ik dacht.
Ik heb het volgende ondernomen:
Ik heb 10tallen tooltjes gedownload en ben beland bij PeToUSB.
Aangezien mijn cd van windows problemen geeft (lees errors) heb ik een windows image gemount en via PetoUSB de image win xp sp2 gekopieerd naar mijn usb stick.
Het booten op de usb stick lukt alleen krijg ik de melding dat er geen harddrive gevonden kan worden.
Om dit op te lossen heb ik een andere usb stick bootable gemaakt met fdisk ed.
Via fdisk moet ik eerst de harde schijf zien te vinden. Dat is gelukt alleen geeft fdisk aan dat ie maar 7500mb groot is. Na die 7500mb gepartitioneerd te hebben krijg ik vanaf het booten met win xp op usb nog steeds dezelfde melding.
Ik vroeg me af of mijn bootrecord niet naar zijn grootje was (er stond voorheen linux op deze laptop, dat is namelijk wel makkelijk met een usb te installeren;)
na een fdisk /mbr uit tevoeren krijg ik niets terug
Enig idee wat mijn volgende stap zou moeten zijn?
De laptop is een HP Compaq nc4400 harde schijf is van fujitsu.
There is no difference between extreme oppositions.