[Windows 7] Wat krijg je precies bij MSDNAA?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.601 views

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:55
Hallo daar!
Ik kwam er zojuist achter dat ik via MSDNAA de mogelijkheid heb W7 Pro te downloaden, 32 en 64 bits. Nu word er helaas bijna geen informatie meer gegeven dan enkel "Windows 7 Professional". Weet iemand hier wat voor versie ik nu precies aan het downloaden ben? Ik heb er ook een key bij, dus echt een trial zal het niet zijn denk ik zelf. De downloader heet "Downloader_for_Windows_7_Pro_RTM_x64_en.exe", dus zal het wel de RTM zijn. Nu weet ik niet precies wat dat nou precies inhoudt. Wat ik dus vooral wil weten is het volgende:

-Heb ik hiermee de uiteindelijke retail te pakken?
-Kan ik dit vervolgens oneindig gebruiken? Of geeft MSDNAA maar keys van beperkte tijd af? M'n MSDNAA-account loopt eind dit jaar namelijk af.

Punt is vooral dat ik zaterdag Vista Home Premium met voucher bestelt heb, kan ik deze het beste annuleren en zo ruim honderd euro besparen? :)

Als het van belang is, ik heb de MSDNAA toegang verkregen via Fontys Hogescholen Eindhoven.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Je krijgt gewoon een versie die in de winkel ligt met de RTM, dus de retail. Daarnaast is de licenties 'onbeperkt' geldig en mag je dus ook legaal na je studie nog gebruiken.

Dus, mocht je een Engelse Windows niet erg vinden, of weet je hoe je er een MUI in kunt integreren zeker de Vista Home Premium annuleren en gewoon de Professional versie pakken :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

alex3305 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:09:
Je krijgt gewoon een versie die in de winkel ligt met de RTM, dus de retail. Daarnaast is de licenties 'onbeperkt' geldig en mag je dus ook legaal na je studie nog gebruiken.
Dat betwijfel ik nu. Je krijgt inderdaad dezelfde versie als de retail versie en hij is inderdaad onbeperkt geldig, het is gewoon een normale windows installatie. Enkel, is het wel legaal hem na je studie te gebruiken? Het is een studenten licentie, als je geen student meer bent heb je hier volgens mij ook geen recht op?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Melkunie
Engels vind ik zeker geen probleem, en anders is het later toch mogelijk om de taalpakketten te installeren als ze officieel uitkomen? Deed ik geloof ik met build 7100.

Over de licentie rechten, ik heb hier wat items uit de FAQ gehaald die me enigzins relevant leken, maar ik kan het niet echt goed uitleggen.

Q: Do MSDNAA products provide the same functionality as those available through the retail market?
A: Yes, a product purchased through the MSDNAA program offers the same functionality as a product purchased through the retail market.

Q: Does the license (or "key") permanently unlock the software?
A: No - the key allows you to install the software once. If you need to re-install the software, you will need to contact the PA (Program Administrator) at your school. Your PA's contact email information can be found in the support page. To view this information, please click on the Support button above.

Ik zou het natuurlijk altijd kunnen proberen, annuleringsmailtje staat al klaar. Stel dat ie aan het eind van het jaar niet meer geldig is kan ik nog altijd tot een aankoop overgaan?

[ Voor 9% gewijzigd door Melkunie op 27-08-2009 21:22 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Halen mensen hier niet de termen door elkaar? RTM en Retail enzo? Retail is niet meer dan andere licentievoorwaarden en een net doosje om het dvd'tje heen. RTM is gewoon de productie-status. Heeft neits met OEM of Retail te maken.
Melkunie schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:21:
Engels vind ik zeker geen probleem, en anders is het later toch mogelijk om de taalpakketten te installeren als ze officieel uitkomen? Deed ik geloof ik met build 7100.
Niet voor alle uitvoeringen kan je een MUI gebruiken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Melkunie schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:21:

A: No - the key allows you to install the software once. If you need to re-install the software, you will need to contact the PA (Program Administrator) at your school. Your PA's contact email information can be found in the support page. To view this information, please click on the Support button above.

Ik zou het natuurlijk altijd kunnen proberen, annuleringsmailtje staat al klaar. Stel dat ie aan het eind van het jaar niet meer geldig is kan ik nog altijd tot een aankoop overgaan?
Dat ligt er ook aan wat voor licentie je school heeft. Ik heb bv een VLK voor Wwindows 7 (in ieder geval kreeg iedereen dezelfde key), maar voor Vista hadden ze wel aparte keys.

• Melkunie
Mailtje naar MSDNAA gestuurd :)

@Gunner; ook niet erg, ik gebruik toch altijd de talen in m'n OS door elkaar, allerlei versies op de computers hier in huis :)

Edit:
"Support request are typically opened for investigation within 2-3 BUSINESS DAYS."
Da's dan weer minder, morgen staat m'n bestelling klaar...

[ Voor 34% gewijzigd door Melkunie op 27-08-2009 21:31 ]

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:01

Ankh

|true

Tsurany schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:15:
[...]

Dat betwijfel ik nu. Je krijgt inderdaad dezelfde versie als de retail versie en hij is inderdaad onbeperkt geldig, het is gewoon een normale windows installatie. Enkel, is het wel legaal hem na je studie te gebruiken? Het is een studenten licentie, als je geen student meer bent heb je hier volgens mij ook geen recht op?
Ik weet dat bij Office de licentie meegenomen kan worden na je tijd op school. Zo heb ik via surfspot ook office 2007 besteld, welke ik nu nog gebruik. :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Wat doen jullie moeilijk, het is gewoon Windows 7 Pro, en het werkt op dezelfde manier als alle andere software van MSDNAA, zo heb ik al aardig wat dingen ervandaan gedownload, zoals xp pro en dergelijke.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13

F.West98

Alweer 16 jaar hier

maar sufspot is geen MSDN

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 20:00
met ^^, heb zelf vista x64 op de desktop, vista 32b op de laptop, xp op de testbak en MS DOS op de retrobak, allemaal dankzij MSDNAA :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TrekDude101 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:34:
Wat doen jullie moeilijk, het is gewoon Windows 7 Pro, en het werkt op dezelfde manier als alle andere software van MSDNAA, zo heb ik al aardig wat dingen ervandaan gedownload, zoals xp pro en dergelijke.
Het werkt wel op dezelfde manier, de vraag is enkel of het legaal is om het te blijven gebruiken na je studie tijd.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Melkunie
Iemand hier dan die nog MSDNAA software gebruikt na verloop van het abonnement? Of ervaren heeft hoe de software niet meer werkte... na verloop van het abonnement?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:46
Tsurany schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:38:
[...]

Het werkt wel op dezelfde manier, de vraag is enkel of het legaal is om het te blijven gebruiken na je studie tijd.
AFAIK:

Ja, dat is legaal, je mag het niet herinstalleren

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13

F.West98

Alweer 16 jaar hier

offtopic:
[quote]Martinator schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:38:
met ^^, heb zelf vista x64 op de desktop, vista 32b op de laptop, xp op de testbak en MS DOS op de retrobak, allemaal dankzij MSDNAA :)
[/quote]
en waar komt 7 op?? dan heb je je verzameling compleet!!

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Melkunie schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:39:
Iemand hier dan die nog MSDNAA software gebruikt na verloop van het abonnement? Of ervaren heeft hoe de software niet meer werkte... na verloop van het abonnement?
Doe niet zo dom, tuurlijk blijft het gewoon werken. Vraag is enkel of het legaal is of niet.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 20:00
F.West98 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:40:
offtopic:
[quote]Martinator schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:38:
[/quote]
en waar komt 7 op?? dan heb je je verzameling compleet!!
offtopic:
Ghehe, was windows server 2008 ook nog vergeten, die staat op de server :P Moet er eigenlijk een nieuwe pc komen voor 7 dus :P

• Melkunie
Gevonden, het mag denk ik :)

"When you are no longer taking credit courses in the member school, you may no longer obtain MSDNAA software. However, you may continue to use previously installed products on your computer, provided you continue to follow MSDNAA program guidelines."

http://msdn.microsoft.com...emic/bb250622(en-us).aspx

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Melkunie schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:44:
Gevonden, het mag denk ik :)

"When you are no longer taking credit courses in the member school, you may no longer obtain MSDNAA software. However, you may continue to use previously installed products on your computer, provided you continue to follow MSDNAA program guidelines."

http://msdn.microsoft.com...emic/bb250622(en-us).aspx
Tenzij je dus op commerciële basis er mee bezig bent. Er dus op werkt voor geld/baan.

• Melkunie
Geen computer nodig voor m'n werk, heb alleen maar een bijbaantje. Verder ook nog geen plannen voor iets commercieels, dus dat is nu in ieder geval niets om me druk over te maken.

Bedankt voor de reacties hier! Bestelling is geannuleerd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Melkunie op 27-08-2009 21:56 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:31

Wildfire

Joy to the world!

Ter info, een language pack werkt alleen op Ultimate en Enterprise, niet op de Professional. Wellicht zijn er wat hacks ofzo om daar omheen te werken, maar standaard kan het dus niet.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Ik weet niet of het per schoolinstituut verschilt, maar mijn MSDNAA key is maar één keer te activeren. Als je een tweede keer de MSDNAA key wilt activeren krijg je een melding dat de key al opgebruikt is, ook op twee verschillende pc's. Met Vista was dit bij mij hetzelfde. Overigens staat dit bij mij ook gewoon in de MSDNAA voorwaarden:
Hier zie je dus staan wat ik zei. Als je hem al een keer geactiveerd hebt, kan je hem geen tweede keer gebruiken. Tenzij je je PA aanspreekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
je kan je gedownloade media trouwens gewoon gebruiken met elke key die je hebt, of het nou Home Premium, Pro, Enterprise of Ultimate is

als je de iso opent en in \sources\ei.cfg edit kun je de installeerbare versies kiezen. De file weg knikkeren zorgt er voor dat default bij de install je de versie kan selecteren.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:17

Twazerty

AVCHDCoder developer

Cubic X schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:55:
Ik weet niet of het per schoolinstituut verschilt, maar mijn MSDNAA key is maar één keer te activeren. Als je een tweede keer de MSDNAA key wilt activeren krijg je een melding dat de key al opgebruikt is, ook op twee verschillende pc's. Met Vista was dit bij mij hetzelfde. Overigens staat dit bij mij ook gewoon in de MSDNAA voorwaarden:

[...]

Hier zie je dus staan wat ik zei. Als je hem al een keer geactiveerd hebt, kan je hem geen tweede keer gebruiken. Tenzij je je PA aanspreekt ;)
Ik heb mijn MSDNAA keys al vaker opnieuw gebruikt. Nooit geen problemen gehad hier :)

Op MSDNAA staat er ook een language pack. De mui zou moeten werken op Professional. Circa 80% is dan vertaald maar de optie om talen toe te voegen ontbreekt bij mij in windows 7. :'(

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
De MUI werkt NIET op Professional mits je hem er van te voren in integreerrt.

Daarnaast is meer dan 80% vertaald, sterker nog, ik denk eerder 99%. Ik werk inmiddels al 3 weken met de Professional + NL Mui en die bevalt mij en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ah, dus het werkt alleen als je 'm NIET integreert? :P

Mits != tenzij. Noem het miereneuken, maar die zin is gewoon krom :)

Dat gezegd hebbende, wat je bij een MSDN:AA beschikbaar krijgt is afhankelijk van wat je onderwijsinstelling voor aanbod afneemt dus altijd informeren bij je eigen onderwijsinstelling.

Een topic daarvoor openen is niet echt zinvol omdat je alleen een indruk krijgt, maar geen exact antwoord.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.