Toon posts:

HP ML330 G3 met SATA PCI controller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Na googlen kom ik toch hier uit :-)

Ik heb een HP ML330 G3 en wil die eiegenlijk laten booten vanaf een PCI SATA Controller in plaats van de SCSI Controller. Mijn vraag is, is dit mogelijk? en zoja welke Kaart kan ik hier het beste voor gebruiken?

Raid O of 1 is geen prioriteit.

Bij Informatique zijn er nog welke zulke kaarten te verkrijgen maar ja, gaat dit werken?

Alvast bedankt voor de moeite!.

Trixxie

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Gr Trixxie

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:40
Als ik even wat opzoek over die server zie ik dat deze allemaal PCI-X sloten heeft, klopt dat? Dan zul je in ieder geval een kaart moeten hebben die daar ook in past. Sommige PCI kaarten (32bit/33MHz heb jij het denk ik over) hebben de uitsparingen wel op de goede plek, maar hier zul je even naar moeten zoeken. Houd er ook rekening mee dat dit niet bijster snel zal zijn, maar als het voor jou voldoet, ok. PCI-X SATA kaarten in een goedkope range zijn wat schaars.

Booten lijkt me het probleem niet, zo'n beetje alle moederborden die ik heb gezien van de laatste jaren kunnen zonder problemen van een andere controller booten.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
Booten heeft ook vooral met het BIOS te maken wat op de kaart zelf zit...
'fatsoenlijke' PCI-X Sata controllers kan je 2dehands prima vinden hier in de V&A :)
Ik denk dat je daar beter mee af bent...

EDIT: Kijk hier maar even: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/272

[ Voor 15% gewijzigd door FireDrunk op 02-09-2009 15:11 ]

Even niets...

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-02 17:10
Als de PCI kaart ondersteuning heeft voor de PCI-X sloten en voorzien is van een degelijke BIOS moet dit lukken, maar ik moet thijs_cramer volgen en je aanraden om een degelijke PCI-X controller te zoeken ipv een PCI versie. Dan ben je geruster dat het zal werken en kan je profiteren van de grotere bandbreedte op de bus.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 19:41

John2B

I Love RAID5..!!

PCI-X SATA kaartje zonder RAID en 8 poorten...is dat wat...?

pricewatch: Supermicro AOC-SAT2-MV8 (8x SATA300, PCI-X64/133, LP)

En anders inderdaad een tweedehandsje..;-)

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

Topicstarter
Fauna schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:02:
Als ik even wat opzoek over die server zie ik dat deze allemaal PCI-X sloten heeft, klopt dat? Dan zul je in ieder geval een kaart moeten hebben die daar ook in past. Sommige PCI kaarten (32bit/33MHz heb jij het denk ik over) hebben de uitsparingen wel op de goede plek, maar hier zul je even naar moeten zoeken. Houd er ook rekening mee dat dit niet bijster snel zal zijn, maar als het voor jou voldoet, ok. PCI-X SATA kaarten in een goedkope range zijn wat schaars.

Booten lijkt me het probleem niet, zo'n beetje alle moederborden die ik heb gezien van de laatste jaren kunnen zonder problemen van een andere controller booten.
Dit staat er bij de specs:

4 x 64-bit/33 MHz PCI 3.3V

ACPI V1.0b Compliant
PCI 2.2 Compliant
PXE Support
WOL Support
Microsoft Logo certifications

Is dat dan PCI-X?

Alvast bedankt voor de reacties.

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-02 17:10
van zodra je 64 bits ziet staan bij de specs van de pci sloten dan is dit PCI-X, de normale pci sloten die we in ons aller desktop pc's terugvinden zijn 32 bit.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

ItsValium schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:43:
van zodra je 64 bits ziet staan bij de specs van de pci sloten dan is dit PCI-X, de normale pci sloten die we in ons aller desktop pc's terugvinden zijn 32 bit.
Volgens mij is er ook PCI-64 met 66MHz en PCI-X is 133MHz. Let op de voltages.

Misschien helpt dit je verder:
HP 6-Port SATA RAID Controller

Expansion SlotsI/ONumber of slotsPCI Voltage:
64-bit/33MHz PCI43.3 volts

HP ProLiant ML330 Generation 3 (G3)

Verder zijn controllers van HP vaak van Adaptec of LSI Logic.

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 05-09-2009 09:18 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1