The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams
Beetje karige informatie...
Wat voor MacPro heb je?
Welk OS draai je?
Wat voor geheugen heb je gekocht en er al inzitten?
Wat voor MacPro heb je?
Welk OS draai je?
Wat voor geheugen heb je gekocht en er al inzitten?
De nieuwste mac pro slikt door het triple channel gebeuren alleen maar setjes van 3... afaik
[ Voor 5% gewijzigd door lowfi op 28-08-2009 09:57 ]
De Mac Pro early 2009 heeft 4 of 8 geheugenbanken. Die 1 of 2 extra bankjes zitter er vast niet in als een kapot gaat
Het is inderdaad wel zo dat de Mac Pro early 2009 gebruik kan maken van triple-channel en dat je daarom de beste doorvoer krijgt als het geheugen in setjes van 3 wordt geinstalleerd. Aan de andere kant kun je gerust 4 (of 2, of 5, of 8) DIMM's in een Mac Pro stoppen. Je hebt dan misschien niet de maximale doorvoer, maar het kan wel beter preseteren doordat je meer geheugen beschikbaar hebt.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Je moet in de gaten houden dat er een volgorde is van het plaatsen van het geheugen
Je kan niet zomaar het geheugen erin zetten en klaar
je moet het verdelen zogezegd, had daar zelf ook problemen mee to ik hier meer over las
Ik heb namelijk de 2008 versie van de mac pro , met 10 gb ram
Wat je moet doen is het volgende
In beide banken het geheugen verdelen als volgt
je begint met het grootste geheugen eerst, 1 in de ene bank ( 2gb ) en 1x 2 gb in de andere bank
Daarna 3x 1 gb in de ene bank, en 3x 1 gb in de andere bank, mac pro weer in elkaar zetten, en het zou moeten werken, evt reset knopje indrukken wat zich tussen de geheugen banken bevindt
Je kan niet zomaar het geheugen erin zetten en klaar
je moet het verdelen zogezegd, had daar zelf ook problemen mee to ik hier meer over las
Ik heb namelijk de 2008 versie van de mac pro , met 10 gb ram
Wat je moet doen is het volgende
In beide banken het geheugen verdelen als volgt
je begint met het grootste geheugen eerst, 1 in de ene bank ( 2gb ) en 1x 2 gb in de andere bank
Daarna 3x 1 gb in de ene bank, en 3x 1 gb in de andere bank, mac pro weer in elkaar zetten, en het zou moeten werken, evt reset knopje indrukken wat zich tussen de geheugen banken bevindt