Toon posts:

DDR2 geheugen in DDR3 slot van Asus P6T SE

Pagina: 1
Acties:
  • 716 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nergens vinden of het mogelijk is om in mijn bord tijdelijk mijn oude DDR2 geheugen te stoppen. Ik heb de search gebruikt en zit nu met een i7 systeem waar het geheugen nog van moet worden nageleverd. Dit kan tot 14 dagen duren!

Ik was benieuwd of er in dit moederbord (de Asus P6t SE) ddr2 geheugen past. Ik heb hier nog 4 modules. Weet iemand of het kwaad kan om dit te proberen?

Als ik niet goed genoeg heb gezocht hoor ik dat ook graag, maar ik heb de volgende keywords gebruikt:

DDR2 in DDR3, DDR3 slot support DDR2, DDR2 i.c.m. Asus P6T SE.

Als iemand mij het kan vertellen of het kwaad kan of dat dit gevaarlijk is voor de andere componenten in het systeem...:
_/-\o_

Edit: Geheugen wat hier nog ligt:
Geil PC2 6400 DDR2 800 2.1 volt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 09:57 ]

Verwijderd

neen, dat is niet mogelijk.
DDR2 heeft een andere pin-out dan DDR3 :)

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11-2025
Dat past fysiek toch niet eens?

[ Voor 7% gewijzigd door TheMazzter op 28-08-2009 10:02 . Reden: typo... ]

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-02 18:12
Dit past inderdaad nooit, of je moet je DDR2 geheugen gaan verbouwen. Maar dan sloop je de boel alleen maar :+

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 23:41

M2M

medicijnman

en ter extra informatie, er zijn wel moederborden (van o.a. Asrock) die wat extra geheugensloten hebben. Die konden DDR1 en DDR2 aan, maar nooit tegelijk en nooit in een verkeerde gleuf.

Ook gigabyte had geloof ik mobo's, die wel DDR2 en DDR3 gleuven hadden. Wederom slechts 1 van de twee tegelijk te gebruiken.

-_-

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:47
Natuurkundig weet ik niet, maar fysiek iig niet... Kun je de bestelling niet annuleren en ergens anders je geheugen halen voor 2 euro meer?

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Er zijn socket 775 moederborden waar er zowel DDR2 als DDR3 slots op het moederbord zitten. Deze cpu's zijn de Core2Duo's en Core2Quads

Een Core i7 moederbord ( met socket 1366) heeft enkel DDR3 slots en geen DDR2 slots, gewoonweg omdat de cpu enkel een ddr3 controller heeft (op de chip).

Nee het kan dus niet. En moest je dit niet geloven, probeer maar en kijk naar de (in dit geval) niet overeenkomende gaatjes in het ram-slot.

Get Airflow, save the world.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had natuurlijk ook gewoon even kunnen kijken naar de lay-out van het geheugen in vergelijking met mijn nieuwe moederbord.

Goed, dan weet ik iig genoeg. Bedankt voor alle (hele snelle) reacties!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-02 13:09
Al zou het DDR2 geheugen passen, de voltage is veelste hoog. DDR3 geheugen werkt op 1,65 volt ipv de 2,1 volt van jou DDR2 geheugen. Over de geheugenslotten op het moederbord zit als het goed is ook een waarschuwingssticker waar dat op staat.

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat DDR2 niet in een DDR3 slot past lijkt me iets dat wel heel erg voor de hand ligt. De eerste hit op google is http://wiki.answers.com/Q...patible_with_DDR2_and_DDR als ik zoek op "compatibilty DDR2 DDR3"

Dit topic gaat dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.