Toon posts:

1:1 verhouding.

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views

Verwijderd

Topicstarter
Overal waar ik lees voor te overclocken hebben ze het over een 1:1 Verhouding. maar waarom???? Heb zelf ook 1:1? maar wat zijn hier nou egt de voordelen van? en wat als je nu 10:8 heb? ;) weet iemand hier een antwoord op?? :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zoek eens met Google of op dit forum? Genoeg ervaringen en informatie te vinden over waarom je het wel of niet zou moeten doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De simpele versie van wat ik ervan begrepen heb (correct me if i'm wrong):

Omdat wanneer je fsb 1:1 met je geheugen draait, de informatie die van de processor naar je geheugen wordt gezonden (en terug), het geheugen dan, zonder wachten, die info meteen verder kan sturen. Mocht je geheugen sneller draaien dan je fsb, dan kan het zijn dat het geheugen haar 'rondje' al gemaakt heeft wanneer de cpu nieuwe info heeft, en je fsb dus moet wachten totdat het geheugen in haar volgende rondje gelijk komt met de fsb.

Alleen bij sommige synthetische benchmarks heb je voordeel van sneller geheugen dan fsb, maar in de regel is de 1:1 verhouding dus het ideaalst, zowel qua energieverbuik als voor informatiedeling tussen de componenten in de pc.

[ Voor 10% gewijzigd door Hammer op 28-08-2009 08:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat is een duidelijke uitleg:) hier kan ik wat mee! thnx

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
Tja, dit soort dingen kun je zelf wel vinden met wat zoekwerk, en je topicstart blinkt nou niet echt uit in duidelijkheid. Ik wil je toch even verzoeken om Het algemeen beleid even op je gemak door te nemen om dit soort zaken in de toekomst te voorkomen.

Dit topic is gesloten.