Oke, hij draaid en heb een test gedaan met "GPU Caps" onderdeel Tube. Heb een afbeelding gemaakt van de temps van Everest
http://www.dejong741.nl/corsair/GPU Caps.jpg moet zeggen dat ik nog geen tijd heb gehad om een langere test te doen, komt wel.
Verbazingwekkend vond ik dat de CPU rond de 25/26 graden.bleef draaien ook de GPU werd niet warmer dan 80 graden, de Fan van de H50 draaide op volle RPM en was ook te horen [natuurlijk] 1 van de 14cm. Fans en welke weet ik niet omdat ik dat niet kon zien en vergeten was welke ik op FAN1 had gezet, heeft dus een RPM van rond de 1000 kan de HDD Fan zijn of de inlaat in de kast beneden.
Nu heb ik de H50 aan de bovenkant geschroeft en aan de achterkant een 12cm. Fan Tacens uit mijn oude kast die overigens regelbaar is die heb ik rond de 1000RPM draaien als uitlaat, aan de bovenkant ook een Tacens Fan van 1000RPM als inlaat.
De "Sapphire Radeon HD 4890 Toxic" kon je ook wel horen en zoals je kan zien op 1800 RPM.
Wat mij wel zorgen geeft is het moederbord, klom naar 43 graden en bleef daar aardig op hangen, maar dit vind ik toch wel teveel, wat denk jij?
Ja en ook ik heb een probleem, toen ik klaar was, de prik erop zette, kreeg een fluit concert te horen van mijn PC Speaker, beeld kreeg ik niet, laat staan de BIOS, heb hem uitgezet en alles eerst nagekeken zover ik dat kon maar wist dat ik niks verkeerds had aangesloten, met name de aansluitingen de voeding, kon het niet vinden dus een ander PCI videokaart er in gezet maar alles bleef bij het oude.
Toen 2 reepjes geheugen er uit gehaald en ja daar zat het probleem, weer 1 reepje erbij geplaatst en ook met het 2e reepje draaide hij, toen ik het 3e reepje erbij had gezet werd het fluit concert weer gestart en zag ik niks, om het geheugen reepjes te testen heb ik de 3e er uit gehaald en de andere op de 2e plek gezet en de PC starte op.
Conclusie: slot van het derde reepje op het moederbord is naar de knoppe, om nu 1.2.3 het moederbord er weer uit te halen en naar Alternate te gaan [of opsturen] voelde ik nu ook weer niet, komt wel.
Moet zeggen dat de voeding dezelfde klere herrie maakt als in mijn vorige kast, dus die gaat er wel uit als ik mijn vorige kast met de oude Config weer heb gevuld, zodat ik toch nog kan werken/surfen/Internetbankieren etc.
Als ik nu naar de Temps van het Moederbord kijk, dan klopt het wel dat de lucht circulatie bedroevend is, omdat nu te verbeteren zit ik te denken om de Fan aan de achterkant naar binnen te laten blazen en de Fan aan de bovenkant naar buiten, of alle twee naar binnen, maar dan weet ik niet of de warme lucht wel ergens weg zou kunnen, word expirimenteren en testen, hier nog een afbeelding van Idle waarbij de Fan van de H50 met de tool "Easytune6" wat gedimd is.
http://www.dejong741.nl/corsair/GPU Caps2.jpgHet kan ook een storing in de voeding zijn. Of ik het qua terminologie goed heb weet ik niet, maar ik dacht dat (ringkern)trafo's wel eens kunnen brommen.
Weet jij hoe ik te weten zou kunnen komen of mijn voeding deze techniek heb? want het zal wel anders worden genoemd, denk ik.
Tot zover maar weer ...