Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feature] Favoriete berichten (markeerfunctie)

Pagina: 1
Acties:

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Is eigenlijk een suggestie op \[feature?] Dubbele bookmarks.

Is het niet mogelijk om een soort aparte bookmarks te maken, waarbij je alleen 'enkele' berichten kan toevoegen. Dus niet hele topics (of topics op een bepaald punt), maar losse forumberichten.

Lijkt mij wel handig als je bijvoorbeeld een bericht tegenkomt met een handige tip of uitleg/tutorial om iets in te stellen, etc.

Hoe denken jullie hier over?

Ben me er van bewust dat het teveel werk voor het te weinig nut is, maar toch wilde ik het jullie niet onthouden.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan toch een bookmark naar een bepaalde post doen? Dan zit je nog wel in de hele thread, maar je linkt wel direct naar die ene post :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

crisp

Devver

Pixelated

In feite is het bookmarken van een topic op een bepaald punt toch feitelijk hetzelfde als het bookmarken van dat punt - dat is namelijk een bericht?

Ja, dat maakt dat je niet meerdere berichten binnen hetzelfde topic afzonderlijk kan bookmarken, maar ook daarvoor geldt hetzelfde als in \[feature?] Dubbele bookmarks - het datamodel zou daarvoor behoorlijk ingrijpend moeten worden aangepast hetgeen ik gezien het beperkte nut niet zie gebeuren.

Ik laat dit topic nog wel even open mocht hier een discussie over gewenst zijn, maar vooralsnog houd ik het op wontfix...

Intentionally left blank

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29

Zerora

Ik Henk 'm!

Kan er niet iets gedaan worden met ?limit=1?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Gewoon de
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/<postid> bookmarken ipv
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/<postid>#<postid>
lijkt mij

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:50:
Gewoon de
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/<postid> bookmarken ipv
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/<postid>#<postid>
lijkt mij
Wie zegt dat er een url wordt gebookmarked? Er wordt een topic-id opgeslagen, eventueel met een bepaald message-id als startpunt. user-id + topic-id is echter de unieke sleutel van betreffende tabel.

Intentionally left blank

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Dat weet ik als gewone user toch niet :9

Maar in het geval dat de url gebookmarked wordt zou het wel zo werken O-)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 14:23
crisp schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:55:
user-id + topic-id is echter de unieke sleutel van betreffende tabel.
Is user-id + message-id geen oplossing dan? Mij lijkt naast bookmarks voor topics ook een favorieten-functie voor specifieke posts best wel handig.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Megaflix schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:36:
[...]

Is user-id + message-id geen oplossing dan? Mij lijkt naast bookmarks voor topics ook een favorieten-functie voor specifieke posts best wel handig.
Hoewel dat een simpele oplossing is voor de tabel heeft dat natuurlijk behoorlijk wat meer voeten in aarde voor de ondersteunende code...

Intentionally left blank

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 14:23
En als je het naast het bestaande topicbookmarksysteem maakt? Een bookmark naar een topic maak je omdat je het wilt volgen, een bepaalde post opslaan als favoriet/bookmark/whatever doe je om een link te bewaren naar die post. Meer bewaarfunctie dan volgfunctie.

Meer een idee van een simpel sterretje a la Firefox bij iedere post zetten naast view en quote en dan een pagina maken waarin je zelf kan kijken welke post je op die manier favo gemaakt hebt. Zou kunnen draaien naast de bestaande bookmarkfunctie?

Maar net wat ook al voorbij is gekomen: kost heel veel tijd.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

zullen we even niet proberen 'handige oplossingen' te bedenken, ik weet dat crisp heel wat meer ervaring met die code heeft dan wie ook, dus als hij zegt dat het lastig is, geloof me, dat is het heel erg lastig..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Cadezo schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:24:
Ben me er van bewust dat het teveel werk voor het te weinig nut is, maar toch wilde ik het jullie niet onthouden.
Het is inmiddels duidelijk, dat bovenstaande quote volledig klopt...
Pagina: 1