Toon posts:

Statisch IP adres in combinatie met DHCP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik zit met een vraag en denk dat ik hier mijn antwoord wel kan krijgen.
het volgende:

Bij ons in het bedrijf hebben we lange tijd statisch IP adressen gehad. Sinds kort heb ik een DHCP server opgezet zijn de statische adressen veranderd in dynamisch.

ons lokale netwerk is 172.21.1.x echter, onze cameras hangen in netwerk 172.21.9.x

eerder kon ik de cameras benaderen door een 2e IP adres in te geven bijv: 172.21.9.100

Nu ik dus dhcp heb kan ik geen 2e meer toevoegen. (of wel?)

nu is mijn vraag: Is er een mogelijkheid om 172.21.9.x te benaderen met mijn 172.21.1.x adres die ik heb gekregen of moet ik mijn PC gewoon statisch houden zodat ik een 2e adres kan toevoegen?

Hoop dat jullie het een beetje snappen :9 alvast bedankt :*)

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:28
Een 2e ip adres kun je voor zover ik weet niet toevoegen op dezelfde LAN verbinding.

Wat was je statische ip adres?

Hebben de camera's wel nog statische ipadressen of zijn die ook op DHCP gegaan? (wat voor een camera's zijn het?)

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:55

krietjur

Where am I?

Als het geen probleem is dat iedereen bij de ipcamera's kan, kan je je subnet veranderen. Je hebt nu 255.255.255.0. Als je daarvan 255.255.0.0 maakt (op de dhcp-server en op de ipcamera's) dan kan je zonder 2e ip-adres ook bij je camera's komen.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
krietjur schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:07:
Als het geen probleem is dat iedereen bij de ipcamera's kan, kan je je subnet veranderen. Je hebt nu 255.255.255.0. Als je daarvan 255.255.0.0 maakt (op de dhcp-server en op de ipcamera's) dan kan je zonder 2e ip-adres ook bij je camera's komen.
Ja dat kan maar dan kun je net zo goed het adres van dan die camera's aanpassen zodat ze in hetzelfde subnet komen.

Andere oplossing is om een static route aan te maken. Tenminste ik neem aan dat die camera's die in een ander subnet hangen niet rechstreeks op dezelfde (unmanaged) switch zitten maar dat er wel iets in je netwek zit wat routert tussen je subnets.

[ Voor 15% gewijzigd door ik222 op 28-08-2009 12:03 ]

Verwijderd

Doormiddel van scopes toe te voegen en dan een reservering aanmaken voor de diverse camera's zo doen we het hier tenminste.

dus een scope maken voor 172.21.1.x en 1 voor 172.21.9.x

Verwijderd

Topicstarter
Ej bedankt voor jullie tips! zal is even kijken wat ik ga doen.kan nu iig weer even verder!

thnx ( zal jullie laten weten hoe ik het uiteindelijk heb gedaan) :)
Pagina: 1