• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:48
Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een nieuwe systeemkast en kwam nu dit godswonder tegen: de corsair 800d. Hij is helaas nog niet uit maar je kan hem al pre ordenen.

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.corsair.com/products/800d/800dgallery1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.corsair.com/products/800d/800dgallery2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.corsair.com/products/800d/800dgallery3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.corsair.com/products/800d/800dgallery4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.corsair.com/products/800d/800dgallery5.jpg

Filmpje:

Youtube filmpje

[ Voor 5% gewijzigd door jostefa op 27-08-2009 23:16 ]

Verwijderd

Dat ziet er allemaal netjes uit. Aardige layout en lekker strak. Maar wat is nou precies de discussiewaarde? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb verschillende reviews gelezen van deze kast.

In een review schijnt de air flow niet optimaal te zijn aangezien er maar 1 intake fan in zit, onderin.
Of dit nu werkelijk zo is kunnen het beste mensen reageren die deze in huis hebben. Al lijkt me dat onwaarschijnlijk aangezien hij nergens nog leverbaar is..

Wel vind ik het een supermooie kast en vooral om het cablemanagement. Overal gaten met rubbers zodat je alles netjes weg kan werken. Dit komt natuurlijk ook de air flow ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:48
De kast is nu leverbaar bij verschillende leveranciers! Ik zit nog een beetje te tobben of ik hem ga kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:16

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Ik wil deze kast graag hebben, vooral voor water-cooling is dit idd een Godswonder ;). Het enige wat een no-go zou kunnen zijn, is de window. Mijn kast zal op m'n slaapkamer staan, dus hoe minder licht, hoe beter! .

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb dat commentaar op de airflow ook gehoord. Ik kan me er iets bij voorstellen. Wat ik dan alleen wel erg wazig vond, is dat die reviewer (weet even niet meer wie het was) een CPU koeler had met een fan die er bovenop zat. Terwijl de uitlaat van de kast precies achter de CPU zit, dus kun je beter een koeler hebben met een fan aan de andere kant zodat ie de warme lucht van de cpu direct richting uitlaat blaast. Lijkt me een stuk logischer.

Ik heb 'm overigens zoëven besteld, samen met een stapel componenten voor mijn nieuwe PC. Ik ga 'm eerst zo proberen en dan even flink het vuur aan de schenen leggen. Als dan blijkt dat ie te warm wordt, heb ik wel een plannetje om het te verbeteren:

*standaard fans vervangen door Noctua's (de inlaat en hd-cage fan)
*uitlaat omzetten naar inlaat (incl.stoffilter natuurlijk)
*bovenop 2 uitlaatfans

De uitlaten kunnen dan denk ik op de langzaamste stand draaien, zodat ze lekker stil zijn. Warmte gaat standaard toch naar boven, dus je hoeft er niet al te hard aan te trekken denk ik... ;)
Als videokaart het ik een Saphire Vapor-X genomen, die heeft sowieso een mooi kastje eromheen die de meeste warme lucht naar buiten afvoert.

Ik zal mijn ervaringen hier posten als het zover is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

IDD een erg strakke opgeruimde case. Doet wel denken aan de standaard LianLi PC-70.

Alleen is hij niet van aluminium. En daarom vind ik de prijs wel aan de zeer hoge kant.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat toch uit naar een case met een deur zoals de LianLi V2100, omdat dat een nog netter uiterlijk heeft zeker als je van alles in de voorkant gaat bouwen zoals fancontrollers.

Ik hou het nu maar bij mijn Coolermaster Cosmos 1000 ook netjes afgewerkt en met een deurtje ervoor. (Deurtje houdt ook nog wat extra geluid tegen dat van binnenuit komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bummer! Vandaag de kast binnen gekregen en alvast de onderdelen die ik in huis heb ingebouwd...zijn de draden van de PSU nét een beetje te kort. De brede stroomkoppeling naar het mobo zit op zich goed, maar de 8pins 12V haalt het niet als ik 'm netjes achterlangs wil halen.

Dom, niet goed gekeken/gelezen. Er zit een extender bij voor die draad... :+

Maar het is wél een moordkast. Ik zal wat pica's maken als ie af is. Het wordt allemaal erg clean!

[ Voor 42% gewijzigd door mphilipp op 19-02-2010 02:45 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

mphilipp schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 02:01:
Bummer! Vandaag de kast binnen gekregen en alvast de onderdelen die ik in huis heb ingebouwd...zijn de draden van de PSU nét een beetje te kort. De brede stroomkoppeling naar het mobo zit op zich goed, maar de 8pins 12V haalt het niet als ik 'm netjes achterlangs wil halen.

Dom, niet goed gekeken/gelezen. Er zit een extender bij voor die draad... :+

Maar het is wél een moordkast. Ik zal wat pica's maken als ie af is. Het wordt allemaal erg clean!
ROFL :D!
Kan gebeuren, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hij zit bijna in elkaar. Ik wacht alleen nog op het geheugen en de videokaart. Ik heb even wat quick&dirty foto's gemaakt met mijn krompakt camera. Als ie helemaal af is, maar ik wel een paar mooie foto's.

Zo ziet het er uit door het window:
Afbeeldingslocatie: http://i768.photobucket.com/albums/xx323/mike_philippens/P2190004.jpg

De 4 schijven in de hot-swap bay:
Afbeeldingslocatie: http://i768.photobucket.com/albums/xx323/mike_philippens/P2200005.jpg

De achterkant is een zooitje; goed dat je dit dus niet meer ziet. Zoals het nu is, is het ook nog niet permanent. Ik heb even vlug de zaak met klittebandjes bij elkaar gedaan zodat ie fatsoenlijk dicht kan. Als alles werkt, ga ik het netjes routeren en goed vastmaken zodat het er ook aan deze kant zo netjes mogelijk uit ziet.
Afbeeldingslocatie: http://i768.photobucket.com/albums/xx323/mike_philippens/P2200009.jpg

Zonder window is dit de aanblik van de binnenkant.
Afbeeldingslocatie: http://i768.photobucket.com/albums/xx323/mike_philippens/P2200011.jpg

Voor wie geïnteresseerd is: dit zit er allemaal in/op/aan. Hij vervangt mijn huidige systeem, een Pentium 4@2.8Ghz waar ik toch ruim 5 jaar mee gedaan heb. Dit zal wel een vreselijke shock worden qua snelheid... ;)

Dat luikje aan de achterkant (van het mobo) is werkelijk geniaal! Je kunt nu dus lekker makkelijk aan je koeler rommelen. Mocht ie bv niet helemaal lekker zitten, hoef je niet alles weer helemaal uit te bouwen. Verder is ie gewoon helemaal goed. Het is moeilijk om negatieve punten te vinden over deze kast. De enige die ik kan bedenken zijn:
* ik had wel een eSATA poort willen hebben op het frontpanel. Op een case in deze (prijs)klasse had dat wel gemogen
* een geïntegreerde cardreader achter het klepje had ook wel leuk geweest. Nu moet je er zelf een plaatsen en er zijn eigenlijk alleen maar 3.5" dingen te koop. Die paar die er zijn (via de pricewatch opgezocht) hebben weer audiopoorten/usb etc...en zien er veel te kermisachtig uit.
Wat cosmetische zaken betreft heb ik een paar aantekenigen:
* Sommige merken zoals Silverstone en Lian Li verkopen coverplates voor optical drives. Dat mis ik hier een beetje. Die van Lian Li zijn te modden om in deze case te passen. Misschien doe ik dat wel.
* Op zo'n case wil je eigenlijk een fancontroller hebben.

Ik heb als fancontroller de Scythe Kaze Server op het oog. Die is niet te druk, en kan tot 5 fans aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/scythe_kaze_server02.jpg

Als iemand nog een tip heeft voor een cardreader die netjes in een 5.25" vakje past en gewoon alleen cardreader is. Niet nog meer USB poorten, die heb ik zat. Aangezien ik al een 3.5" cardreader heb liggen, zet ik misschien wel de dremel in een van de afdekplaatjes die ik over heb van de frontpanel.

[ Voor 40% gewijzigd door mphilipp op 20-02-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik vind net een mooie interne cardreader/eSata frontpaneltoestand van Lian Li (dus geen kermisding gelukkig) in 5.25" formaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.googoo.com.sg/Pics/2114.jpg

Ziet er netjes uit, dus ik ga maar op de bestelknop drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Mooi, waarschijnlijk lees ik er over heen, maar wat zijn de specs van je nieuwe machine?
Btw 700D: http://www.fudzilla.com/content/view/17750/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XTREEMRaGE schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:01:
Mooi, waarschijnlijk lees ik er over heen, maar wat zijn de specs van je nieuwe machine?
hier
Ziet er geinig uit. Zal idd wel een stuk goedkoper zijn zonder die hotswap bay en wat minder gaten erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-08 16:32
Ben ook van plan deze te gaan bestellen, waar ik benieuwd naar ben zijn de fan's, hoe stil zijn ze, heb nu een [vrij nieuwe] Midi-kast http://www.alternate.nl/h...Behuizingen&l2=Midi+Tower met 12 Cm. Tacens Aura ventilators die erg stil zijn, weet wel dat ik die kan overzetten, maar ben wel benieuwd of die van Corcair ook stil zijn.

Jammer dat ik die specificaties niet kan vinden op de site van Corsair, hoe is het geluid van de voeding? en dan bedoel ik de resonantie, nu heb ik een blijvend geluid of er ergens iemand in een kamer ernaast aan het stofzuigen is, heb daar al rubbertjs onderaan gebracht maar help niet veel.

Nu heb ik gezien dat ik makkelijk bij de voeding kan komen maar ben benieuwd hoe rustig hij in de kast is.
Nu heb ik ook gezien dat de vloeistof koeler van de processor K 50 er ook schijnt te zijn met 2 Fan's nu is mijn vraag of dan de lucht naar buiten zal gaan blazen, nu word het de kast ingeblazen.

Grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

djfox741 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:45:
Jammer dat ik die specificaties niet kan vinden op de site van Corsair, hoe is het geluid van de voeding?
Er zit geen voeding in de 800D. Die moet je zelf kopen, dus heb je het zelf in de hand. En je kunt natuurlijk een rubberen randje op de contactpunten met het chassis leggen.

Ik heb de kast heel even aan gehad en het geluid van de standaard fans en de fan op mijn CPU koeler (Thermaltake MUX120) viel me reuze mee. Alleen doet de pc niets zonder geheugen en videokaart.

Ik wil de boel wel even met de standaard fans testen onder load. Ik heb een dB meter, dus als er belangstelling voor is, wil ik de resultaten ook wel hier droppen.

Maar ik heb toch wel het plan om de airflow aan te pakken en de standaard fans te vervangen door Noctua's. Nu heeft de kast maar één intake onderin de kast. Ik wil zelf de uitlaatfan aan de achterkant van de kast vervangen door een intake en bovenin (waar de ruimte voor de radiato/3 12cm fans is) 2 uitlaatfans plaatsen. Volgens mij is de airflow zo ook een stuk logischer en laat je de lucht de weg van de minste weerstand volgen.

Details en testresultaten volgen zodra ik de rest van de onderdelen binnen heb. Is OCCT een goede tool om de boel te stressen en temps op te slaan of zijn er betere tools? Ik moet ook iets hebben om de HD's te stressen zodat ik de efficiency van die fan kan bepalen. Als iemand ideeën heeft, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
mphilipp schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:43:
Er zit geen voeding in de 800D. Die moet je zelf kopen, dus heb je het zelf in de hand. En je kunt natuurlijk een rubberen randje op de contactpunten met het chassis leggen.
Zal even wat duidelijker zijn.

Heb overigens vandaag [22.02] de kast besteld bij Informatique en zal Woensdag wel binnen komen, samen met de Vloeistof koeler H50.

Een goed jaar geleden heb ik in Duitsland [Caseking] een kast besteld die ik in Nederland nergens heb kunnen vinden, nu wel tekoop bij Alternate zoals je heb kunnen zien, heb toen alvast de voeding gekocht en wat Fan's, heb toen gewoon gedraaid met mijn oude Config. in Augustus 2009 de rest gekocht en alles in de kast gebouwd.

Voeding: Tagan TG700-BZ PipeRock 700W http://www.alternate.nl/h...ngen&l2=meer+dan+600+Watt

GigaByte GA-EX58-UD5
Scythe Mugen 2 SCMG-2000
Intel® Core i7-920
OCZ DDR3-1600 Platinum 3x2GB CL7
Sapphire Radeon HD 4890 Toxic
Intel® SSDSA2MH080G2C1 - SSD
Samsung HD103UJ (Bulk, SpinPoint F1)
Samsung HD103SJ (Bulk, SpinPoint F3)
Sony NEC Optiarc AD-7200S - 2X

Dat is nu mijn nieuwe en bestaande Configuratie, maar ik heb een storend geluid van die voeding die in die kast bovenin zit en moeilijk bij is te komen, het lijkt net of er een generator een blok huizen verder staat te draaien, nu heb ik de moed opgebracht om het moederbord een keer eruit te halen en stukjes van een oude binnenband onder die voeding te doen zo ook aan de achterkant, het geluid is iets minder maar zeer zeker niet weg, ik denk dat het met de kast zelf te maken heb en hoop dat het met de nieuwe van Corsair is verholpen.

Zo niet dan ga ik eerst kijken of ik het met nog betere isolatie van die rubberband weg kan werken anders dan maar die voeding terug naar de winkel, heb dan inmiddels mijn oude Config die nu in de kast ligt weer ingebouwd in deze kast dus dan hoef ik niet zonder te zitten.

Wat ik ook heb besteld is: Case fan vibration absorbers http://www.informatique.nl/659375/nexus-sfm-1000.html Voor de Ventilators om die geluiden in iedergeval uit te sluiten.

Heb gisteren een E-mail naar Corcair gestuurd met de vraag wat specificaties zijn van de Fan's die erin zitten en dan bedoel ik M3/H of CFM en de db(A) waar ik wel benieuwd naar ben, maar nog niets retour gezien.

Zo dat is de stand van zaken voor mij op dit ogenblik, als ik hem in elkaar heb zitten zal ik laten weten hoe mijn bevindingen zijn, en ben benieuwd naar jouw resultaten als je hem helemaal in elkaar heb zitten.

Tot zover maar weer ... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 07:05

Bartaz

Likes cookies!

Ik wil bij m'n nieuwe setup (binnen nu en een paar maandjes) dat de case een Corsair 800D gaat worden. Tenzij ze binnenkort nog een betere maken, want de 700D vind ik een stuk minder mooi.

Dus ik hou dit draadje zeker even in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

djfox741 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 01:15:
[...]
maar ik heb een storend geluid van die voeding die in die kast bovenin zit en moeilijk bij is te komen, het lijkt net of er een generator een blok huizen verder staat te draaien, nu heb ik de moed opgebracht om het moederbord een keer eruit te halen en stukjes van een oude binnenband onder die voeding te doen zo ook aan de achterkant, het geluid is iets minder maar zeer zeker niet weg, ik denk dat het met de kast zelf te maken heb en hoop dat het met de nieuwe van Corsair is verholpen.
Het kan ook een storing in de voeding zijn. Of ik het qua terminologie goed heb weet ik niet, maar ik dacht dat (ringkern)trafo's wel eens kunnen brommen. Kan zomaar zijn dat je daar last van hebt. Dat is dus een fabricagefout.

Ik heb mijn kast heel even aan gehad en die voeding hoor je nauwelijks. Als het geluid door vibratie komt, moet het gewoon weg zijn door dempers. Een fan in een beetje redelijke voeding zou niet zoveel herrie moeten maken. Ik heb mijn Enermax er speciaal op geselecteerd. Volgens SPCR (Silent PC Review) is dit een van de stilste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
Hij is binnen pppfffff wat een monster van een kast, maar wat is hij mooi zowel buiten als binnen, wat een zee van ruimte, nu nog installeren en daar komt [jammer genoeg] deze week niets van [druk, druk, druk]

Ook heb ik de specificatie van de 14cm. Fan's opgevraagd bij de winkel die dat voor mij zou gaan proberen om te achterhalen, want Corsair is niet zo scheutig met deze info, waarom? ik weet het niet.

Ook heb ik mij aangemeld bij "Corsair Support Forums" of ik daar wijzer kan worden weet ik nog niet, heb er even rond gekeken maar kon niet 1,2,3 een zoekopdracht zien staan en de tijd ontbrak mij om het hele forum af te zoeken.

Ook heb ik gezien dat de klep om bij de achterkant van het moederbord te kunnen komen, een heel stuk groter is dan op de afbeeldingen, wat alleen weer makkelijker is.

Ergens een review gelezen dat iemand al na 2 maanden 2 kapotte Hot Swap drive bay/units heeft, Corsair erkent dit en heeft die persoon al nieuwe gestuurd, schijnt een bekent probleem te zijn, nou lekker hoop dat wij er geen last van zullen krijgen, toch?

We zullen het wel gaan zien, hoop voor jouw dat je spullen vlug zullen komen dan kan je ook beginnen :)

Grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

djfox741 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:52:
Ook heb ik de specificatie van de 14cm. Fan's opgevraagd bij de winkel die dat voor mij zou gaan proberen om te achterhalen, want Corsair is niet zo scheutig met deze info, waarom? ik weet het niet.

Ook heb ik mij aangemeld bij "Corsair Support Forums" of ik daar wijzer kan worden weet ik nog niet, heb er even rond gekeken maar kon niet 1,2,3 een zoekopdracht zien staan en de tijd ontbrak mij om het hele forum af te zoeken.
Ik vond een thread over de fans. De meneer van Corsair die vaak zinvolle dingen roept, houdt zijn kaken stijf op elkaar, dus men speculeert er op los:
The case fans are 140mm and are rated for 900RPM, and max. CFM is 65-70.
Zou uit een Duitse review komen. Ik moet zeggen dat de boel erg stil is. Ik heb net mijn Sapphire Radeon 5770 Vapor-X ingebouwd (morgen komt het geheugen, dus hij doet verder nog niets) en 'm weer aangezet. Ik vind 'm erg stil voor een systeem met 3 casefans, voeding, 1CPU fan en een fan op de graka. Ik kon 'm nauwelijks horen. Uiteraard is dat koud en zonder load, maar hij is wel stil.

• djfox741
Ik vond een thread over de fans. De meneer van Corsair die vaak zinvolle dingen roept, houdt zijn kaken stijf op elkaar, dus men speculeert er op los:

[The case fans are 140mm and are rated for 900RPM, and max. CFM is 65-70]

Zou uit een Duitse review komen. Ik moet zeggen dat de boel erg stil is. Ik heb net mijn Sapphire Radeon 5770 Vapor-X ingebouwd (morgen komt het geheugen, dus hij doet verder nog niets) en 'm weer aangezet. Ik vind 'm erg stil voor een systeem met 3 casefans, voeding, 1CPU fan en een fan op de graka. Ik kon 'm nauwelijks horen. Uiteraard is dat koud en zonder load, maar hij is wel stil.
Wat je op dat forum heb gelezen dat de 140 fans 900 rpm en dan 65 CFM zou halen lijkt mij niet, dat zou betekenen dat 65CFM een lucht verplaatsing zou hebben van 110 m3/H.

Kan je vertellen dat die zowat en naar mijn mening niet te vinden zijn, misschien deze http://www.noiseblocker.d...b-blacksilentpro_pk-2.php komt in de buurt maar 93 m3/h is nog geen 55 CFM 1200 RPM en dan heb je een geluids ontwikkeling van 20 db(A)

Kan je vertellen dat mijn Tacens 120 Fan 1500 RPM 75 CFM= 127.5 m3/h als ik die voluit laat draaien dan hoor ik hem wel degelijk en dat is maar 16 db(A)

Nu heb ik vanavond tot nu toe, aardig wat zitten lezen op dat forum en het schijnt wat ik heb kunnen ontdekken dat de Fan's rond de 30CFM zitten dus iets van 50 m3/h, dat is iid niet veel en daarom ook nagenoeg niet hoorbaar, ook veelvuldig gelezen dat dit veel te weinig is, wat ikzelf ook denk, maar ...

Wat ik nu ga doen is hem gewoon bouwen, de H50 vloeistof Unit voor de processor erin, 120 Fan van de H50 op de achterkant die naar binnen moet blazen voor die H50 en dan aanzetten. :S

Juist, dan met onder andere Everest de Temp in de gaten houden, een keer wat stressen dan zien we vlug genoeg wat er gebeurd, bij het uit de hand lopen van de Temp, stekker eruit en kijken wat voor resultaat jij heb geboekt.

Heb aardig wat fariaties gezien en gelezen daar en misschien dat ik dan wel e.e.a. ga proberen, maar vooralsnog zet ik heb eerst standaard in elkaar, dan zien we wel wat de resultaten zijn.

Je heb een aardige GPU ik heb zijn kleine broertje en kan je zeggen dat het systeem TOXIC een goed systeem is en ben er blij mee.

Tot zover maar weer ... :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

djfox741 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 02:25:
[...]
Wat je op dat forum heb gelezen dat de 140 fans 900 rpm en dan 65 CFM zou halen lijkt mij niet, dat zou betekenen dat 65CFM een lucht verplaatsing zou hebben van 110 m3/H.
Het leek mij ook al stug. De Noctua's halen dat ook wel, maar dan op 1200rpm. Dan zijn ze overigens alsnog stiller dan de Corsair fans.

Een PC is natuurlijk nooit helemaal stil, vooral niet als alles stil is en je erop let. Maar ik zal kijken of mijn dB meter er iets mee kan. Ik ga 'm flink stressen met OCCT of even een uurtje superpi zodat ie goed heet wordt, en dan zien wat de fans doen. Ook ga ik een of andere HD stresstest doen om de effectiviteit van de HD fan te bepalen. Ik wil nl niet continue de temps en fans in de gaten hoeven te houden. Als je 'm een keer extreem hebt belast, kun je de boel afstellen/inrichten dat ie goed koelt, en dan kijk ik er verder niet meer naar.
Als ik straks die Noctua's binnen heb, kan ik goed het verschil zien. Ook het verschil met de standaard opstelling van de fans, want dat is denk ik ook wel een factor. Een goede airflow scheelt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Na een paar dagen draaien moet ik zeggen dat de std.fans wel erg stil zijn. Misschien omdat ik hiervoor een kleine tsunami naast me had, maar ik denk niet dat je ze echt luidruchtig kan noemen.

Kleine tegenslagen:
* Ik kan 1 DIMM niet plaatsen vanwege de MUX120 koeler. Ik heb ook wel erg hoog geheugen ivm de koeltoestand die erop zit (G.Skill Pi series). MUX120 gaat eraf en ik heb net een Corsair H50 waterkoelsetje gehaald. Die steekt niet zo uit.
* De RAID array speelt op. Heeft niets te maken met de kast, maar goed...wel even lastig. Ik hoop opgelost met een oudere versie van de Intel Matrix tools.

Verder is het nog even wachten op de nieuwe fans, fancontroller en cardreader/eSATA frontpaneltje. Dan kan ik 'm echt afmaken. Ik zal dan ook wat goede foto's maken van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
Ben benieuwd,

Morgen ga ik aan de slag, hoop dat het allemaal voltjes zal verlopen want als ik de ene kast leeg heb gehaald en in de Corsair heb gebouwd, dan wil ik mijn oude Configuratie in de kast die dan leeg is en waar ik nu mee zit te werken bouwen, die wil ik dan voor backup gebruiken als onverhoopt toch de voeding zou blijven storen, die kan dan terug en kan ik die oude setting blijven gebruiken om toch het Net op te kunnen.

Dat is wel een heel verschil met waar ik nu mee werk i7 920 etc. mijn oude Config. is een

XP Pro
AMD 2200+
1 Gb. RAM
NVidia 7200 PCI

Maar goed beter dan niks in die tussentijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

djfox741 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:48:
Dat is wel een heel verschil met waar ik nu mee werk i7 920 etc. mijn oude Config. is een AMD 2200+
Ach...ik heb de afgelopen 5 jaar op een Pentium 4@2.8Ghz gezeten. Nu werk ik op een i7 860; een wereld van verschil. En daar mag ik ook weer een paar jaartjes van genieten. Ik heb geen zin om elk jaar de boel te upgraden, dus ik kies een redelijk snelle config en daar kan ik lang mee uit de voeten.

[edit]Update over mijn RAID array: ik kan 2 van de 4 WD Black terugsturen naar WD. Gelukkig hebben ze een goede RMA policy en zijn de nieuwe schijven al onderweg naar mij en moet ik binnen 30 dagen de kapotte exemplaren terugsturen.

[ Voor 18% gewijzigd door mphilipp op 02-03-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
Dat is niet zo leuk, heb alles er in maar ga morgen weer verder, heb nu geen PC en zit dit nu op mijn HTC HD2 te typen en dat gaat niet zo lekker als op de PC ppffff, morgen meer.

edit:
dat was op mijn mobiel en wilde hier mijn verhaal doen, beetje verwarrend heb maar een nieuwe reaktie genomen

[ Voor 204% gewijzigd door djfox741 op 04-03-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
Oke, hij draaid en heb een test gedaan met "GPU Caps" onderdeel Tube. Heb een afbeelding gemaakt van de temps van Everest http://www.dejong741.nl/corsair/GPU Caps.jpg moet zeggen dat ik nog geen tijd heb gehad om een langere test te doen, komt wel.

Verbazingwekkend vond ik dat de CPU rond de 25/26 graden.bleef draaien ook de GPU werd niet warmer dan 80 graden, de Fan van de H50 draaide op volle RPM en was ook te horen [natuurlijk] 1 van de 14cm. Fans en welke weet ik niet omdat ik dat niet kon zien en vergeten was welke ik op FAN1 had gezet, heeft dus een RPM van rond de 1000 kan de HDD Fan zijn of de inlaat in de kast beneden.

Nu heb ik de H50 aan de bovenkant geschroeft en aan de achterkant een 12cm. Fan Tacens uit mijn oude kast die overigens regelbaar is die heb ik rond de 1000RPM draaien als uitlaat, aan de bovenkant ook een Tacens Fan van 1000RPM als inlaat.

De "Sapphire Radeon HD 4890 Toxic" kon je ook wel horen en zoals je kan zien op 1800 RPM.

Wat mij wel zorgen geeft is het moederbord, klom naar 43 graden en bleef daar aardig op hangen, maar dit vind ik toch wel teveel, wat denk jij?

Ja en ook ik heb een probleem, toen ik klaar was, de prik erop zette, kreeg een fluit concert te horen van mijn PC Speaker, beeld kreeg ik niet, laat staan de BIOS, heb hem uitgezet en alles eerst nagekeken zover ik dat kon maar wist dat ik niks verkeerds had aangesloten, met name de aansluitingen de voeding, kon het niet vinden dus een ander PCI videokaart er in gezet maar alles bleef bij het oude.

Toen 2 reepjes geheugen er uit gehaald en ja daar zat het probleem, weer 1 reepje erbij geplaatst en ook met het 2e reepje draaide hij, toen ik het 3e reepje erbij had gezet werd het fluit concert weer gestart en zag ik niks, om het geheugen reepjes te testen heb ik de 3e er uit gehaald en de andere op de 2e plek gezet en de PC starte op.

Conclusie: slot van het derde reepje op het moederbord is naar de knoppe, om nu 1.2.3 het moederbord er weer uit te halen en naar Alternate te gaan [of opsturen] voelde ik nu ook weer niet, komt wel.

Moet zeggen dat de voeding dezelfde klere herrie maakt als in mijn vorige kast, dus die gaat er wel uit als ik mijn vorige kast met de oude Config weer heb gevuld, zodat ik toch nog kan werken/surfen/Internetbankieren etc.

Als ik nu naar de Temps van het Moederbord kijk, dan klopt het wel dat de lucht circulatie bedroevend is, omdat nu te verbeteren zit ik te denken om de Fan aan de achterkant naar binnen te laten blazen en de Fan aan de bovenkant naar buiten, of alle twee naar binnen, maar dan weet ik niet of de warme lucht wel ergens weg zou kunnen, word expirimenteren en testen, hier nog een afbeelding van Idle waarbij de Fan van de H50 met de tool "Easytune6" wat gedimd is. http://www.dejong741.nl/corsair/GPU Caps2.jpg
Het kan ook een storing in de voeding zijn. Of ik het qua terminologie goed heb weet ik niet, maar ik dacht dat (ringkern)trafo's wel eens kunnen brommen.
Weet jij hoe ik te weten zou kunnen komen of mijn voeding deze techniek heb? want het zal wel anders worden genoemd, denk ik.

Tot zover maar weer ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

djfox741 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 00:43:
Weet jij hoe ik te weten zou kunnen komen of mijn voeding deze techniek heb? want het zal wel anders worden genoemd, denk ik.
Trafo's zitten in elke voeding. Ringkerntrafo's zien er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://bit.ly/9BWaFG
Soms zijn ze ingepakt. Deze dingen kunnen brommen; volgens mij als er windingen (dat koperdraad dat je ziet) een beetje los zitten. Soms zijn er condensatoren die piepen. Maar volgens mij gebeurt dat niet zo snel bij degelijke merken; het is meer het El Cheapo spul dat dergelijke kuren vertoont.

Volgens mij zou zo'n voeding als jij hebt toch niet van dat soort componenten zijn voorzien. Mijn Enermax geeft geen kik. Het enige dat ik nu (min of meer storend) hoor is de fan op de H50 radiator. Maar mijn pakketje met fans en fancontroller is bijna binnen, dus ik ga even spelen met een goede opstelling met als doel 'm weer zo stil te krijgen als eerst (zonder die H50). Dat moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pffff...ik fry net bijna mijn systeem, met dank aan de Scythe Kaze Master 'fancontroller'. Is doodleuk de verbinding met de fan die op mijn radiator zit 'kwijt' ofzo. Gisteren probleemloos proefgedraaid, ook nog even Prime95 aan gezet om te zien of ie wel goed de fans hoger zette enzo. Ging goed; beetje gespeeld met de settings enzo, op zich prima. Zit ik nu een paar cd's te rippen, zie ik ineens dat de CPU 99 graden is... :X
Snel de fan losgekoppeld en weer aan het mobo vast gemaakt, want ook na een reset wilde hij de fan niet 'zien'.

Nu vertrouw ik dat ding dus voor geen cent meer. Vooral zoiets als een fancontroller met automagische standen moet je gewoon blindelings kunnen vertrouwen. Ik heb geen zin om steeds te moeten controleren of het nog goed gaat. Misschien maar die fan toch op het mobo laten zitten. Iets tè belangrijk om te laten falen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 14:24
Noemt men ook wel "coil whine" en kan ook bij de betere merken voorkomen.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:02
momenteel zie je in veel webshops de 800D met de kleine uitsparing:
Afbeeldingslocatie: http://fun2me.net/wp-content/uploads/2009/06/corsair-obsidian-800d-2.jpg

maar ik zoek zelf degene met de grote uitsparing, zoals Tnet zelf getest heeft
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1252957010.jpg

heeft iemand een idee waar ik de versie met de grote uitsparing kan kopen?
(grote uitsparing is gewenst wegens dualsocket moederbord)

[ Voor 4% gewijzigd door Wannial op 09-03-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Hmmmmmm.... Ik had ergens gelezen dat corsair een test serie (pre-production) gemaakt had en later iets had aangepast aan dat gat. (iets met dat het afdek klepje niet goed/groot genoeg was)

*zoek zoek*

http://www.youtube.com/watch?v=oO7JOFpU3E4#t=3m10s <<< pre-production model

http://www.youtube.com/watch?v=Whe2aQFWd5Y#t=5m40s <<< production model

Als webshops dus een pre-production model plaatje bij hun waren doen, tja hun probleem. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door sHELL op 09-03-2010 10:41 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
dus normaliter zouden ze nu de versie met de grote uitsparing uitleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 07:05

Bartaz

Likes cookies!

Yeseterror schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:32:
dus normaliter zouden ze nu de versie met de grote uitsparing uitleveren?
Dat is wel wat er beloofd is ja. Natuurlijk kan je ook altijd de webshops bellen en vragen om bevestiging, maar dit lijkt me onnodig aangezien na de preproduction alle versies een grote uitsparing hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
heb het nog eens rondgemaild, hoorde van meerdere leveranciers dat ze enkel die met het kleine gat zouden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nou, die van mij heeft anders een gat waar mijn hoofd zowat doorheen kan. Ik kan me niet voorstellen dat er 2 formaten zijn. Dat kleine gat was idd een pre-productiemodel. Ik vraag me af of die shops wel zelf hebben gekeken of gokken dat het een klein gat is.

Stel de vraag anders op het Corsair support forum, die weten het het best denk ik. Winkels vertrouw ik niet zo; die bedenken vaak maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
ik heb inderdaad ook al gemaild naar corsair :) bedankt!
ik laat het hier ook wel even weten als ik en duidelijk antwoord heb!

hoe bevalt de kast jou verder mphilipp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Yeseterror schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:53:
hoe bevalt de kast jou verder mphilipp?
Prima, hij is mooi en het is een genot om spullen in te bouwen. Alleen is dat toolless monteren van drives in de 5.25" bays onhandig voor zaken als fancontrollers/cardreaders die niet zo diep zijn. Daar kan Corsair niets aan doen, maar het is lastig.

Ik heb de zaak overigens nu als volgt qua fans:

de 3 meegeleverde 14cm fans heb ik eruit gemieterd en vervangen door Noctua's. Ik heb de H50 waterkoeling voor de CPU nu op de plek van de achterste uitlaat gemonteerd en de noctua die ik daarop heb zitten als inlaat gebruikt, dus er komt extra 'semi-koele' lucht binnen door die ingang. Ik heb daar een filter op gezet. Aan de bovenkant heb ik 2x 12cm Noctua's gemonteerd als uitlaten. Beide draaien op de langzaamste stand; ze zijn alleen maar om de lucht in de kast een beetje 'aan te moedigen' om zo snel mogelijk naar boven te gaan. Dat doet warme lucht toch al graag, maar zo is er een extra flow. Als ik weer een beetje tijd heb, maak ik wat foto's en doe ik wat metingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
Pffff...ik fry net bijna mijn systeem, met dank aan de Scythe Kaze Master 'fancontroller'. Is doodleuk de verbinding met de fan die op mijn radiator zit 'kwijt' ofzo.
Nou dan weet ik dat ik zo'n ding niet zal kopen, heb er namelijk ook overna zitten denken om er eentje aan te schaffen, doe het maar niet.

Heb vandaag de Voeding weggebracht naar de winkel waar ik hem heb gekocht, het moederbord is ook terug naar Alternate, mijn derde reepje geheugen slikte hij niet meer zoals ik al schreef, alleen zit ik nu met het feit dat als ik het terug krijg ik die H50 weer moet monteren en de koelpasta die er op zit/zat niet afdoende meer zal werken, vond dat hij er goed op zat omdat de temps van de Processor lekker laag bleef, zal wel weer goed komen met nieuwe koelpasta.

Hoelang dat alles weer gaat duren? draai nu op mijn oude Config en die oude Fan op mijn processor koelerig wat maakt dat ding nu in mijn oren een klereherrie.
Alleen is dat toolless monteren van drives in de 5.25" bays onhandig.
Dat heb ik ook gemerkt gewoon met mijn DVD Branders, hij pakt het gewoon niet ben lang bezig geweest en zitten ze wel maar je moet er ook niet hard op duwen dan schieten ze naar achteren.

Wat ik ook heb gemerkt dat achter het klepje je HDD's makkelijk zijn te monteren, prachtig allemaal maar alleen hoor ik nu dingen die ik van mijn HDD's nog nooit heb gehoord, moelijk om ze daar te isoleren dus zit ik er aan te denken om ze onder mijn DVD Branders te plaatsen maar dan zit ik weer met de koeling.

Tot zover maar weer ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
mphilipp schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:41:
[...]

Prima, hij is mooi en het is een genot om spullen in te bouwen. Alleen is dat toolless monteren van drives in de 5.25" bays onhandig voor zaken als fancontrollers/cardreaders die niet zo diep zijn. Daar kan Corsair niets aan doen, maar het is lastig.
oke, hoe heb jij dat opgelost met ondiepe fancontrollers? heb er zelf namelijk ook, en een beetje afkijken bij andere om inspiratie op te doen kan geen kwaad.

zelf ga ik er waterkoeling inzetten op een dualsocket moederbord, moet nog even kijken hoe ik dat precies ga doen, sowieso van boven 240mm rad, en vanachter een 120mm rad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

djfox741 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:22:
[...]
Dat heb ik ook gemerkt gewoon met mijn DVD Branders, hij pakt het gewoon niet ben lang bezig geweest en zitten ze wel maar je moet er ook niet hard op duwen dan schieten ze naar achteren.
Als je de klep aan de rechterkant weghaalt, wordt er een schroefgaatje zichbaar, waarmee je een drive oid vast kunt zetten. Werkt prima bij de Lian-Li cardreader, maar de Scythe fancontroller heeft tè slappe zijkanten om goed vast te zitten met één schroefje. Maar een drive moet goed lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
hmm, dan ga ik eens kijken of ik daar iets op kan vinden, even mensen bij Scythe vragen of ze daar al iets vernuftigs voor gevonden hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
Als je de klep aan de rechterkant weghaalt, wordt er een schroefgaatje zichbaar, waarmee je een drive oid vast kunt zetten. Werkt prima bij de Lian-Li cardreader, maar de Scythe fancontroller heeft tè slappe zijkanten om goed vast te zitten met één schroefje. Maar een drive moet goed lukken.
Dat is een goeie tip merci, zal ik zeker gaan proberen als ik het moederbord en voeding terug heb, hij staat nu even apart met zijn plastic hoes er overheen waar die in ingepakt was toen ik hem kreeg.

Nog even over het temperen van de Fan's, ik weet niet wat voor moederbord jij heb ik heb een Gigabyte, nu weet ik niet of die Tool expliciet van Gigabyte is maar met "EasyTune6" kan ik de snelheid van de CPU op elke gewenste snelheid zetten, het vreemde is alleen [maar dat terzijde] dat mijn Klok achter gaat lopen.

Ben jij nog iets tegen gekomen over het geluid van de HDD's? zelf vind ik dat ze wat meer hoor dan voorheen, maar dat is weer afhankelijk van welke kast je had en hoe je ze gemonteerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb een MSI P55-GD80 (met i7-860). Ik ben nog niet aan overklokken toegekomen. HD's hoor ik niet echt. Ik heb 4 stuks WD Black 1TB in RAID 10 erin zitten (in de hot swap bay) en ik hoor ze niet moet ik zeggen. Helemaal onderin heb ik een SSD en een Samsung 500Gb (backup) zitten en die zijn (SSD helemaal) stil.

Maar ja...ik ben natuurlijk alweer een dagje ouder, en dan gaat je gehoor achteruit :+ Kan dus zomaar zijn dat jij wel een geluid waarneemt. Daarbij komt dat ik vrijwel altijd The Album Station (schaamteloze plug voor internet radiostation van een collega) aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
[Maar ja...ik ben natuurlijk alweer een dagje ouder, en dan gaat je gehoor achteruit
Oeps! Denk dat wij iets van een jaar of 12 schelen en ik hoor nog best :) maar wat ik bedoelde is dat ik nu de HDD's hoor tikken wanneer er inspanning gedaan word en dat hoorde ik niet in de oude [1 jaar] kast waar ik nu mee zit te werken.

Heb 1 SSD en die zit boven in de swap bay samen met 2 Samsung's van 1 TB. jammer dat die dingen nog zo duur zijn, ander verruilde ik ze voor SSD's ze zijn er al van 1 en dacht 2 TB. je moet alleen niet op de prijs letten want dan vergaat al je moet om je spaarpot te vullen als je er voor zou willen sparen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
nou ik heb hem besteld, hoop hem volgende week hier thuis te hebben staan en dan alles eens op het gemakje inbouwen :D

zoals mensen hier al zeiden, de obsidian 800D en de 700 worden beide met het grote gat geleverd, die met het kleine gat is nooit in productie geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Yeseterror schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:36:
nou ik heb hem besteld, hoop hem volgende week hier thuis te hebben staan en dan alles eens op het gemakje inbouwen :D

zoals mensen hier al zeiden, de obsidian 800D en de 700 worden beide met het grote gat geleverd, die met het kleine gat is nooit in productie geweest!
800D is mij wat teveel, zit dus ook naar de 700D te kijken... Maar dat ding is in de pricewatch duurder dan de 800D :'(

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
800D is mij wat teveel, zit dus ook naar de 700D te kijken... Maar dat ding is in de pricewatch duurder dan de 800D :'(
Waarom is de 800D je teveel?

Punt 1- hij is goedkoper
Punt 2- je hebt een meer toegeruste kast als je de verschillen gaat vergelijken.
Punt 3- en hij net zo groot

De 700 heeft geen raam, ook niet zo erg als je bijvoorbeeld de 800D zo kopen en je wilt er geen raam in, dan kost een dicht zijpaneel slechts €19.95.

Vraag mij ook af waarom Corsail de 700 heeft uitgebracht die nu duurder is dan de 800D plus dat de 700 veel minder mogelijkheden heeft dan de 800D.

Wat is jou motivatie voor de 700? ben benieuwd :)

Tot zover maar weer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

djfox741 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:59:
[...]
Vraag mij ook af waarom Corsail de 700 heeft uitgebracht die nu duurder is dan de 800D plus dat de 700 veel minder mogelijkheden heeft dan de 800D.
Ligt die prijs niet aan de Nederlandse markt?
“Our goal with the Obsidian Series 700D is to offer a chassis that retains the essence of what made the 800D so popular, but at a lower price point, allowing a wider range of consumers to build their own Corsair Dream PC.”

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 11-03-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
de 800D heeft ook hotswap aan de vookant, dat heeft de 700D niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

De 700D is nog niet leverbaar. De prijs zal sowieso lager zijn dan die van de 800D. Daarvoor is de 700D op de markt gebracht, niet iedereen heeft een raam en hot-swap hd's nodig.

Wel jammer dat de 700D nog steeds geen ESATA aansluiting geeft aan de voorkant. Dat is wel een gemiste kans voor Corsair.

Vraagje, in hoeverre is het een stille kast ? Alle lucht wordt via de bodem aangezogen en komt aan de achterkant weer uit. Ik zoek nu een doodstille kast, de huidige Cosmos S is te open en luidruchtig naar mijn mening. In de kast wordt de lucht aan alle kanten aangezogen.

[ Voor 56% gewijzigd door Blord op 11-03-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
mphilipp schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:51:
[...]

Ligt die prijs niet aan de Nederlandse markt?

[...]
Als je bij "Amazon.com" kijkt, dan scheelt het maar 24$ dat hij goedkoper is dan de 800D de volledige prijzen

800D 273.99$
700D 249.99$

Simpel geredeneerd zou je kunnen zeggen dat de 800 al weer een poosje er is en dat de 700 nieuwer is, ja zo gaat dat schijnbaar, ook in Duitsland/ Alternate en Caseking.de liggen de prijzen aardig gelijk bjj hier.

Maar goed, als je naar de verschillen gaat kijken, dan lijkt het mij dat je het voor de prijs niet hoeft te laten, al zou de 700D hier nu al goedkoper zijn, dat is mijn mening en alle respect voor de mensen die er anders over denken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
Blord schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:41:
Vraagje, in hoeverre is het een stille kast ? Alle lucht wordt via de bodem aangezogen en komt aan de achterkant weer uit. Ik zoek nu een doodstille kast, de huidige Cosmos S is te open en luidruchtig naar mijn mening. In de kast wordt de lucht aan alle kanten aangezogen.
De tijd dat ik hem werkend heb gehad [moederbord, voeding reparatie] kan ik zeggen dat hij behoorlijk stil is, nu heb ik zelf andere Fans ingezet behalve de inlaat, omdat ik geen 14cm. ventilator had maar wel 12cm. dus heb ik aan de achterkant een regelbare Tacens geplaatst en aan de bovenkant zit de ventilator met de H50 waterkoeler voor de processor die naar binnen blaast, alhoewel dat niet echt koude lucht is omdat hij het tankje koelt.

Dus heb ik nu 2 x 14cm. Fans, 1 die beneden zit en de andere die de Harddisken in de Hot swap bay koelt, achterkant 12cm. die ik op 1000 RPM. heb draaien en ook de andere van Corsail hebben een RPM van 1000 heb ik gemeten en die zijn naar mijn mening gehoorlijk stil.

Stil is een relatief begrip, helemaal stil krijg je een kast nooit en zeker niet als je een Processor er in heb die wel wat warmte afgeeft en als je een behoorlijke grafische-kaart heb draaien, daarom is de watergekoelde Corsail H50 weer een uitkomst, alhoewel daar ook een ventilator bij zit, maar die is ook weer te vervangen voor een exemplaar die misschien nog stiller is, zelf denk ik dan aan Tacens die hebben veel luchtverplaatsing en weinig geluid.

Waar ik problemen mee heb is de voeding, zowel in mijn andere kast als deze hoor ik een laag zeurend geluid wat op een gegeven moment begint te storen, ook hoor ik het nu van mijn oude voeding die samen met mijn oude Config in mijn oude kast zit waar ik nu mee zit te werken.

Dat heeft weer niks te maken over de 800D dus even terzijde >:)

Met wat ik hierboven vermelde over de prijs, lijkt het mij eigenlijk logisch dat voor een paar euro-tientjes je meer hebt als je voor een 800D zou kiezen, maar dat moet iedereen zelf weten en is mijn mening.

@mphilipp
Met mijn moederbord ben ik verder van huis, kreeg bericht van Alternate dat er een paar pinnetjes zijn verbogen in de Processor-socket wat waarschijnlijk het probleem met dat 3e reepje geheugen zal zijn, nou ben ik toch zo voorzichtig geweest met die hele handel in te bouwen en nog te onvoorzichtig schijnbaar ppffff,
hoop dat alles nog zal weken als ik het terug heb geplaatst, dat ik dat 3e bankje moet missen zal mij dan eigenlijk een zorg zijn, omdat je dan wel zo'n enorm groot programma zal moeten draaien die dat 3e bankje nodig zal hebben.

Voeding is terug via de winkel naar de importeur/groothandel en ben benieuwd wat daar nu weer uit de bus zal gaan komen.

Tot zover maar weer .... :P

[ Voor 13% gewijzigd door djfox741 op 12-03-2010 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 09:49

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

hoe bevalt jullie deze kast tot dusver?
welke radiator past hier goed/mooi boven in?(met 2 of 3 fans) ik sta op het punt ook deze kast te bestellen.
die zal dan mijn ouder chieftec dragon vervangen,

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
Na veel berichten en topic's te hebben gelezen over deze kast ben ik om :9~ .
Alleen de prijs 8)7 , dat is minder vooral om dat die de laatste maanden lijkt te stijgen.
Ik zit niet vast aan 1 webwinkel ofzo maar ga het liefst voor de goedkoopste omdat ik nog nooit het profijt heb gezien van een duurdere.
Wat denken jullie, zal de kast nog dalen in prijs of zal het blijven stijgen?
Groeten B ;)

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Bobswa schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:49:
Na veel berichten en topic's te hebben gelezen over deze kast ben ik om :9~ .
Alleen de prijs 8)7 , dat is minder vooral om dat die de laatste maanden lijkt te stijgen.
Ik zit niet vast aan 1 webwinkel ofzo maar ga het liefst voor de goedkoopste omdat ik nog nooit het profijt heb gezien van een duurdere.
Wat denken jullie, zal de kast nog dalen in prijs of zal het blijven stijgen?
Groeten B ;)
Je kan ook bedenken hoe lang je met zo een kast denkt te gaan doen. Ik heb de mijne meteen eind oktober besteld en ontvangen en nog geen moment spijt van. Ik denk dat ik er ook nog de nodige jaren mee vooruit kan. Denk overigens ook niet dat de prijs heel veel zal veranderen voorlopig.

Laatst mijn kast eindelijk stil gekregen. Heb/had 2 fans op het geheugen zitten, maar deze maakte teveel herrie. Ik heb ze er maar af gelaten. Airflow is prima, temperatuur ook prima, geen problemen. Lekker laten zo ;) En zeer stil nu!

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
Dankje voor je antwoord,
Nog een paar vraagje's,
hoe zit het met het ligt lek bij de aan/uit knop?, zie je ook wit ligt bij de randen van dat kleine paneeltje? en ik neem aan dat je de kleur niet kan veranderen anders dan een ander ledje? :?

En het klepje boven aan, waar de frontpannel aansluitingen achter zitten, komt deze na 1 klik helemaal naar benden(horizontaal) of blijft deze halverwege hangen? :?

En dan jullie menig over het volgende:
Concept 2 pc's in 1 kast, standaard ATX bord waar die hoordt, gwn een standaard gaming-rig zeg maar.
En dan een miniITX of NanoITX op het tussen panneel(liggend) voor 24/7 sharing en douwnlouding.... :*)

alvast bedankt.

[ Voor 32% gewijzigd door Bobswa op 08-06-2010 15:58 ]

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb ook een vraag aan de eigenaars van deze kast. Is het mogelijk om er twee h50 radiators er in te passen? Bijvoorbeeld aan de bovenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
damnengineer schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:03:
Ik heb ook een vraag aan de eigenaars van deze kast. Is het mogelijk om er twee h50 radiators er in te passen? Bijvoorbeeld aan de bovenkant?
Als je 2 Processors in je kast heb, je kan er wel 4 in kwijt maar begrijp alleen niet goed wat je nu bedoel.

Als je bedoel dat je op de radiator 2 ventilators kan zetten, dan is dat even knutselen omdat de Fan aan 1 kant gemonteerd kan worden, maar dat weet ik niet zeker en om nu de kast in te kruipen is me ff te warm 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
djfox741 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 03:34:
[...]

Als je 2 Processors in je kast heb, je kan er wel 4 in kwijt maar begrijp alleen niet goed wat je nu bedoel.

Als je bedoel dat je op de radiator 2 ventilators kan zetten, dan is dat even knutselen omdat de Fan aan 1 kant gemonteerd kan worden, maar dat weet ik niet zeker en om nu de kast in te kruipen is me ff te warm 8)

Ik heb een dual Xeon met op elke processor een h50, ze zitten nu in een Coolermaster Stacker 832 en bij die kast moet ik de radiators in de deur plaatsen wat niet ideaal is (de slangen bewegen als ik de kast moet openen), daarom zoek ik een goede kast waarbij ik de beide radiators bijv. aan de bovenkant kan plaatsen.
Maar goed als ik er wel 4 in kwijt kan dan is het prima. Dankjewel.

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Sorry voor de kick maar de kast is nog steeds te koop en ik heb er dus deze week eentje gehaald. Ik heb alles ingebouwd deze week met de volgende specs:

P8Z68-V MoBo
i5-2500K CPU
GTX560 ti Hawk SLI
H10 water koel setje
8GB RipjawsX RAM
AX850 Gold voeding
Crucial M4 128GB SSD

Ik had eerst de Zalman CNPS10X Performa koeling maar dat ging niet samen met mijn RAM. De H100 doet het ietsjes beter maar ruimt ook vooral mooi op.

De 800D kast bouw heerlijk zoals bekend en met de airflow ben ik wat aan het speuren geweest. Veel mensen gebruiken de optionele topfans als uitlaar maar de volgende link toont met test gegevens dat het best resultaat wordt bereikt met een aanzuig vanuit de top en uitlaat naar achter.
http://hardforum.com/showthread.php?t=1594911 Ik had geen keuze met de H100 en het werkt tot nu toe perfect. 33ºC idle/ 49ºC 100% load @ 22ºC ambient.

Ik heb de 140mm fans geprobeerd te vervangen door scythe slipstreams @ 1200 min-1 maar dat lukt alleen voor de fan aan de achterzijde. De originele fans zijn dan wel 140mm fans maar zijn in werkelijkheid ietsjes groter dan een standaard 140mm fan van Scythe of Zalman. Hier snap ik dus echt geen reet van. Ik heb wel 6x 140mm vergeleken met elkaar op de beschrijving maar ze passen echt niet op elkaars gatenpatroon. :?

Ik mis verder ook nog een beetje de mogelijkheid om de kabels achter de moboplaat goed weg te werken. Er zitten geen lusjes of haakjes om tiewraps aan vast te maken waardoor je wel kan clusteren en routeren maar het niet netjes vast kan leggen. Hier ga ik nog wat voor verzinnen overigens. :)

Maar wat is dat ding loeizwaar en groot zeg :9 . LOVE IT. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Misschien kun je op de éen of andere manier een 'grid' maken van ijzerdraad achter de moederbordplate? Dat je daar je kabels aan vast kunt tiewrappen? :)

Ik heb deze kast ook op't oog. Heb nu een Thermaltake Armor, bevalt zeer goed, maar vind het tijd voor wat nieuws! November nieuwe upgrade;)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik heb nu van die vierkante plak stukjes waar een tie wrap doorheen kan. Wel puzzelen om te zorgen dat de kabels de zijplaat niet bol duwen maar nu is hij echt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Jpjedi schreef op zondag 18 september 2011 @ 23:49:
Ik heb nu van die vierkante plak stukjes waar een tie wrap doorheen kan. Wel puzzelen om te zorgen dat de kabels de zijplaat niet bol duwen maar nu is hij echt af.
Dat is ook een goed idee! Ik zal het onthouden! Wel jammer dat de kast alleen maar duurder wordt. Huidige prijs is al 239 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
Misschien niet de juiste plek maar omdat hier personen hebben gepost met de zelfde interesse in deze kast en hem nog niet hebben.
Heb de kast op 28-10 besteld bij Salland, de kast was er voor korte tijd voor €135,29 te bestellen. Nu staat de prijs echter weer op het oude niveau.
Zijn er hier nog meer die van deze korte "window of opportunity" gebruik hebben gemaakt.
De kast staat gepland om afgeleverd te worden op 10-11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Bobswa schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 16:20:
Misschien niet de juiste plek maar omdat hier personen hebben gepost met de zelfde interesse in deze kast en hem nog niet hebben.
Heb de kast op 28-10 besteld bij Salland, de kast was er voor korte tijd voor €135,29 te bestellen. Nu staat de prijs echter weer op het oude niveau.
Zijn er hier nog meer die van deze korte "window of opportunity" gebruik hebben gemaakt.
De kast staat gepland om afgeleverd te worden op 10-11.
Ik zag het in de pricewatch, helaas net te laat! Wel balen, maar je hebt geluk dat ze er niet over gezeurd hebben! Lucky you !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
NeFoRcE schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:33:
[...]

Ik zag het in de pricewatch, helaas net te laat! Wel balen, maar je hebt geluk dat ze er niet over gezeurd hebben! Lucky you !
Misschien iets te vroeg gejuicht, al 2x een mail gehad dat me bestelling uitgesteld is.
Vandaag gebeld en er werd aangegeven dat het bij al hun leveranciers wel voorradig was. Hij zou het door zetten naar zijn manager en ik zou vandaag terug gebeld worden. ´K moet zeggen, voel al wel een beetje nattigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Bobswa schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 14:49:
[...]

Misschien iets te vroeg gejuicht, al 2x een mail gehad dat me bestelling uitgesteld is.
Vandaag gebeld en er werd aangegeven dat het bij al hun leveranciers wel voorradig was. Hij zou het door zetten naar zijn manager en ik zou vandaag terug gebeld worden. ´K moet zeggen, voel al wel een beetje nattigheid.
Ow. dat wordt nog spannend dus! Laat maar weten dan hoe het afloopt!

• Bobswa
Geheel onverwacht stond er vandaag een vriendelijke man voor me deur met een pakket(tje). Ja hoor daar was die dan, me langverwachte case. Had geen track en trace code ontvangen niets maar toch nog doorgekomen.
Sta nu met trillende handen te kijken naar de mooiste case die ik tot nu toe heb gehad.
Ze is groter dan ik had verwacht maar dat is niet erg. De afwerking subliem en heb zelf USB 3.0 etc.
Geen beschadigingen niets. Nu alleen nog een nieuwe voeding kopen en me pc omzetten.
Echter een kleine vraag voor mede eigenaren. Gebruiken jullie de 'Lower HDD bay's'? of gewoon die hot-swap bay?

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Bobswa schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:06:
Geheel onverwacht stond er vandaag een vriendelijke man voor me deur met een pakket(tje). Ja hoor daar was die dan, me langverwachte case. Had geen track en trace code ontvangen niets maar toch nog doorgekomen.
Sta nu met trillende handen te kijken naar de mooiste case die ik tot nu toe heb gehad.
Ze is groter dan ik had verwacht maar dat is niet erg. De afwerking subliem en heb zelf USB 3.0 etc.
Geen beschadigingen niets. Nu alleen nog een nieuwe voeding kopen en me pc omzetten.
Echter een kleine vraag voor mede eigenaren. Gebruiken jullie de 'Lower HDD bay's'? of gewoon die hot-swap bay?
Lucky you!! Mooi man dat je hem alsnog hebt gekregen! Altijd afwachten als het zo lang duurt!
Heb als tip van anderen gekregen dat ik mijn raptors straks in de onderste bay moet doen. Omdat daar koeling op zit :)

• Bobswa
Waarom dat dan? :? , daar zit toch juist geen fan, alleen bij de bovenste. En heb jij ook USB 3.0? zo ja, waar heb jij die connectoren op aangesloten? Heb jij trouwens ook een andere airflow toegepast dan stock?

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Bobswa schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:23:
[...]

Waarom dat dan? :? , daar zit toch juist geen fan, alleen bij de bovenste. En heb jij ook USB 3.0? zo ja, waar heb jij die connectoren op aangesloten? Heb jij trouwens ook een andere airflow toegepast dan stock?
de kast heb ik nog niet hoor. Maar dit kreeg ik alvast als tip. Maar dan zijn er denk ik meer slots in dat ding dan ik dacht. Haha, moet je maar even kijken waar en hoe je het plaatst. :)

• Bobswa
Ow oké, was in de veronderstelling dat je hem al had 8)7 . Maar Ik ben van plan om er 2 pc's in te bouwen >:) . Een mITX bordje ofzo dat gewoon 24/7 aan kan staan zodat ik gewoond MSoffice dingen kan doen enzo en laten downloaden. En dan me game rig erbij. Moet nog even een duidelijk plan maken hoe ik dit allemaal invulling wil geven :P .

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Bobswa schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:49:
[...]

Ow oké, was in de veronderstelling dat je hem al had 8)7 . Maar Ik ben van plan om er 2 pc's in te bouwen >:) . Een mITX bordje ofzo dat gewoon 24/7 aan kan staan zodat ik gewoond MSoffice dingen kan doen enzo en laten downloaden. En dan me game rig erbij. Moet nog even een duidelijk plan maken hoe ik dit allemaal invulling wil geven :P .
Klinkt als een leuk project! Als ik jou was zou ik er dan een log/foto's van bijhouden/maken. En hier aanmelden als zijnde casemod. Hebben de anderen er ook nog wat aan! Kast is groot zat in ieder geval! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Zoals ik de tip gaf zei ik dat er op beide compartimenten een fan kan, de hotswap heeft momenteel een fan, en de non hotswap is het mogelijk om nog een fan op te plaatsen!

Heel veel plezier met je aanwinst!

[ Voor 3% gewijzigd door Wannial op 26-11-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
Dankje,
ja ik last dat daar een 120mm fan past inderdaad.
Heb inmiddels een 6-channel fan controller besteld en een corsair CX500 v2 voeding.
Wil snel eens even die fans laten draaien om te horen hoeveel lawaai ze maken. Anders ga ik ze vervangen.
Klopt het dat die Noctua ventilatoren nog steeds één van de beste zijn op geluid/koelvermogen zijn of zijn er inmiddels al betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
De Noctua's zijn heel erg stil, het ontwerp moet je van houden, en de luchtverplaatsing is gewoon goed.
Ze zijn wel achterlijk duur...

Kijk anders eens naar Scythe Gentle Typhoons, ook erg goed!
(nieuwe generatie weet ik niet, de oude generatie van servo zijn goed iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
Wannial schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:03:
...Kijk anders eens naar Scythe Gentle Typhoons, ook erg goed!...
Ja ik had deze gezien:
pricewatch: Scythe Gentle Typhoon D1225C12B5AP-15 (1850 rpm) , 120mm
Alleen ik heb de volgende fan controller:
pricewatch: Zalman ZM-MFC1 Plus (Zwart)
En daar kan ik alleen 3-pins connectoren op aansluiten, terwijl die Scythe fans 4-pins connectoren heeft.

Zat aan de volgende te denken:
pricewatch: Scythe Slip Stream SY1225SL12SH, 120mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

800D Binnen!

Al wat hardware ingebouwd, wachten is op de processor:
inventaris: Dominator Reinjection

Iemand enig idee of het klepje over de ventilator kan blijven zitten aan de zijkant (waar Corsair op geperst is), als de fan draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
Congrats. Het door jou aangewezen lijstje is wel erg vol, zo veel HD's? :P
Maar dat klepje kan blijven zitten, dan zuigt die lucht aan bij de voeding, anders zou die het bij het MB vandaan halen.
Wat ben je eigenlijk met die 2 meter sleeved kerstverlichting van plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Bobswa schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:00:
[...]

Congrats. Het door jou aangewezen lijstje is wel erg vol, zo veel HD's? :P
Maar dat klepje kan blijven zitten, dan zuigt die lucht aan bij de voeding, anders zou die het bij het MB vandaan halen.
Wat ben je eigenlijk met die 2 meter sleeved kerstverlichting van plan?
Haha, i lolled!

Ja, zoveel HD's idd. Veel opslag. En vervang steeds de kleinste. Heb nu een moederbord met 8 SATA aansluitingen. Had liever gezien dat ie meer had. Maar dat wordt later wss een sata controllertje erin. Heb nu 7 hdd's, en een blu-ray.

En kerstverlichting? Haha, uber, die gaat rondom in de kast. Mooi bescheiden wit licht. Maar lijkt profi! Zie hier:

http://cdn.overclock.net/1/14/14cfe9d3_IMGP6312.jpeg
of met ccfl:
http://74.218.90.218/images/lol/workstation1/2.JPG

• Jpjedi
NeFoRcE schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:11:
[...]

Haha, i lolled!

Ja, zoveel HD's idd. Veel opslag. En vervang steeds de kleinste. Heb nu een moederbord met 8 SATA aansluitingen. Had liever gezien dat ie meer had. Maar dat wordt later wss een sata controllertje erin. Heb nu 7 hdd's, en een blu-ray.

En kerstverlichting? Haha, uber, die gaat rondom in de kast. Mooi bescheiden wit licht. Maar lijkt profi! Zie hier:

http://cdn.overclock.net/1/14/14cfe9d3_IMGP6312.jpeg
of met ccfl:
http://74.218.90.218/images/lol/workstation1/2.JPG
ik heb er ook nog een 6x 2,5"-51/4" in zitten en kom dus ook veel Sata 600`s te kort. Probleem is dat ik een SLI opstelling heb met de video kaarten waardoor ik alleen een kaart kan bijzetten met een PCI riser. Dat wordt me teveel verbouw werk dus ik wacht wel tot ik van 2 graka`s overstap op 1 vervangende graka waardoor ik weer sloten vrij krijg voor een SATA controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier nog een tip voor de 800D wat betreft de USB 3.0:

Er zitten lange kabels aan, met een normale USB aansluiting. Verlengkabels dus zeg maar.

Deze zou je officieel buiten je kast om in een usb-bracket moeten stoppen. Echter heb je dan weer kabels buiten je kast om. En dit is natuurlijk gruwelijk lelijk.

Ik kreeg bij mijn moederbord een USB 3.0 bracket. Ik heb het metalen plaatje eraf geschroeft, en heb de aansluitingen zelf (zaten soort van gegoten in een zwart blokje) achter de sidepanel gestopt. Links van de 5,25" bays. Je ziet er dus helemaal niets van, mooi weggewerkt, en toch usb 3.0!!

Pagina: 1