[PHP] Map uitlezen op andere domein

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:50
Ivm de grote hoeveelheid data zijn wij genoodzaakt om documenten op een andere webhost te plaatsen. Onze huidige webhost vraag bizar veel geld voor een paar mb extra ruimte dus zodoende willen wij bij een andere webhost een pakket nemen met voldoende ruimte om daar de documenten te plaatsen.

Nu dacht ik gewoon met opendir de directory wel even uit te kunnen lezen, maar dat gaat natuurlijk niet. (ook wel logisch opzich). Na wat zoeken leek het erop dat je met een aanpassing in de .htaccess file ervoor kan zorgen dat een ip of domain toegang krijgt tot een bepaalde map, maar ook dan lukt het nog niet.

Als laatste heb ik ook nog geprobeerd opendir met ftp te gebruiken, maar ook zonder succes.

Zolang ik de bestandsnaam weet kan ik natuurlijk bij de bestanden komen, maar die weet ik niet. Dus ik moet de hele map eerst uitlezen. Is dit überhaupt mogelijk vanaf een andere domein en zo ja hoe doe ik dat dan of wat moet hiervoor aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan op de host waar je bestanden staan natuurlijk een scriptje neerzetten wat een filelist maakt en aanbied als XML- of JSON-bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit is wel een negatieve tradeoff qua netwerkverkeer. De beste oplossing is gewoon een host zoeken met voldoende capaciteit zonder woekerprijzen. :) Neem dus ook de ontwikkeltijd die je nu kwijt bent, de extra bugs, de extra SPOF's, de extra contracten, de mindere performance mee in je sommetje.

[ Voor 33% gewijzigd door Voutloos op 28-08-2009 09:32 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
klopt dat is me plan B, maar het moet toch ook mogelijk zijn om het gewoon uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
Voutloos schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:31:
Dit is wel een negatieve tradeoff qua netwerkverkeer. De beste oplossing is gewoon een host zoeken met voldoende capaciteit zonder woekerprijzen. :) Neem dus ook de ontwikkeltijd die je nu kwijt bent, de extra bugs, de extra SPOF's, de extra contracten, de mindere performance mee in je sommetje.
Tja, zou ik ook liever doen, maar een corperate website verhuis je niet zomaar. Daar hangt teveel aan vast. Kan je natuurlijk zeggen van wat maken die prijzen dan uit voor een beetje bedrijf, maar ik verdom het om 500 euro te betalen voor 500mb per jaar. Dat gaat gewoon nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Aangezien je niet direct toegang hebt tot het file-system zul je de directory niet zomaar uit kunnen lezen. De mogenlijkheden zijn inderdaad om op de tweede server te zorgen dat er een file-list gegenereerd word die je dan zelf inleest, of met je script via ftp inloggen en daarmee bestanden downloaden.

Ik zou gewoon voor plan B gaan en je complete site op een andere server met meer ruimte zetten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
w00d schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:41:
[...]

Tja, zou ik ook liever doen, maar een corperate website verhuis je niet zomaar. Daar hangt teveel aan vast. Kan je natuurlijk zeggen van wat maken die prijzen dan uit voor een beetje bedrijf, maar ik verdom het om 500 euro te betalen voor 500mb per jaar. Dat gaat gewoon nergens over.
Sorry hoor maar al het een "Corporate" web-site is dan lijkt me 500 euro niet zo'n probleem en ga je niet om een paar euro's uit te sparen zulke fratsen uithalen.

Ten tweede moet het niet zo'n probleem zijn om hem te verplaatsen, want je kunt natuurlijk gewoon eerst de nieuwe site inrichten voordat je de oude offline haalt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
Woy schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:10:
[...]

Sorry hoor maar al het een "Corporate" web-site is dan lijkt me 500 euro niet zo'n probleem en ga je niet om een paar euro's uit te sparen zulke fratsen uithalen.

Ten tweede moet het niet zo'n probleem zijn om hem te verplaatsen, want je kunt natuurlijk gewoon eerst de nieuwe site inrichten voordat je de oude offline haalt.
Tja had ook gehoopt dat ik geen fratsen uit hoefde te halen, maar blijkbaar dus wel. En 500 euro is geen probleem, alleen straks heb ik 5gb+ nodig en dan wordt het een ander verhaal.

Dus ik ga maar is even 2 opties overwegen, verhuizen of filelistje maken. (of gewoon meer munten uitgeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Wat voor crappy webhoster heb je dan wel niet? Want voor 1,25 euro per maand heb je al 3GB webruimte en onbeperkt dataverkeer tegenwoordig.

Voor 500 euro per maand moet je dan toch echt wel super de-luxe op de eerste rang zitten met je website en zeker niet hoeven zeiken om een paar MB extra ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

HuHu schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:30:
Wat voor crappy webhoster heb je dan wel niet? Want voor 1,25 euro per maand heb je al 3GB webruimte en onbeperkt dataverkeer tegenwoordig.

Voor 500 euro per maand moet je dan toch echt wel super de-luxe op de eerste rang zitten met je website en zeker niet hoeven zeiken om een paar MB extra ruimte.
offtopic:
Voor 1,25 euro per maand verwacht ik nou niet direct een redundante opslag met dagelijkse backups en een SLA met 99,9% bereikbaarheid etc. ;) weet niet wat TS nu heeft hoor

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
ehh gewoon xs4all :X . Was niet mijn keus, hebben we al sinds 2001.

Ehh zei ik 500euro per maand..? Et is 500 euro per jaar. Nog veel voor een webhost daar niet van. Maar toch aanzienlijk minder

[ Voor 52% gewijzigd door w00d op 28-08-2009 15:34 ]

Pagina: 1